Skocz do zawartości

SOKOL 600 RT


MOC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Nie będę tworzył nowego topika. Odgrzeję stary.

Męczę się z silnikiem od 600-ki, jakieś postępy już widać w pracach, jak będą ciekawi, to pokażę ;)

 

A teraz mam pytanie do znawców tematu.

W zasadzie banalne pytanie: która krzywka zaworowa napędza, który zawór?

Zdawało by się idiotyczne pytanie, do momentu, w którym nie staniemy przed rozrządem tego motocykla :)

W literaturze dostępnej nie widzę jednoznacznej odpowiedzi, brak przejzystych rycin lub rysunków.

Rozrząd można ustawić na mnóstwo sposobów, a krzywki są tak zbliżone kształtem i położeniem na wałku, że w obu układach będzie chodził :wink:

 

czyli podsumowując:

Krzywka zewnętrzna (bliżej koła zębatego) napędza zawór wydechowy? (takie jest moje podejrzenie i dedukcja, na podstawie, tego co jest) Czy ssący?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś postępy już widać w pracach, jak będą ciekawi, to pokażę :notworthy:

 

 

 

Pffff :icon_mrgreen: Mogłeś od razu załączyć linki do fotek przecież wiadomo że wszyscy są ciekawi ;]

Romet Kadet -> Wsk 125 -> Bandit 600 -> Intruder 1400 -> Dr 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Skrzydlaty !

Czy załatwiłeś sobie ten zaworek zwrotny do Sokoła ?

Jeśli nie to dam ci namiar gdzie możesz sobie załatwić nowy.

 

 

Skrzydlaty moze i ma, za to ja potrzebuje kilku gratow do SOKOLA, masz moze cos na zbyciu?

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydlaty moze i ma, za to ja potrzebuje kilku gratow do SOKOLA, masz moze cos na zbyciu?

:)

Na zbyciu nie posiadam nic niestety, ponieważ silnik, który robię

- męczę się z nim muszę przyznać -

jest własnoscią kolegi, który składa resztę. Ponieważ popełniłem już w życiu kilka motocykli, powierzył serducho mi do roboty.

W zasadzie silnik, przebrnąłem, po za tymi dwoma pierdołami (zaworek i stożek smarny)

Właśnie biorę się za skrzynie biegów..

 

Jestem co prawda na tropie zaworka zwrotnego - wzoru, ale chętnie poznam żródło repliki/oryginału, anóż będzie szybciej?

Przy okazji, chętnie poznam jakiś rysunek /szkic, stożka smarującego wał.

 

Niebawem wrzucę jakaś fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Skrzydlaty podaj swój adres e-mail to ci prześlę nr telefonu osoby z którą będziesz mógł porozmawiać w sprawie zaworka.Nie chcę podawać nr telefonu na forum,ponieważ szanuję prawo

do prywatności zwłaszcza nie swojej.

 

Moc również podaj swój adres internetowy to podam ci namiar na piasty kół może jeszcze będą

aktualne a jak nie to może coś innego będzie miał na zbyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to zdjecie oddaje takie wrazenie czy tys te kartery wypolerowal :biggrin:

Jezeli to polerka to wg. mnie ogromna pomylka, no i usun ten nadmiar silikonu z klapki od regulacji luzow zaworowych,bo temu silnikowi to nie przystoi...

:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to zdjecie oddaje takie wrazenie czy tys te kartery wypolerowal :wink:

Jezeli to polerka to wg. mnie ogromna pomylka, no i usun ten nadmiar silikonu z klapki od regulacji luzow zaworowych,bo temu silnikowi to nie przystoi...

:cool:

 

No bez przesady :bigrazz: o co mnie niby posądzasz? :)

Kadłub jest umyty i jedynie wyszczotkowany stalową szczotką, na obrotach.

Dzięki temu uzyskał lekko błyszczący stalowoszary kolor, który w miarę eksploatacji będzie oryginalniał ;)

 

Co więcej z uwagi na to, że cały motocykl będzie w konwencji WP II RP. W motocyklu i silniku nie będzie cienia chromu, a jedynie pasywowany ocynk - wkrótce pokażę jak przybędzie w silniku elementów.

 

A z pod dekielka zaworowego wystaje zieleń uszczelki kryngelitowej - niestety ostatnio w takim kolorze sprzedają materiały uszczelkarskie. Ale mam jeszcze w starym zapasie ciemno szary i faktycznei moze bedzie lepsiejszy ;)

Silikon jest, niestety, ale napewno nie będzie się rzucał w oczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko jedno mam... gdzie w RT600 jest odpowietrzenie skrzyni korbowej?? bo tak patrzyłem i sie dopatrzyć nie mogłem. a przed odpałem wypadało by sprawdzić czy silniczem ma czym oddychać..

 

Witam!

Pisałem na PW, ale nie wiem, czy doszło.

Wentylacja silnika, zależnie od wersji realizowana jest:

albo poprzez labiryntową kryzę blaszaną przynitowanado korpusu od strony sprzęgła, powyżej czopa wału, tak m/w "na godzinie 13"

albo poprzez zaworek umieszczony w szczytowym miejscu dekla rozrządu, nad kółkiem napedowym prądnicy.

 

A tym razem, ja mam pytanie.

1)Którędy nalewa się olej do skrzyni biegów, jeśli jest zamontowana w silniku?

2)Jak jest realizowana wentylacja skrzyni biegów?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A tym razem, ja mam pytanie.

1)Którędy nalewa się olej do skrzyni biegów, jeśli jest zamontowana w silniku?

2)Jak jest realizowana wentylacja skrzyni biegów?

 

ad1. olej to tak sobie ponieważ skrzynia smarowana była smarem pół-płynnym. o ile sie nie mylę to jest kilka miejsc na to:

- przez otwór do smarowania łańcucha

- przez smarowniczki wałka biegów( nie pamiętam czy jest w nim otwór do wewnątrz skrzyni)

 

ad2. czy aby właśnie nie przez otwór smarowania łańcucha??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...