Skocz do zawartości

problemy ze skrzynią biegów


igner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam Honde VT500c rok 84 przebieg 55 tys. km

Ostatnio zauważyłem problemy ze skrzynią

Nie wiem jestem "świeżakiem" w motorkach ale wydaje mi się to dziwne:

1)gdy jade na np. 4 dojeżdzam do skrzyżowania i chce zrzucić bieg do jedynki to słychać to według mnie za głośno-za każdym razem słychać taki "stukot"

2)nie raz mając dwójke stojąc w miejscu próbuje wrzucić jedynke i niby wchodzi ale okazuje się że to dalej dwójka i muszę lekko popuścić sprzęgło żeby jedynka weszła i też dosyć głośno wchodzi

3)ciężko trafić także w luz między jedynką a dwójką

Gdy wrzucam biegi wyższe nie ma tego problemu!

Tylko jest problem przy zmianie w dół

To chyba nie jest normalne prawda :icon_razz: ?

Nie wiem co to może być

Da się z tym jeżdzić ale wolałbym zająć się tym teraz niż bedzie gorzej

Nie znam się ale może to synchronizatory biegów??

Jak ktoś ma jakiś pomysł niech pisze odrazu

Z góry dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. normalne i karygodne! 1 wrzucamy po zatrzymaniu, wzglednie przy b. malej predkosci. nie dotyczy osob bardziej zaawansowanych, jezdzacych z przegazowka :banghead:

 

2. nie wolno stac w miejscu motocyklem z innym biegiem niz luz lub 1. luz nalezy wrzucic, gdy moto toczy sie jeszcze na 2. tak sa skonstruowane skrzynie.

 

3. czasem kwestia wprawy, czasem sprzeta. ja jezdzilem VT500 i nie mialem zadnych zastrzezen co do skrzyni/luzu

 

konkluzja: moto nic nie dolega, zastosuj sie do rad i trenuj - to Ty kaszanisz :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 1) jasne że nie wrzucam jedynki jadąc powiedzmy 50km/h :icon_razz: chodzi mi o to że za każdą zmianą w dół słychać dość wyraźnie taki stukot

 

co do 2)właśnie o to chodzi że dojeżdżam, zatrzymuje się zmieniam z 2 na 1 i dupa-nie raz dalej jest 2!

 

co do 3)być może kwestia wprawy-pracuje nad tym bardzo dzielnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zadam jeszcze jedno pytanie: a jak sie czuje kardan? nie masz za duzych luzow na wielowpuscie? czasem z tamtad dochodzi stukot. latwo to sprawdzic w czasie jazdy: odjac i dodac gazu.

nie-jak zamknę gaz i dodam nie ma żadnych stuków

Tylko jak wrzucam niższe biegi-szczegolnie jak własnie wyhamowuje do 0 km/h

A tak to jak jade i redukuje na niższy żeby poprostu zwolnić nie słysze tak tego stukotu(może dlatego że dodaje odrazu gazu)

 

a co do tego kiedy był olej wymieniany( o skrzynie Ci chodzi??) to nie wiem :banghead: bo kupiłem go miesiąc temu i ja tego jeszcze nie zrobiłem :icon_razz: ale się właśnie nad tym zastanawiam!może to pomoże!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez jeszcze nie wyczulem skrzyni wiec chyba trenig pomoze. Mi ciezko wyczyc luz kiedy chce go wbic z 2. Wysokie buty troche przeszkadzaja i poki co nie mam wyczucia. Natomiast jesli stane na 1 na skrzyzowaniu to tez nieraz nie moge wrzucic luzu chyba ze rusze na ok 30cm to znajde luz ale czasami skrzynia jakby sie blokuje i nie moge tez 2 wbic na postoju. Cofanie do tylu nie ma sensu bo sprzeglo jest wcisniete. Trzeba nauczyc sie wbijac luz z 2 i tyle mi coraz czesciej sie udaje :icon_razz:

 

U mnie tez przy redukcji w dol slychac klikniecie. Musze troche pokrecic linka i nacignac ja ale tak zeby sprzeglo sie nie slizgalo. Swoja droga tarcze sprzegla nie sa juz mlode. Na pierszej jedzie zdazylo mi sie szukac 7 biegu i 0 tez :banghead: ale obroty juz mniej wiecej wyczailem

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do tego kiedy był olej wymieniany( o skrzynie Ci chodzi??) to nie wiem :banghead: bo kupiłem go miesiąc temu i ja tego jeszcze nie zrobiłem :icon_razz: ale się właśnie nad tym zastanawiam!może to pomoże!

