cyborg78 Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 Witam. Mam pytanie co do diagnozowania ukladu zaplonowego bezstykowego - z modulem. Konkretnie chodzi o skuter Atala Hacker z silnikiem Morini. Nie ma iskry i nie wiem jak zbadac czy to wina modulu, do cewki dochodza 2 przewody i jak je polacze z multimetrem analogowym to przy obracaniu walem wskazowka wychyla sie-czyli jakies impulsy sa, ale jak podlaczylem zwykla cewke butelkowa z MZ-y to rowniez nie ma iskry.. Ma ktos doswiadczenie w takich rzeczach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 No to wychodzi, że cewka raczej jest dobra. Zmierz miernikiem, czy moduł zapłonowy jest prawidłowo zasilany (czyli połączenie do +12V oraz dobry kontakt z masą). Jeżeli to jest ok, to musisz podłączyć oscyloskop na wejściu impulsatora do modułu zapłonowego i zobaczyć czy jest jakieś wachnięcie sygnału na wejściu (serwisówka powinna mówić jaki powinien być impuls) , chciaż z Twojego opisu wynika że jest. Potem podłącz oscyloskop do wyjścia i zobacz jaki jest zakres zmian napięcia na wyjściu (powinien wynosić od zera do 10-11 V). Jeżeli wszystko jest OK, to pozostaje sprawdzenie podłączenia kondensatora do cewki oraz dobrego styku masy cewki z ramą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 2 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 nie wiem jaki to jest skuter ani slinika ale domyslam sie ze jest tam zwykły prosty przerywacz tyrystorowy(CDI), wiekszosc z nich zasilana jest napieciem ok 400V lub napieceim do 14V z akku puszczonym na przetwornice 12/ok 400V , jezei tak jest to cewka do mz nie bedzie chodzic a raczej mozna ja tylko szybko uszkodzic, miernikiem zwykłym takim z bazaru raczej nie zmierzysz zwłasza przy szybszym obrocie wału gdzy maja one zakres tylko do 60hz, chyba ze jest zasilany przez prostownik poszukaj dostepu do osyloskopu z sonda wysokiego napiecia(naprawa tv czy cus), sprawdz napiecie zasilajace układ cdi , pozniej wykres z cewki sterujacej, a nastepnie na kablach wychodzacych do cewki wys. napiecia i porównaj, serwisówki podaja sposób mierzenia opornosci na module alby sprawdzic go ale z doswiadczenia wiem ze to nie bardzo sie sprawdza chyba ze ja nie potrafie :) ale na poczatek polecam spradzic czy wszytskie kable sa ok i nie ma nigdzie zwracia itp prostych spraw :clap: a co do powyzszych wypocin to zastrzegam ze to tylko sposób w jaki ja to sprawdzałem po pogadance z elektroniiem a nie ze jestem elektronikiem etatowym :lol: jak masz jakis schemat instaliacji elektrycznej to by pomógł ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 2 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2006 wlasnie nie mam nic, znajomy przywiozl "toto" z Holandii i poprosil mnie o pomoc w naprawie..Stoi u mnie w warsztacie i nie dycha.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.