Skocz do zawartości

Wszystko o Honda XLR125R


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jako, że jest kilka takich sprzętów na tym forum, być może jeszcze przybędzie, chciałbym, aby można było tu umieszczać wszystko, co może być przydatne do użytkowania tych motorków.

Mam nadzieję, że temat się przyjmie.

 

Na początek zamieszczam to, co znalazłem w necie, kilka folderów reklamowych

 

 

http://dario.krakof.com/XLR125R/XLR125R_01.pdf

http://dario.krakof.com/XLR125R/XLR125R_98.pdf

http://dario.krakof.com/XLR125R/XLR125Rf.pdf

a tu większa siostra

http://dario.krakof.com/XLR125R/XR250_98.pdf

 

Nadal szukam manuala. Mam juz namiary, tylko, że w języku Portugalskim. Jakby ktoś miał i chciał się podzielić będę wdzięczny.

;)

 

Update:

Znalazłem manuala, ale z wersji Brazylijskiej, napewno część rzeczy da się wykorzystać, choćby budowa silnika (myślę, że się dużo nie różnią)

 

http://dario.krakof.com/XLR125R/XLR125_97_...9_00_Manual.pdf

 

Ze spraw serwisowych to te motorki nie mają filtra oleju (według mojego mechanika), dlatego też zaleca się częstą jego wymianę co 3000 km.

Podobnie regulacje zaworów należy przeprowadzać co 3000 km. Pozatym czyszczenie filtra powietrza i smarowanie łańcucha co 200 - 300 km. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieckie dane sewisowe:

 

XLR 125 R w '98

Werkstattdaten und FĂźllmengen

ab Fg.-Nr. JH2JD16A*WK000001~(G)JH2JD16B*WK000001~(2G)

Werkstatthandbuch: 67 KCM 00 Microfiche: 13 KCM WGA

Motor / Antrieb MaĂ Einheit Teilenummer

Nennleistung/Drehzahl 8,4/8250 KW / min-1

Max. Drehmoment / Drehzahl 10,5/7000 Nm / min-1

Vmax 94 ;2G: 80 km/h / min-1

Hub x Bohrung / Hubraum 49,5x56,5 / 124 mm / cm3

Kolbenlaufspiel 0,01-0,04 mm

Ventilspiel kalt E / A 0,10 / 0,10 mm

MotorĂślfĂźllmenge, ohne Filter ca. 1,0 Liter

MotorĂślfĂźllmenge, mit Filter ca. 1,0 Liter

MotorĂślspezifikation SAE 10W40 API SE-SG

Ălfilter Sieb 15421-107-000

KĂźhlflĂźssigkeitsmenge Liter

KupplungsflĂźssigkeit-Spezifikation

Sekundärßbersetzung Ritzel 17 Zähne 23801-KCM-000

Sekundärßbersetzung Kettenrad 51 Zähne 41201-KCM-000

Sekundärßbersetzung Antriebskette 132 Rollen 40540-KCM-305

Antriebskettenspannung 25-35 mm

Antriebskettenbezeichnung RK 428 HO / DID 428 VC2

EndantriebsfĂźllmenge cm3

Endantriebsspezifikation

Vergaser

Vergaser / Typ / Bauart 1 / C3F

HauptdĂźse 95 #

LeerlaufdĂźse 38 #

DĂźsennadel, Stellung von oben

Schwimmerstand 14 mm

Leerlaufdrehzahl 1400 +- 100 min1

Gemischregulierungsschraube 2 Umdrehungen

Kraftstoffart bleifrei normal 91 ROZ

Kraftstofffilter

Luftfiltertyp Papiereinsatz 17213-KCN-010

Fahrwerk

Serienreifendimension vorn 2.75-21 45P

Serienreifendimension hinten 4.10-18 59P

Hersteller vorn / hinten / Typ Bridgestone TW 27/ TW 44

Hersteller vorn / hinten / Typ

Hersteller vorn / hinten / Typ

min.Luftdruck vorn solo / m.Bel. 1,5 / 1,5 bar

min.Luftdruck hinten solo / m.Bel. 1,5 / 1,75 bar

BremsflĂźssigkeit-Spezifikation DOT 4

Bremsbelag Typ vorn 1 Scheibe Set 45105-MY6-405

Bremsbelag Typ hinten Trommel Set 06450-121-730

GabelĂślfĂźllmenge rechts 391/125 cm3 / mm

GabelĂślfĂźllmenge links 391/125 cm3 / mm

GabelĂślspezifikation SAE 10 W

Lenklagervorspannung 1,1-1,6 kg (Zugwaage)