 

No to przestan sie zastanawiac tylko zmien - to powinna byc twoja pierwsza czynnosc po zakupie moto, a zdecydowanie nalezalo to zrobic przed zaczeciem jazdy.

Niezaleznie od tego co ci opowiadal sprzedajacy.

To moze zmienic dzialanie twojej skrzyni w dosc duzym stopniu.

Druga rzecz to nauka prawidlowego zmieniania biegow - info jest na forum.

 

Adam M.

PS. W tym motocyklu nie ma podzialu oleju na skrzynie i silnik - to jest ten sam olej.

Edytowane przez Adam M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej jest podobnie , jezeli chodzi o glosna zmiane w dol, coz sprzeglo nie pierwszej mlodosci,skrzynia tez. Ja przyjalem ze ten typ tak ma i stosuje przygazowke, przy pewnej wprawie da sie zminimalizowac efekt stukania.Czasami tez warto sprawdzic czy aby na pewno przy zmianie wyciskasz sprzeglo do konca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przestan sie zastanawiac tylko zmien - to powinna byc twoja pierwsza czynnosc po zakupie moto, a zdecydowanie nalezalo to zrobic przed zaczeciem jazdy.

Niezaleznie od tego co ci opowiadal sprzedajacy.

To moze zmienic dzialanie twojej skrzyni w dosc duzym stopniu.

Druga rzecz to nauka prawidlowego zmieniania biegow - info jest na forum.

 

 

 

Wiem wiem że muszę to zrobić!

Już nawet pytałem ile by to kosztowało w serwisie

za olej,wymiana,filtr krzykneli 125zl

Drogo?bo sie nie znam :banghead:

Niby na tym oleju przejechane ma z 200km

ale olej juz ma ponad rok!

wiec wiadomo że trzeba zmienić

narazie zbieram na to pienążki :flesje:

I powiadasz że olej jest wspólny? dobrze wiedzieć :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie 3 litry oleju, filtr i sam zmien , czynnosc jest banalna jak tankowanie sprzeta, jezeli masz choc podstawowy zestaw kluczy to nie widze problemu.(chyba ze nie masz co zrobic ze zuzytym olejem).

W skrzyni masz ten sam olej co w silniku , inny jest tylko w kardanie(przy tylnym kole) ale tam juz nie trzeba za czesto zmieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie 3 litry oleju, filtr i sam zmien , czynnosc jest banalna jak tankowanie sprzeta, jezeli masz choc podstawowy zestaw kluczy to nie widze problemu.(chyba ze nie masz co zrobic ze zuzytym olejem).

W skrzyni masz ten sam olej co w silniku , inny jest tylko w kardanie(przy tylnym kole) ale tam juz nie trzeba za czesto zmieniac.

No właśnie chce sam zmienić wiem że to nie jest trudne :)

ale tak pytałem w serwisie z ciekawości :D

Wiem że to się nie tyczy tego postu ale mam ostatnie pytanko-

w jakiej kwocie zamkne sie OKOŁO jak wymienie sobie sam olej?

chodzi mi o filtr i olej!

z góry dzieki za odp.!

Pozdrawiam :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje to co instrukcja mowi , mineral 20W50 w ilosci 2,5 litra wiec moj zestaw to :

3x elf 1l - 3x17zl

filtr oleju - ok 28zl

W sumie to "zboczyliśmy" :) z tematu ale ok dzieki za odp.!

ja chyba wleje półsyntetyk!

a co do skrzyni to chyba się muszę nauczyć minimalizować te stukanie przegazówkami przy redukowaniu w dół( bo w góre jakoś nie mam problemu) i zrozumieć że "ten typ tak ma"

A tak w ogóle to zapraszam na zlot Piecki koło Bydgoszczy 28-30 kwietnia :smile:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...