Wojt@s Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Zabieram się niedlugo do renowacji Iża 49-tki.Mam takie pytanie bo robie kosztorys mały. Jak najlepiej pokryć go farbą??jaką?? za ile?? jaki podkład??w malowaniu jestem laik więc prosze o wyrozumiałość.Kolor chce ciemno zielony identyczny do tego jak na aukcji: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=87687668 Ile to może kosztować??jak to zrobić by było trwałe i nie wymagało ciągłego pucowania :P .Może coś o piaskowaniu 8) Z góry dziekiWojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Zabieram się niedlugo do renowacji Iża 49-tki.Mam takie pytanie bo robie kosztorys mały. Jak najlepiej pokryć go farbą??jaką?? za ile?? jaki podkład??w malowaniu jestem laik więc prosze o wyrozumiałość. Jak to ma być perfekt to pewnie jakiś lakier z akrylowych. Ja właśnie skończyłem własnoiręczne malowanie Cezety (bez ramy). Wyszło mnie ok 150 pln (kit + podkład + lakier + klar + rozpuszczalniki + papiery + etc). Jak myślisz to zrobić sam, a nie masz bladego pojęcia o malowaniu, a ma to wyjść porządnie to lepiej chyba wszytko odkręcić i zawieżść do lakiernika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 Czy samemu to będzie się robiło, czy zrobi to lakiernik to cena i tak będzie podobna. Do pomalowania mojej MZ ETZ 250 lakiernik chciał 150 zł. Ostatecznie zrobiłem to sam i wyniosło to mnie 200 zł z tym że, pokryłem jeszcze to lakierem bezbarwnym. Na koniec lakiery w sprayu są mniej odporne na ścieranie niż renowacyjne których używają lakiernicy. Do renowacyjnych dodaje się utwardzacze a w sprayu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 10 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2006 zeby to zrobic w miare profesionalnei to najpier musisz wszystko wypiaskowac (koszt zalezny od wielu czynnikow i waha sie w granicach od 0zl-po znajomosci do hmm..nawet 200-zalezy ile tego wsyztkiego jest). Po piaskowaniu najlepiej calosc przetrzec grubym papierem ok.100 zeby usunac ostre nierownosci po piaskowaniu...nastepnie powinienes uzyc farby gruntujacej ale przy motocyklach ktore sa uzywane sezonowo, czesto czyszczone,nablyszczane uzycie gruntu nei jest jakas niezbedna czynnoscia! wiec od biedy mozna sobei podarowac i zastosowac od razu podklad :)Wazne jest natomiast uzycie dobrego podkladu i jesli masz miec docelowo lakier akrylowy to podklad tez musi byc akrylowy(za 0,5l z utwardzaczem jakies 15zl). jak juz bedziesz mial pomalowane wsyztko podkladem i dobrze wysuszone to calosc musisz przejechac wodnym papierem(zasada jest taka ze im papier drobniejszy tym lepiej ale nie badzmy ortodoxami!)..no wiec zeby uzyskac ladny ekeft przy akrylu spokojnie wystarczy calosc przetrzec wodnym papierem 800..(dla pewnosci pozbycia sie wszelkich tluszczow do wody z ktorej bedziesz korzystal dodaj kilka kropli plynu ludwik lub innego do naczyn!).Po wyschnieciu z wody calosc _dokladnei_ odtluszczasz jakas benzyna ekstrakcyjna lub zmywaczem silikonowym.W tym momencie masz elementy gotowe do koncowego malowania :buttrock: teraz aby uzyskac taki efekt jak na aukcji to musisz kupic khaki matowy(lub khaki i go samemu zmatowic np.specialnym talkiem do matowienia)..najlepszy efekt uzyskasz stosujac lakier akrylowy(w mieszalni lakierow za 100ml zaplacisz jakies 15zl(na cale moto wraz z rama zejdzie ci pewnei ze 0,6 lub nawet 0,8 lakieru)+do tego utwardzac za 0,5l jakies 25zl. malowanie akrylem jest sprawa dosc prosta wiec nie musisz sie specialnei bawic w ustawianie cisnienia na reduktorze itp itd bo tym lakierem sie maluje praktycznei samo...ale jak co to ustaw cisnienie na ok.3bar, i dobrze sobie wczesniej ustaw pistolet(ilosc podawanego lakieru, szerokosc wiazki,ilosc powietrza i co tam masz bo nie weim czym bedziesz to robil:) wanza natomiast sprawa jest lepkosc lakieru! tak na odleglosc nie da sie powiedziec jaki ma byc bo do dokladnego okreslenia aluza tzw"kubki forda" ale dla przyblizenia lepkosc lakieru masz miec o konsystencji mleka(czyli taki prawie wodnisty a jednak nie :buttrock: jak bedzies zmial zbyt rozcienczony to latow sie beda robic zacieki , a jak bedzies zmial zbyt gesty to bedzie powstawac tzw"skurka z pomaranczy" lub wrecz grube grudki/krople ci bedzie pistolet wypluwac...no tu musisz pocwiczyc...przy malowaniu lepiej wymalowac 3 lub nawte wiecej cienkich warstw niz 1 gruba! czas pomiedzy malowaniem kolejnych warstw nie moze byc zbyt dlugi(wystarczy 10-20min) bo jak bedzie zbyt dlugi to ci sie moze wysztko zgrysc i musisz zaczynac od nowa(czyli od ponownego podkladu!)..jak jzu wymalujesz calosc to jak chcesz mat to juz tyle twojej pracy- nei musisz malowac jzu bezbarwnym bo jak pomalujesz bezbarwnym to starcisz matowy efekt :P i to chyab tyle...i pamietaj trening czyni mistrza i nie od razu rzym zbudowano ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.