Skocz do zawartości

Silnik kawasaki 450/500


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nosze się z zamiarem kupna kawasaki ltd 450. Oglądałem juz dwa egzemplarze, ale to jakieś parchy troche, więc nie napalałem się by nie wejsć na minę, wiadomo. Te moto maja juz 20 lat, wiec nie są w super stanie, to wiem. Inne moto jak virago czy savage jakos mi nie leżą.

 

W poniedziałek jadę oglądać to moto: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=90931641 , jak widać brakuje lusterek i osłony paska.

 

Kolega przed chwilą go widział i opisał mi go tak: ogólnie motocykl jest w niezłym stanie, nie widać by zaliczył szlifa.

Silnik: rozrusznik dzwoni i warczy, ale działa, co to moze być? Nie zawsze załapuje, jak nie załapie to słychać przeskakiwanie. Może jakieś pomysły macie? Był zawór wypalony, ale człowiek który go sprowadził wymienił go. Podczas pracy silnika słychać jakieś stuki, odgłosy dochodzą z prawej strony silnika, jak sie siedzi.

 

Panowie poradzcie, pomóżcie, ja się za bardzo na japoniach nie znam, a nie chce wyrzucić cieżko zarobionej kasy, na m.in. na projektach w błoto.

Cena jest do negocjacji, dysponuje kwotą 5tyś, no moze troszke wiecej. Jakby co to ile naprawy bedą kosztować, tak pi razy oko. Wiadomo, moto jest do synchronizacji, regulacji i wymiany płynów i innych dupereli jak klocki... A, i nie jestem czarna masa, nieźle czaje mechanikę.

 

NA co mam zwrócic uwagę przy jego kupnie? Silnik jest podobny jak w EN500 czy ER5, konstrukcja znana z GPZ900, tylko przekrojona na pół. Na forum nie znalazłem za wiele informacji na ten temat.

 

Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 cena z kosmosu po 2 stal 14 lat albo ma przebieg 5 tys km stara bajka i oczywiscie ma na to kwity ja moge miec kwity ze moja kawa ma 1000 km przebiegu a nie 40 tys , skoro zawor wypalony to pewnie o regulacji luzu nikt tam nie slyszal ,a stuki moga byc z kosza sprzeglowego (o ile ma po prawej)

 

tak + - z 13 zrobil bym mu z 60 tys przebiegu

 

pozatym takie moto to kojaza sie z V-ka nie R-ka ;)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, tam! Stereotypowa V. Cena jest do negocjacji. Wiem, że facet może sciemniać i moto może mieć przejechane 60 albo i wiecej, może brać olej, licze sie z tym. Regulacja rozrządu jest prosta, bo śrubkami, sam zrobię :P Tak, z prawej jest kosz sprzęgłowy, a co moglo sie w nim sypnać? Łańcuch widzę w manualu (mam do ltd i en)jest wielorzędowy, ale to chyba nie on, tarcze sprzegła, coś sie obluzowało? http://www.ronayers.com/fiche/400_0158/clu...890&parent=2880

 

Pytam tak też dodatkowo, bo uparłem sie na te LTD, niestety ;) Są piekne jak dlamnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim stukac moga sprezyny kosza.

Zbudowany jest on z dwoch czesci i sprezyny amortyzuja zmiany obciazen przy przyspieszeniach i hamowaniach. Po jakims czasie sie luzija i zaczynaja brzeczec. Niczym to szczegolnym nie grozi, chyba ze sa juz bardzo luzne.

Halas robia straszny.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napędzany na pas klinowy :buttrock: dobre sobie.

Jeżeli ten koleś coś przy tym grzebał, to ja dziękuję za maszynę po partyzanckiej obsłudze.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. nie dalej jak 3 tygodnie temu zakupilem identyczny motocykl z 86 roku i co wazne zarejestrowany za 3500 zł, wiec taniej. Motocykl sprawny, nawet juz otworzylem sezon pierwszymi 30 km.

 

Od razu uprzedzam, ze podstawowe graty takie jak uszczelki, łancuszki sa do niego drogie i niestety dostepnosc zamiennikow niewielka, albo ja nie umiem znalexc. Licz sie z tym, ze np komplet uszczelek do silnika w klasie to ponad 400 zł!

