Skocz do zawartości

Zabezpieczenie przed kradzieżą ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Tak w ogóle to ja sie może przedstawię, jestem ze Śremu, Wlkp prawko mam od 18lat ogólnie motoryzacja to moje hobby, praca i zamiłowanie Po dłuższej przerwie postanowiłem wsiaść na Choppera, wcześniej jakies 10-15lat temu jezdziłem na ETZ-kach zarówno 250,251,150 troche na Jawie TS350 (w tamtych czasach właśnie takie sprzety dominowały) Teraz doskrobałem sie wreszcie wymarzonego sprzetu (Intruder vs800) i stoję przed dylematem jak go zabezpieczyc przed nieoczekiwana utratą. Rozwazam rózne warianty: blokady alarmy, ubezpieczenie... Napiszcie jak chronicie swoje maszyny i co sadzicie wogole o zabezpieczeniach. Przyznam ze powaznie zastanawialem sie nad ubezpieczeniem od kradziezy ale jedyną firmą którą znalazłem i która oferuje taką polise od kradzieży to PZU, lecz niestety dla mnie osobiście PZU nie wydaje sie byc atrakcyjny cenowo.

Jacek

Edytowane przez jack2437
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lecz niestety dla mnie osobiście PZU nie wydaje sie byc atrakcyjny cenowo.

 

... ale raczej bez problemów w razie tego najgorszego w przeciwieństwie do Compensy która jest w moim odczuciu złodziejską firmą.

 

ps. Odośnie PZU - 2 razy dostałem z PZU odszkodowanie (z OC) bez najmniejszych dyskusji jeśli chodzi o moje prawo do odszkodowania jak i jego wysokość.

Edytowane przez viperPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od wieku motocykla, ale w przypadku nienajmłodszych maszyn stawki za AC są faktycznie bandyckie :notworthy: :) :D

 

Co do zabezpieczeń, to 4 lata temu zainwestowałem 150 zeta w taki porządny, gruby wąż do przypinania, 2 metry długości, na maxa chyba 5 motocykli na raz kiedyś nim spięliśmy :wink: Jak jadę gdzieś na rowerze to też się przydaje, słowem - świetna sprawa, polecam zainwestowac w taki patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jako nowemu użytkownikowi forum, napiszę że jest takie coś jak wyszukiwarka... :notworthy: Ale przyznaje się sam że czasem się nie chce mi z niej skorzystać... Ale był już taki temat na Forum... :

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...9438&hl=blokada

 

a także

 

http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...8693&highlight=

 

 

Napiszę tylko że ja:

 

"A ja sobie za niecałe 50 zeta (plus darmowe sfrezowanie kawałka żeby pasowało do mojej zębatki...) kupiłem kłódeczkę GERDA skobelkowa i uwaząm że jest równie dobre co DiscLock Albo nawet lepsze bo się raczej o tym nie zapomina... A nawet jak zapomni to już przy ściąganiu z podnóżka się przypomni bo ma mały zakres ruchu i "coś" będzie blokować jak się zapomni, i nie pozwoli na ruszenie...

 

http://www.engels.mok.waw.pl/Blokada/Zdj%eacie(4).jpg

 

Jak Wam się podoba ? Uważam że b. proste ale nietypowe i skuteczne

Zdjęcie miałem dać lepsze ale akurat miałem pod ręką komórkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A ja sobie za niecałe 50 zeta (plus darmowe sfrezowanie kawałka żeby pasowało do mojej zębatki...) kupiłem kłódeczkę GERDA skobelkowa i uwaząm że jest równie dobre co DiscLock Albo nawet lepsze bo się raczej o tym nie zapomina... A nawet jak zapomni to już przy ściąganiu z podnóżka się przypomni bo ma mały zakres ruchu i "coś" będzie blokować jak się zapomni, i nie pozwoli na ruszenie...

 

http://www.engels.mok.waw.pl/Blokada/Zdj%eacie(4).jpg

 

Jak Wam się podoba ? Uważam że b. proste ale nietypowe i skuteczne

Zdjęcie miałem dać lepsze ale akurat miałem pod ręką komórkę"

 

Znaczy się, to zabezpiecza "tylko" przed jazdą uprzednio uruchomionym sprzętem, natomiast spokojnie można go przepchnąć, czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że zablokowanie koła tylnego kłódką czy firmowym "disclokiem" daje o wiele lepsze zabezpieczenie niz blokowanie przodu. Przód motocykla można spokojnie podnieść za kierownicę we dwie osoby i przeciagnąć motocykl spory kawałek. Przy zablokowanym tylnym kole raczej trzeba motocykl "przenieść"w kilka osób bo ciagnięcie sprzęta z zablokowaną, skręconą kierownicą na dodatek tyłem jest dość kłopotliwe.

Im więcej zabezpieczeń tym lepiej ale jak mają dźwignąć to i tak sobie poradzą z tymi łańcuchami, kłódkami, alarmami ...

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wieku sprzetu to jest to rocznik 2002, według taryfikatorów PZU wartosc to ok 18000zł, natomiast składke mi wyliczyli bagatela ok 2600zł minus moje zniżki :) MASAKRA!!! dlatego pytam czy sa w tym kraju inne firmy ktore ubezpieczaja od kradziezy bo monopolistyczne stawki PZU sa... ciężkie do przetrawienia.

Przyznam że Engels ciekawie pomyslał z tą kłodką, przede wszystkim nie wozi ze soba sterty złomu tyle że u mnie jest kardan wiec ten pomysł odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł fajny ale sprawdzi sie przy cięższych koniach (jak VS800).A jak zabezpieczyć SHL M11 ?? :).Którego koła nie zablokuje to dwóch kolesi starczy by zrobić dowci* i przenieść suchą elke w inne miejsce (już mi raz tak koledzy zrobili).

 

Pozdrawiam ALL

Edytowane przez kermadec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast składke mi wyliczyli bagatela ok 2600zł minus moje zniżki :bigrazz: MASAKRA!!! dlatego pytam czy sa w tym kraju inne firmy ktore ubezpieczaja od kradziezy bo monopolistyczne stawki PZU sa...

 

Allianz :) są o połowę tańsi od PiZiU.....

 

pees. a PZU przegieło w tym roku ze stawkami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się, to zabezpiecza "tylko" przed jazdą uprzednio uruchomionym sprzętem, natomiast spokojnie można go przepchnąć, czy tak?

 

Tak ... pod warunkiem przecięcia łańcucha... :bigrazz:

 

Przyznam że Engels ciekawie pomyslał z tą kłodką, przede wszystkim nie wozi ze soba sterty złomu tyle że u mnie jest kardan wiec ten pomysł odpada

 

Dzięki :( Właśnie jedną z zalet tej kłodki jest to że się spoko mieści do kieszeni kurtki motocyklowej... Tylko trzeba ją nosić w woreczku foliowym co by sobie kieszeni nie ubrudzić od smaru z łańcucha...

Niestety w przypadku wału to faktycznie lipa... Ale większość sprzętów się da w ten sposób (albo bardzo podobny) zabezpieczyć...

 

Pomysł fajny ale sprawdzi sie przy cięższych koniach (jak VS800).A jak zabezpieczyć SHL M11 ?? :icon_mrgreen:.Którego koła nie zablokuje to dwóch kolesi starczy by zrobić dowci* i przenieść suchą elke w inne miejsce (już mi raz tak koledzy zrobili).

 

Pozdrawiam ALL

 

Proponuję "wzmocnić" ramę ze dwiema szynami wąskotorowymi i będzie problem z głowy :)

Edytowane przez Engels
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...