miszerski Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 a wiec wydaje mi sie ze spaliłem cewke bo cos nie mam iskry w emce przeleciałem cała instalacje i nawet ominałem ja i zrobiłem obieg akumulator - cewka - przerywacz i nic. mozliwe ze cos z przerywaczem sie sknociło ale poki co stawiam na cewke...aha cewka jest od cc700.jak miec 100% pewnosci ze to ona. jak sprawdzic czy jest juz do wywalenia czy nie. jakim urzadzeniem mierniczym. wiem ze to podstawy fizyki i pownienem wiedziec ale nie znosze tematu elektryki dosłownie wszedzie. jezeli ktos moze mi opisac krok po kroku jak to sprawdzic i ewentualnie jakie podjac kroki zeby wiecej tego nie zrobic(czyli po krotce co zabija cewke....) to bede wdzieczny pozdr, ms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 a nie strzelil ci kondensator panie majster?? moze sprubuj podlaczyc swiece bez fajki lub przerywacz ci sie wypalil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 spalony kondzior to objawy że chodzi fajnie na wolnych a nie wkręca sie na wysokie , prawdopodobnie spalileś cewke. pozostawienie kluczyka w stacyjce na wlączonym zapłonie to przegrzanie cewki i spalenie jej. na pewno ma przebicie cewka,załóż nową ,najlepiej od malucha,dwustrzałową, iskra taka że frankensztajna wskrzesi, cewka biazet od kaszlaka ma niskarezystancję (wszystkie od malucha) i nadaje siedo instalki 6V . PS. Masz łądnaemkę, podeślij fotki na [email protected] , bardzo chętnie pooglądam bo lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Przyczyny siadnia cewki m.in:-gdy pozostawisz włączony zapłon i styki akurat są otwarte>wtedy prąd cały czas płynie przez cewkę powodując jej przegrzanie,-uszkodzenie mechaniczne,----II----- które powoduje dostęp wilgoci i robią się zwarcia,wewnątrz niektórych cewek samochodowych jest olej transformatorowy;-czas,bowiem izolacje ulegają starzeniu wew cewki;-rodzaj krzywki sterującej stykami...w cc700 poprostu czas przepływania prądu może być dłuższy(styki otwarte przez dłuższy czas w czasie jednego obr, wału/wałka rozdzielacza); Cewka pracuje na zasadzie transformatora ,dlatego należało by sprawdzić uzwojenie pierwotne i wtórne.Pzecież to popularne urządzenie i łatwiej podłączyć inną(którą wiemy ,że działa popranie)i ewentualnie wykluczyć przyczynę :buttrock: .Życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 -gdy pozostawisz włączony zapłon i styki akurat są otwarte>wtedy prąd cały czas płynie przez cewkę powodując jej przegrzanie, Cos mi sie zdaje ze jest zupelnie na odwrot. Jezeli styki przerywacza sa zwarte to wtedy prad plynie przez uzwojenie pierwotne cewki. -rodzaj krzywki sterującej stykami...w cc700 poprostu czas przepływania prądu może być dłuższy(styki otwarte przez dłuższy czas w czasie jednego obr, wału/wałka rozdzielacza); CC 700 nie ma zadnego rozdzielacza. Tam jest elektroniczny uklad zaplonowy II generacji i nie ma aparatu zaplonowego, ale mniejsza o to.Pozostawienie ukladu w stanie zwartych stykow przerywacza przy wlaczonym zaplonie na dluzszy czas moze doprowadzic do przegrzania, przepalenia sie cewki.Cewka od CC700 ma rezystance uzwojenia pierwotnego w granicach 0,5 - 0,6 oma. Przy napieciu 6V teoretycznie przy zwartych stykach powinien poplynac prad w okolicach 10A, co jest wartoscia za duza jak na ta cewke. Ona w oryginale pracuje z pradem w okolicach 6A (przy 12V) i jest podpieta pod elektoniczny uklad zaplonowy.W Twoim przypadku nalezalo by wstawic jakis opornik ktory ograniczy prad max, badz zalozyc cewke o wiekszej rezystancji np cewka dwubiegunowa z 126p o rezystancji uzw. pierw. w granicach 1,6oma (zakladam ze masz instalacje 6V).Aby sprawdzic wstepnie cewke zaplonowa bierzesz omomierz i mierzysz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym - czy jest w normie, nie ma przerwy w obwodzie. Mozna tez sprawdzic cewke w ten sposob ze bierzesz jakis przewod jeden koniec podlaczasz do cewki tam gdzie jest podlaczony przerywacz a drugim koncem przwodu cyklicznie dotykasz do masy i obserwujesz czy wystepuje przeskok iskry na przewodzie WN, swiecy.Po drugie sprawdz dokladnie stan stykow przerywacza, oczysc je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 4 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2006 Oczywiście, że można spalić cewkę. Szczególnie jak stosuje się cewkę niezgodnie z jej konstrukcją. A tak wałśnie ty zrobiłeś. Cewka z cc700 jest przeznaczona do zapłonu elektronicznego i nie może pracować z przerywaczem. Jej mały opór, rzędu 0,6 oma spowoduje ponadto przyspieszone zużycie przerywacza, bo płynie przez niego znacznie większy prąd. Cewka do klasycznegoukładu przerwyaczowego ma z reguły oporność 2,8 - 3,3 oma. A przyczyne uszkodzenia podał ci ural_zgora: -pozostawienie włączonego zapłonu i zwartych styków przerywacza,- ja dodam: używanie tej cewki z przerywaczem.Jeszcze uwaga:"rodzaj krzywki sterującej stykami...w cc700 poprostu czas przepływania prądu może być dłuższy(styki otwarte przez dłuższy czas w czasie jednego obr, wału/wałka rozdzielacza" - jest dokładnie na odwrót. Otwarte styki oznaczają otwrty obwód, czyli prąd nie płynie. Groźne jest pozostawienie włączonego zapłonu i zwartych styków, wtedy obwód jest zamkniety i przez cewkę płynie prąd kilku A. Zastosuj cewkę z malucha z klasycznym przerywaczem. Ale tam też były dwie wersje: wysokoomowa - z bezpośrednim zasilaniem z instalacji i niskoomoawa zasilana poprzez przewód oporowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.