BTW macie jakies namiary na czesci do tego moto poza klasa, larsonm i louisem? w ktorych w sumie jest niewiele.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LTD 450 wg mnie to za stary model żeby w to wchodzić. Zdecydowanie radzę poszukać EN500. Silnik ma swoje odpowiedniki w ER5 i GPZ500. W zamiennikach jest dość dużo części do tego silnika. Miałem taki sprzęt dwa sezony. Najmniej przeszkadzało mi że jest to rzędowa "2". Motocykl wymiata wszystkie podobne klasowo Virago itp "fałkowate" sprzęty . Jest bardzo dynamiczny i szybki. Wszystko jest bardzo starannie wykonane i uważąm że znacznie lepiej niż u konkurencji. (jakośc chromów i np. metalowe korpusy włącznikow na kierownicy) Wada? Słabe zawieszenie jak chyba w każdym tego typu motocyklu. We dwie osoby tył dobija niemiłosiernie na każdej poprzecznej nierówności, a na dodatek zaczyna kołysać i wężykować.Przód... trochę lepiej. Pomaga "twardszy" olej ale najlepiej włożyć sprężyny progresywne ( tanie nie są ). Motocykl pali bardzo lekko i bez żadnych kłopotów. Po zimowym postoju zaplał po dwóch,trzech krótkich próbach. Nigdy nie odmówił współpracy. Zużywał średnio 4,5l/100 km. Zawory trzeba często kontrolować bo mają tendencje do podpierania i wypalania. Troszkę się z tym schodzi bo zaworki są po cztery na cylinder a miejsca mało. W większości znanych mi przypadków przy ok 40 tysiącach łąńcuch rozrządu nadaje się do wymiany. Paskudnie tez chałasuje sprzęgło ( o czym pisał Adam). Pas napędowy (oryginał) jest dogi jak diabli. po sporym przebiegu zaczyna skrzypieć i żadne zabiegi konserwująco-smarujące nic nie pomagają. Albo trzeba wymienić pas, albo z tym żyć.

Mój egzemplarz oleju nie brał i od zmiany do zmiany śmigałem bez żadnych dolewek a poziom w "okienku" był stały. Teoretyczny przebieg wynosił ok 36 tysięcy km, ale ile miał naprawdę nie wie nikt.

 

pzdr

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P Panowie,dziękuję za odpowiedzi, ustosunkuję sę do nich. Licze się z tym,że trzeba powymienić to i tamto, że częsci nie są juz tak łatwo dostepne i w ogóle to prawie zabytek :P .

 

Bardzo podoba mnie się ten moto, przerobiony LTD i to jak dlamnie jeden z najśliczniejszych moto jakie widziałem: http://ltd454.proboards41.com/index.cgi?bo...40222781&page=2

 

Jakby co to będę sie łapał za EN ;)

 

Pozdrawiam!

 

[ Dopisane: 15-03-2006, 19:55 ]

Hej!

 

Oprócz tych sklepów, które wymieniłeś to poszukaj na Allegro oraz w http://motobot.pl/ , akumulator w http://autokompleks.pl/ (75zł50gr, kupiłem juz 4 akumulatory tam i wszystkie działaja nadal), częsci w Klasie są straszie drogie, Larsson jest troszke tańszy. Jest duzo zamienników.

 

W ciagu dwóch dni obejrzałem 3 ltd. Pierwszy pod Łodzią, to była totalna padaka, tylko ładnie odpicowana, dałem sobie spokój.

Drugi był nawet spoko, tylko jak zaczałem wypytywać właściciela o szczególy to zaczął sie denerwować i jąkać facet, coś mi śmieradziało, moto niby ok, ale z wydechów przy wiekszym gazie pluł malutkimi kroplami oleju i głowica troche za głośno pracowała, do tego cena 5500,ale z zewnatrz bardzo zadbany ltd, przebieg jakoś tylko 32tyś... bez komentarza.

