Skocz do zawartości

Jak uszczelnic glowice??????


Pimpek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

Mam taki problemik drodzy panowie. Ciagle co zaloze uszczelke na glowicedo mojej WueSKi to po zdjeciu glowicy jak moto troche przepracuje uszczelka jest mokra i glowica na brzegach. Jak to mozna uszczelnic?? Slyszalem ze silikon sie do glowic nie nadaje ale czy to prawda to nie wiem wypowiedzcie sie na ten temat drodzy koledzy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może poprostu żle dokręcasz głowicę ?? Trzeba "na krzyż" równomiernie . Jeśli to odpada to możliwe ze masz krzywą głowice . Możesz spróbować ją wyrównać . Musisz rozłożyć papier ścierny (nie wiem dokładnie jaka grubość, to sobie dopasujesz) na szybie żeby było równo i trzesz dolną częscią . Co do silikonu . Nie kładzie się go pod głowice , przynajmniej ja mam taką zasadę 8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli głowica jest równa to najprawdopodobniej jest źle przykręcona. Dokręcać należy (jak poprzednik napisał) na krzyż. Oczywiscie najpierw delikarnie do małego oporu a potem po pół obrotu lub mniej na przemian (na krzyż) aż do wyczuwalnego oporu. Po każdym zdjęciu głowicy zalecana jest wymiana uszczelki. Są silikony co wytrzymują wysokie temperatury, ale nie warto ich stosować gdyż wysokie ciśnienie w cylindrze go wydmucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręcać należy (jak poprzednik napisał) na krzyż. Oczywiscie najpierw delikarnie do małego oporu a potem po pół obrotu lub mniej na przemian (na krzyż) aż do wyczuwalnego oporu.

 

Stosuję tą zasadę (ojciec mnie nauczyl bo kiedys pozrywalem w komarku szpilki bo zle przykrecalem) a moze jednak ona jest krzywa lecz to duza glowica z WSK wiec nie wiem jak to z tym jest 8O 8O 8O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby to sprawdzić należy położyć ją na czymś płaskim np. tafla szkła, lustro lub coś podobnego i sprawdzić czy nie ma tzw. kołysania. Jeśli jest, to głowica jest krzywa. W tym wypadku są dwa wyścia: oddać do przetoczenia (ręcznie nie da się tego dobrze zrobić) lub kupić drugą. Na Allegro są takie - średnio do 10 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mozna zalezy to tylko od checi, w tym przypadku braku umiejetnosci i niewiedzy :buttrock: Sprawdz jak radzono ci juz glowice, zakup nowa uszczelke, dokrec tak jak powinno sie to robic i ciesz sie dluga i bez awaryjna jazda....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LUDZIE!! co wy macie za zasady szlifowanjia płaszczyzn? Zadna tafla szkła i żaden papier ścierny nie jest idealnie gładki :!: Do takich rzeczy jak nierównoiść głowicy czy jaikichś innych powierzchni stosuje sie wyrównywanie na płycie traserskiej!!! JEst to taka żeliwna płytwa która jest idealnie płaska, na tę płytę sypie się proszek (ścierniwo o bardzo drobniutkiej granulacjii) który miesza sie z odpowiednią ilością oleju (np, mixol) i powstaje nam wtedy odpowiednie ścierniwo które odpowiednio rozsmarowywuje się na płycie traserskiej!! Następnie powierzchnie głowicy przykłada sie do płyty i odpowiednim dociskiem i okręznymi ruchami szlifuje się, ale oczywiscie należy uważac żeby podczas szlifowania nie kołysać a ni trochę głowica :!: Więc kolego "pimpek" posłuchaj mnei i zrób jak mówię, tam u siebie na waichach napewno znajdziesz taka płytę ;) Zrób tak z głowicą i cylindrem (nie bój sie że zjedziesz za dużo bo to ściera bardzo bardzo drobnie) i wtedy musi być idealnie szczelne :!: Wiem bo robiłem u siebie na waichach tą metodą całe kartery od WSK M06 Z i wyobraż se że jak je złożyłem bez żadnej uszczelki to pod światło nie było żadnego prześwitu :evil: To jest najbardziej profesjonalna metoda którą sie używa do głowic samochodowych w dobrych warsztatach naprawczych :mrgreen:

Pozdro i Powodzenia :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mi wiadomo to cylindry sie chyba nie krzywią ........
- tak masz racje! cylindry sie nie krzywią! ale fabrycznie powierzchnia styku cylindra z glowica i tak nie jest idealnie gładka ponieważ cylindry byly robione masowo, a wiec napewno nie byly obrabiane idealnie!! A jak bedzie robil glowice to lepiej cylinder tez dotrzec , wtedy bedzie wiadomo ze bedzie mial idealnie spasowane powierzchnie przylgowe!! :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...