heniek128 Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 (edytowane) Witam Jutro mam zamiar kupic silnik. chciałbym zmierzyć w nim ciśnienie sprężania. Moje pytanie jest następujące. Czy robic to przy zimnym czy ciepłym silniku?? (tylko nie wiem czy bedzie mozliwosc odpalenia go) Czy otwierac przepustnice na maksa czy trzymać zamknięte. Czy może ze zdjętymi gaźnikami mierzyć. W serwisowce pisze tak:compression pressure - at cranking speed with engine fully warmed up. czyli chyba na gorącym (nieumiem dokładnie przetłumaczyć) A jak zmierze na zimnym bo nieuda mi się odpalić silniczka to bedzie coś warty wynik?? Edytowane 31 Marca 2006 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 witam. Zrób to na ciepłym silniku i na otwartych przepustnicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 powinienes zrobic to na cieplym silniku ale jesli nei ma takiej mozliwosci to na zimnym tez mozna z tym ze trezba przyjac lekka poprawke na to ze zimny silnik zawsze bedzie mial troszke inna (zazwyczaj mniejsza!) kompresje niz cieply! poza tym trzeba przepustnice otworzyc na maxa i krecic z DOBREGO akumlatora!!! i jeszcze tak do pelnego szczescia po zmierzeniu kompresji na sucho warto zrobic tez probe olejowa(wlac do kazdego cylindra rowna ilosc oleju w ilosci..ehm..kilku ml,naparstka itp) ktora wskaze nam ew.zuzycie pierscieni/tloka/cylindra. Jesli w probie olejowej wyjdzie duza roznica pomiedzy proba na sucho to znaczy ze cos z pierscieniami/tlokami/cyidrami jest nei tak....i to chyba tyle filozofii na ten temat :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Ok dzięki. Teraz pozostaje mieć nadzieje ze cisnienie bedzie ok pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2006 (edytowane) Juz zmierzyłem ciśnienie i waha sie ono pomiedzy 9,5 a 11 w cylinrach. w serwisowce jest napisane ze ma byc 13 a tolerancja to +/- 2. Tylko że na ciepłym silniku a ja mierzyłem na zimnym więc jak myślicie jest ok czy trzeba rczej szukac innego silnika. p.s sorry niezauważyłem że jest jeden post pod drugim. Edytowane 2 Kwietnia 2006 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 a ja mam takie pytanko, ze niby mierzymy na cieplym silniku to juz wiem,ale jak wykrece swiece i przyloze czujnik to czy silnik nie odpali,w instrukji od miernika napisane jest wszystko, z tym ze chyba nie uwzglednili silnika z wieksza iloscia cylindrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yool Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 ze niby mierzymy na cieplym silniku to juz wiem,ale jak wykrece swiece i przyloze czujnik to czy silnik nie odpali Hm..., ale pytanie :smile: No jak wykrecisz świece to przeciez nie ma bata żeby odpalił. Raz że nie będzie iskry.Dwa że jak wykręcisz świeczki to mieszanka nie będzie sprężana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.