Luftdruck StoĂdämpfer bar

Elektrik

Batterie / Typ YTX7A-BS 12 / 6 V/Ah 31500-HB7-746

ZĂźndkerze / Typ NGK-DPR8EA-9 / 0,8-0,9 mm Abstand

ZĂźndzeitpunkt "F"-Marke 15º / 1400 Grad v. OT / min1

ZĂźndverstellung 32º / 3450 Grad v. OT / min1

Lichtmaschine / Stator gelb-gelb 0,1 - 1,0 bei 20ºC

Lichtmaschine / Feldspule

Kondensatorladespule

Impulsgeber weiĂ/gelb-gelb min. 0,7 V Spitzenspannung

ZĂźndspule min. 100 V Spitzenspannung

Scheinwerferlampe 12/35/35 V/W

RĂźck-u. Bremslichtlampe 12/21/5 V/W

Blinklichtlampe 12/21 V/W

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy oglądaniu moto zobaczyłem , że przednie lagi są firmy Showa, wszystkie XLR-y miały tak w standardzie? Wygladaja na bardzo solidne. ;)

 

Mogę dodać:

 

Honda XLR 125 R

 

Motordaten

 

Einzylinder-Viertaktmotor, eine obenliegende, kettengetriebene Nockenwelle, zwei Ventile, Nasssumpf-Schmierung, Rundschiebervergaser, 0 22 mm, keine Abgasreinigung

 

Bohrung x Hub 56,5 x 49,5 mm

Hubraum 124 cm³

Leistung 8,4 Kw (11 PS) bei 8300/min

Max. Drehmoment 10 Nm (1 kpm) bei 7000/min

 

Fahrwerksdaten

Einschleifenrahmen aus Stahlrohr mit gegabelten UnterzĂźgen, Telegabel, Standrohrdurchmesser 37 mm, Zweiarmschwinge aus Stahlprofilen, Zentralfederbein, Ăźber Hebelsystem angelenkt, Scheibenbremse vorn, Doppelkolbensattel, O 240 mm, Trommelbremse hinten, O 110 mm.

 

Speichenräder mit Alufelgen 1.40 x 21; 1.85 x 18

Reifen 2.75-21; 4.10-18

Radstand 1375 mm

Lenkkopfwinkel 64,2 Grad

Nachlauf 95 mm

Federweg vorn/hinten 225/230 mm

Gewicht vollgetankt 119 kg

Zuladung 188 kg

SitzhĂśhe 860 mm

 

 

Fahrleistungen und Messwerte

Beschleunigung

0-50 km/h 4,8 sek

0-80 km/h 12,4 sek

Durchzug

60-80 km/h 8,7 sek

HĂśchstgeschwindigkeit 81 km/h

Verbrauch im Test

LandstraĂe 2,9 l/100km

Autobahn 3,4 l/100km

 

[ Dopisane: 12-03-2006, 22:16 ]

Znalazłem stronę, gdzie można pobrać mikrofiche do XLR125R, jak tez do innych motocykli. Jak będę miał chwilkę, to może umieszczę to gdzieś do łatwego pobrania.

 

http://www.bike-parts.fr/

 

Jest też fajna stronka o XLR w języku niemieckim, jak ktos jest biegły w tych sprawach, można coś tam ciekawego wyczytać.

 

http://www.forum-hoster.de/cgi-bin/fserver.../www.honda-x.de

 

Proszę też o kilka słów o eksploatacji od tych forumowiczów, którzy już trochę latają na tych sprzętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla leniwych umieściłem mikrofisches do XLR 125R na http://dario.krakof.com/

 

Tutaj mozna pobrać serwisówkę w języku niemieckim:

http://www.forum-hoster.de/cgi-bin/fserver.../www.honda-x.de

 

Brakuje tylko pełnej serwisówki w języku polskim.

 

ps. peterwkz to samo znajdziesz do swojego xlr250 na http://www.bike-parts.fr/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich.

