morel Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Cześć. Jestem tu nowy ale potrzebujący :icon_razz: Jestem nieszczęśliwym posiadaczem RX50 z 95 roku. Moje problemy dotyczą zapłonu. Jak go kupowałem to motorek jeździł na czymś ala komarek: czyli przerywacz. Nie wiedziałem wtedy, że motorek powinien śmigać na elektroniku. Teraz staram sie zainstalować doń nowe magneto i modół. Jestem na etapie w którym mam iskre i paliwo dochodzi ale motorek nie pali. Wiem ze to wina regulacji zapłonu. Wiem ze jest już wiele postów na ten temat niestety ja chyba sam nie dam rady. Prosze o pomoc kogoś z okolic Wrocławia, Oławy, Opola ewnetualnie jakieś rady. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 (edytowane) Kożystając z tematu o RX-e też się podłączę bo mam problem.RX odpala idealnie lecz nie chce jeździć, wygląda na to że jest źle wyregulowany, ale wszelkie regulacje nić nie pomagają.Obiawy są takie że podczas odkręcania manetki zamiast się rozpędzać robi BUUUUUUU i chcę zgasnąć , jakby go zalewało lub jakby nie dostawał odpowiedniaj dawki paliwa.Jak odpuszczę manetkę to zchodzi do wolnych obrotów i pracuje normalnie, jak przytrzymam odkręconą manetkę to zgaśnie. Jak odkręcę lekko manetkę i przytrzymam bez ruchu to zaczyna się rozpędzać (bardzo wolno) i jak dojdzie do 6 tyś. obrotów to dostaje takiego kopa że trzeba się mocno trzymać. Tak przyspiesza do ok. 8 tyś. obr. i znowu zamula. Nie mam już pomysłów co mu może być, poprzednio była założona dysza główna 95 , ponoć to za duża do 50cmm więc zmieniłem na 75 ale jest to samo. Obniżyłem poziom paliwa w gaźniku, regulowałem iglicę oraz skład mieszanki i nic nie pomaga. Zauważyłem że jak śruba składu mieszanki jest wkręcona to i na postoju też go tak zamula, jak wykręcam tą śrubę to zaczyna się wkręcać coraz lepiej bez zająknięcia i zamulania. Ustawiłem teraz tak że na postoju wkręca się idealnie ale podczas jazdy (obciążeniu kierowcą) jest tak samo czyli zamula i gaśnie. Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja już kupę lat nie miałem styczności z 2T i nie mam pojęcia co z nim jest. Zauważyłem również że po wykręceniu świeca jest mokra ale jakby bardziej w oleju, myślałem że może dozownik za dużo daje oleju ale po całkowitym odłączeniu go też się tak dzieje.Gażnik jest zmieniony na lepszy 19 mm, zauważyłem że są w nim wkręcone 3 dysze może któraś z poza główną ,jest dyszą średnich obrotów i jest również źle dobrana.Dodam że kiedyś RX jeździł na cylindrze 80cmm a teraz jest znowu założony 50cmm. Edytowane 2 Kwietnia 2006 przez KML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Jezeli swieca jest w oleju to moze puszczac simering na wale. Może to byc tez ze świeca nie przepala paliwa. Spróbuj na innej swiecy i fajce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Dzisiaj rozgrzebałem gaźnik jest to Dellorto PHBG 19.Dysza główna 76Mocowanie dyszy głównej 262 ANDysza ssania 60Dysza wolnych obrotów 45 Czy może ma ktoś linka do stronki gdzie jest rozpiska jakie dysze powinny być do silnika 50 cmm, lub napiszcie mi czy te założone są właściwe. Dyfuzor jest firmy Gianelli a końcówka przelotowa, między krućcem a cylindrem jest zamontowana taka membranka czy jest możliwość taka, że ona jest uszkodzona i dlatego są takie obiawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Jeżeli chodzi o membrane miedzy gaźnikiem a cylindrem to czesto wyłamują sie listki bądz pekają. obejrzyj ja tez dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morel Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 kurde ale w moim temacie 0 pomocy :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 kurde ale w moim temacie 0 pomocy :smile:Proponuje znalesc motocykl z silnikiem minarelli i zobaczyc jak jest zapłon ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TIJO Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Kożystając z tematu o RX-e też się podłączę bo mam problem.RX odpala idealnie lecz nie chce jeździć, wygląda na to że jest źle wyregulowany, ale wszelkie regulacje nić nie pomagają.Obiawy są takie że podczas odkręcania manetki zamiast się rozpędzać robi BUUUUUUU i chcę zgasnąć , jakby go zalewało lub jakby nie dostawał odpowiedniaj dawki paliwa.Jak odpuszczę manetkę to zchodzi do wolnych obrotów i pracuje normalnie, jak przytrzymam odkręconą