Trzecie moto to ten z linka. Chyba uparłem sie na niego. Silnik odpala bez problemu, rozrusznik jest do zrobieia bo czasami nie zaskakuje. Z prawej przy dodawaniu i ujmowniu gazu słychać stuki, ale jak mówicie, że to sprzęgło i to nie takie groźne to za bardzo się tym nie przejmuję. Ta mała pokrywa, od pompy cieczy była spawana bo pękła, ale ładnie zaszlifowana. Chłodnica cała, po główce ramy i przednim zawieszeniu nie widać by moto miało czołówkę, jednen teleskop przedni pociekł. Przednia opona do wymiany, tylnia na jeden sezon. Lakiery wszystkie są zadbane, chromy i el. ze stpoów Al są zaśniedziałe, wszystko jest do odczyszczenia, siodło delikatnie pękniete, kierownica bardzo ładna, recznie robiona, manetki też są zmienione. Brakuje osłony pasa napędowego, widać, ze moto lezało na jednym boku bo z jednej strony wydech i kolanko są przygięte do ramy (nie widać by zaliczyło szlifa), podnóżki są wysunięte do przodu, dla mnie wysokiego siedzi sia znakomicie. Akumulator do wymiany, brak światła długiego i krótkiego oraz sygnału dzwiekowego (moze coś zamokło, bezpieczniki, nie kontaktuje albo co jeszcze). Brakuje filtra powietrza, zamiast niego są założone stożki. Silnik pracuje równiutęko, bez żadnych problemów reaguje na gwałtowne dodanie i puszcenie gazu, nie strzela, nie dławi się, głowica jak dlamie pracuje troche głosno (moze tak jest w tych sprzetach, jak nie to prosze o jakąś podpowiedz), moto nie dymi na czarno, nie ma kropel oleju na białej chustce (troche popluł wodą skroplona i parą, ale później przeszło mu). Czekałem aż się włączy wentylator, ale chyba było za zimno, podczas pracy zaczął płyn ciec z pod owiewek (po lewej pionowej rurze od głowki, niewiem dlaczego!), tam gdzieś od samej góry. Przedni hamulec trzyma bez problemów, lewy gaźnik miał na sobie taki w niektórych miejscach brązowawy nalot, prawy był czysty, króćce gaźników nie popękane, cylindry były leciuteńko zapocone, silnik ogólnie brudny zabłocony, ale nie widać było na nim wiekszych wycieków, koleś powiedział, że moto miało wymieniany zawór jeden bo był wypalony (ale to juz wiem dlaczego, robił to ktoś przed nim, nie on sam). Brakuje korków ozdobnych w półkach od amorków, lusterka są. Po zdjeciu siodła ujrzałem wiązki przewodów poklejone taśmą izolacyjną, ale nie byo widać by przewody były gdzieś rwane czy kombinowane. Kolanka nie są zbytnio przebarwione.

 

Niewiem co mysleć. Oczywiscie materiały pędne i eksploatacyjne są do wymiany, filtry i takiet tam, wszystko trzeba przeczyscić, poskręcac, poreguować. Nie oczekuje od tego moto stanu fabrycznego, bo ma 21 lat. W kilka minut taki ogólny kosztorys zrobiłem, co ile bedzie kosztować i nie jest tak źle, wychodzi na to, że jeśli silnik jest ok, regulacje zaworów zrobię sam, tylko gaźniki do serwisu. Brać czy nie? To tak na granicy, dobrze by byo kupić i dobrze by było nie brać. Szukam taniej EN, ale jakoś nie moge trafić, albo sprzątnięto mi z przed nosa, albo padaka po czołowym, a juz troche czasu szukam. Boję sie, że silnik moze mieć w sobie jajko niespodziankę i może w każdej chwili wybuchnać. Zlece koledze, niech sie jutro przeleci tym moto i niech go troche przepałuje (jest na wschodzie b.zimno, ręde mu odlecą:buttrock: )

 

Troche może haotyczny opis, ale mysle,że opisałem go całkiem nieźle. Cena jaka powiedział to 3800, ale jak pokaże 3500 to zmięknie i pewnie sprzeda. Dokumenty są, numery sie zgadzają.

 

Starszy i doświadczony w motocyklach Kolega powiedział, że wygladam na nim bardzo dobrze, nie jak na psie, czy na jego żony 535, mam 186 i bardzo męcze sie na małych motocyklach.

 

Co koledzy powiedzą o stanie tego moto po przeczytaniu mojego opisu, krótko i zwięźle. Moze jakieś porady co jeszcze sprawdzić. Wiem, że jest stary, częsci są drogie i juz nie tak łatwo dostępne, ale jedynie ten model mi pasuje, a nie pociągaja mnie plastiki czy nakedy, a chce mieć satysfakcje z jazdy chopperem.

 

Aha, takie pytanie, jakie kontrolki się zapalają i gasną po przekręceniu kluczyka, a jakie po uruchomieniu silnika? Chce jeszcze sprawdzić olej czy nie miesza sie z wodą.

 

Pozdrawiam i dziękuę za cierpliwosć, jesli do końca dobrnęłiście;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...