W końcu w sobotę odbyłem pierwszą przejażdżkę wiosenną. Z czego 10 km w terenie, 40 na drogach utwardzonych.. Moje wnioski odnośnie xlr to:

- bardzo przyjemny motorek

- siedzi sie wysoko , wygodnie i pięknie połyka sie dziury na drodze

- bardzo solidne zawieszenie

- dobry przedni hamulec, z tyłu raczej słabo

- w ciężkim terenie pomaga umiarkowana masa, przez co cały czas daje się kontrolować

- na drogach utwardzonych brakuje mu jednak mocy w końcu to tylko 125 4T

- rozruch ze startera (fajna sprawa)

 

ps. Jabol115 , co chciałbyś osiągnąć przez wymianę zębatki na większą? Wydaje mi się, że zwiększysz dzielność terenową kosztem przyspieszeń i prędkości maksymalnej. Mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem zeby zyskal na zrywnosci i zeby byl mocniejszy jednak to ze dla mnie nie byl zrywny to bylo przez brak umiejetnosci. Jak koledzy jezdzacy juz wczesniej na crossach/enduro wsiedli na niego i pokazali co potrafi to postanowilem kupic taka jaka mialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem szczęsliwym posiadaczem xlr 125r.

Chciałem zapytać jak wyregulowac zawory?

Motor ma przy gaźniku taką 3 stopniową wajhe.

Odpalam na samej górze (inaczej nie pali) Muszę dodać gazu przy odpalaniu. Przyczymac go na obrotach, przejechac sie, potem jak sie lekko zagrzeje moge przełączyc na sam dół i normalnie smigać.

Czym to jest spowodowane?

Myśle że można to jeszcze jakoś odblokować? Czy to co dała farbyrka i nic więceJ?

 

Proszę o odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W końcu skończyłem swój motor :P wszystko działa, przybyło mu trochę mocy jeszcze nie jechałem w dłuższą podróż dlatego nie mogę tu dużo powiedzieć i pracuje rewelacyjnie :icon_biggrin: później zmieszczę foty z zmianami w hondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziemniak

:icon_biggrin: No to moje gratki i czekamy z niecierpliwością , abyś sie pochwalilł swoimi fotami sprzęta i opisz co w nim zmodyfikowałeś, może sam coś podłubie.

Arktos

:P Nie wiem o co Ci dokładnie chodzi, bo to co opisujesz to jest poprostu dźwigienka ssania, czyli wzbogacania mieszanki przy zapalaniu zimnego silnika. Mój sprzęt po odpaleniu na ssaniu (dźwigienka u góry) nie wkręca mi się na obroty. Muszę chwilę poczekać aż się nagrzeje i opuszczam na następny stopień, jak wyjeżdżam to opuszczam całkiem na dół. Wydaje mi się, że mam za bogato ustawioną mieszankę, ale to jeszcze wyreguluję jak będę miał czas.

Jeżeli chodzi Ci o zawory w silniku, to jeśli chcesz to mogę umieścić fragment serwisówki w jedynie słusznym języku niemieckim gdzie jest to opisane z obrazkami. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario to nie koniecznie moze byc mieszanka, poprostu motor moze juz byc w miale cieply i dlatego nie wchodzi na obroty. Ja zawsze jak jest zimny odpalam go na "pierwszym" ssaniu (u samej gory), potem robie dwie lub trzy przegazowki i opuszczam ssanie o jeden stopien bo jak tego nie zrobie to gasnie i tez nie wbija sie na obroty, poznizej a po jakichs 2 minutach po wyjezdzie opuszczam na sam dol i chodzi dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza, mam tak samo jak ty. możesz mieć rację. Pozatym ostatnio sprawdzałem kolor świecy i była czarna, a nie brązowa (kolor izolatora) i po tym wnioskuję o bogatej mieszance. Jeszcze to muszę sprawdzić po dłuzszej trasie, jak będzie wyglądał izolator.

Ma ktoś może opis regulacji gażnika po Polsku. Wiem, że ta sruba poziomo z prawej strony motocykla(od strony wydechu) służy do ustawienia wolnych obrotów, jest jeszcze jedna od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dzisiaj myslalem ze ta honda jest troszke slaba, jednak po dzisiajeszej glebie uswiadomilem sobie, ze tak nie jest :lalag:. Uczylem sie jezdzic na 1 kole na poczatku z samego gazu jednek mi nie wychodzilo, wiec postanowilem poproboweac strzalem ze sprzegla, na poczatku mi wychodzilo nawet nie zle, jednak w koncu sie stalo, moto wylecialo mi spod dupy. Rozjebalem obudowe, cos sie stalo z tlumnikiem bo zaczol glosniej chodzic i wygialem tylny blotnik, ale pozatym ok :buttrock:. Przez ten wypadek chyba strace chec jezdzenia na 1 kole:(, ale coz przynajmniej dowiedzialem sie jaki potencjal drzemie w tej maszynie :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...