manetkę to zgaśnie. Jak odkręcę lekko manetkę i przytrzymam bez ruchu to zaczyna się rozpędzać (bardzo wolno) i jak dojdzie do 6 tyś. obrotów to dostaje takiego kopa że trzeba się mocno trzymać. Tak przyspiesza do ok. 8 tyś. obr. i znowu zamula. Nie mam już pomysłów co mu może być, poprzednio była założona dysza główna 95 , ponoć to za duża do 50cmm więc zmieniłem na 75 ale jest to samo. Obniżyłem poziom paliwa w gaźniku, regulowałem iglicę oraz skład mieszanki i nic nie pomaga. Zauważyłem że jak śruba składu mieszanki jest wkręcona to i na postoju też go tak zamula, jak wykręcam tą śrubę to zaczyna się wkręcać coraz lepiej bez zająknięcia i zamulania. Ustawiłem teraz tak że na postoju wkręca się idealnie ale podczas jazdy (obciążeniu kierowcą) jest tak samo czyli zamula i gaśnie. Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja już kupę lat nie miałem styczności z 2T i nie mam pojęcia co z nim jest. Zauważyłem również że po wykręceniu świeca jest mokra ale jakby bardziej w oleju, myślałem że może dozownik za dużo daje oleju ale po całkowitym odłączeniu go też się tak dzieje.Gażnik jest zmieniony na lepszy 19 mm, zauważyłem że są w nim wkręcone 3 dysze może któraś z poza główną ,jest dyszą średnich obrotów i jest również źle dobrana.Dodam że kiedyś RX jeździł na cylindrze 80cmm a teraz jest znowu założony 50cmm.Mam to samo w Dt jak odkrece manetke to łapie takiego muła i robi buuuuuu i gaśnie . Czyściłem dysze główną , poprawiło się troche , ale dalej tak jest nie wiem o co już chodzi :/ :smile: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek89 Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 nie chciał bym was załamywać ale kumpel miał to samo co wy (mulenie) i się okazało że jeżdził na pękniętym tłoku z jednym pierścieniem... Jestem na etapie w którym mam iskre i paliwo dochodzi ale motorek nie pali. Wiem ze to wina regulacji zapłonu. Wiem ze jest już wiele postów na ten temat niestety ja chyba sam nie dam rady. Prosze o pomoc kogoś przyłączam się do prośby...mam podobny problem tylko że wystąpił on po zimie....i nie wiem czemu ale moto nie pali.... morel a masz tak że już prawie ci łapie i nic???czy w ogóle...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morel Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 sie znaczy w ogóle nic lipa 0 :P nawet nie zaśpiewa czy sie zaksztusi nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek89 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 (edytowane) napisz jak zrobisz czy ci działa....a zapłon może się tak ogólnie sam przestawić w czasie zimy?? Edytowane 5 Kwietnia 2006 przez Piotrek89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Jezeli swieca jest w oleju to moze puszczac simering na wale. Może to byc tez ze świeca nie przepala paliwa. Spróbuj na innej swiecy i fajce. niekoniecznie.[amietajmy rowniez ze caly czas dziala dozownik oleju.moto sie muli ma za malo paliwa(pewnie za bardzo zmniejszyles poziom) bo mialem tak samo w simsonie.A olej caly czas jest dostarczany :P Stawiam na poziom paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 moto sie muli ma za malo paliwa(pewnie za bardzo zmniejszyles poziom) bo mialem tak samo w simsonie.A olej caly czas jest dostarczany Stawiam na poziom paliwa Nie jest to wina braku paliwa, raczej jego nadmiar bo jak już pisałem wykręcając śrubę składu mieszanki (czyli dając mniej paliwa a więcej powietrza) lepiej się wkręca. Postawiłem na to że dyszę w gaźniku są za duże jak do 50 cmm (poprzednio był cylinder 80 cmm) i podają za dużo paliwa zalewając go.Teraz czekam na orginalny gaźnik od RX 50, porównam dyszę lub podmienię gaźniki i wtedy sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morel Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Zapłon sam z siebie sie raczej nie przestawi. Ja wkładam nowy i dla tego go trzeba ustawić. A gaźnik też nowy (sie znaczy urzywany ale orginalny) kupóje. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędker Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Mam dokladnie ten sam problem z moja aprilią co Ty KML. Tylko ze ja nie zmienialem nic. Na poczatku wszystko ladnie chodzilo a ostatnio po otwarciu manetki zaczyna sie dusic i gasnie. Sciagne gaznik i go wyczyszcze moze to jest powodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.