Skocz do zawartości

Kawasaki ZX12R - wady i zalety ???


Rekomendowane odpowiedzi

No coz, Kawa nie jest jeszcze stracona :banghead: , wszystko przede mna - tym razem nie napalam sie na konkretny model i pewnie potrwa to troche dluzej ale zamierzam poprobowac roznych moto zeby miec porownanie.

Niestety sezon leci ale wole teraz lekko spasowac aby miec na kilka sezonow spokoj.

 

Tak na prawde przez ostatnie 10 lat to kazde moje nastepne moto bylo z rodziny zielonkawych :banghead: i chetnie bym kontynuowal ten zwyczaj bo mam przekonanie do tej marki (w przeciwienstwie do wiekszosci krytykujacych ale nigdy nie jezdzacych :banghead: ).

 

Ale tak jak napisalem wczesniej postaram sie dosiasc jeszcze paru sprzetow aby miec porownanie (do ZX12 oczywiscie) - moze jednak wyjdzie, ze gdzie indziej jest wiecej minusow i finalnie stane sie szczesliwym posiadaczem pieknej czarno-zlotej ;) .

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwunastka jak stoi - ok może być ale w jeździe absolutnie. Nie czuje w ogóle tego motocykla, boje się go wykładać. Wg mnie królową są : zx6r i zx10r. To są maszyny typowo sportowe, natomiast 12 powinna być zaliczana do grupy sportowo turystycznej bo to taki właśnie motocykl. Co do marki to jeden woli synową a drugi teściową, ja kupuje tylko kawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość slavo28v

Koledzy, widzę że na forum cisza nastała jakis czas temu, ja co prawda jestem uzytkownikiem kawy ale zzr1100 ale dosyć mocno przymierzam sie do zakupu zx12r, moze pomożecie??? generalnie szukam info na co zwracać uwagę przy zakupie tego sprzeta, co jest ważne itp

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólna kondycja, jak przy każdym motocyklu. Przed 2002 rokiem dobrze jest nawiercić dodatkowe otwory chłodzenia sprzęgła w tym "bębnie" (nie wiem jak to się po polskiemu nazywa - po angielskiemu clutch hub). Zdejmij osłonę zbiornika i podnieś bak - obejrzysz sobie ramę, filtry powietrza (bo tanie nie są a tanich zamienników nie ma), łańcuch też do tanich nie należy.

Jeśli anglik to szczególnie uważnie szukaj korozji, osadów na mechanizmach (ja np. miałem zaciski zasyfione na amen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość slavo28v

ogólna kondycja, jak przy każdym motocyklu. Przed 2002 rokiem dobrze jest nawiercić dodatkowe otwory chłodzenia sprzęgła w tym "bębnie" (nie wiem jak to się po polskiemu nazywa - po angielskiemu clutch hub). Zdejmij osłonę zbiornika i podnieś bak - obejrzysz sobie ramę, filtry powietrza (bo tanie nie są a tanich zamienników nie ma), łańcuch też do tanich nie należy.

Jeśli anglik to szczególnie uważnie szukaj korozji, osadów na mechanizmach (ja np. miałem zaciski zasyfione na amen)

 

Dzięki, wczoraj ogladałem i zaliczyłem przejazd próbny 12-tka, nie powiem niczego sobie wrazenia, jak pisałem wcześniej obecnie smigam zzr1100 i róznica jest wyczuwalna po części na plus po części na minus, kwestia pewnych przyzwyczajen aczkolwiek chce 12-tkę miec i to w miare szybo :-)) ale do rzeczy, którą wybrac?? model pierwszy czy drugi???stara buda i lepsze osiagi czy nowsza buda i zblokowanie??? podpowiedzcie troche o róznicach w modelach, ja wczoraj pośmigałem na 2000 roku. nie miałem okazji na nowszej, ta która wczoraj ogladałem jest wizualnie na 4 plus, lekkie otarcie lewej strony i ktos pomalował felgi na biało ale tak ze zaczyna obłazić, technicznie bez zarzutów po za tym że postała 5 min zgaszona na włączonych światłach i ledwo obróciła przy zapalaniu, ma wymieniony tłumik na przelotowy-fajnie brzmi ale podoba mi sie w oryginale, podobno ma zmiane na mapach przez co ma 195 km wiazało sie to z zmiana wydechu no tylna opona do wymiany przód ok. 27 tys km przebieg, jeśli chodzi o kase to do przyjęcia aczkolwiek różnica miedzy nową budą nie taka duża....

Poradźcie coś.

Pozdro Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja napisze tak.jestem za 12kami.bardzo dobre maszyny,do polatania,do turystyki jak i do gumowania,1,2,3,i bez problemu kolo,

mialem 2 12ki w oryginale i 1 po ; ((co mozna zrobic z zx12.))---

 

http://forum.motocyklistow.pl/szkudlar-Cus...10-t131130.html

 

oczywiscie dla tych co nie widzieli.

 

i tak.moje 12ki byly ok.jezdzilem tez wieloma innymi.i to prawda ze roczniki 2000-2001 sa tak jakby mocniejsze(lepiej sie zbieraja na pierwszych 3 biegach.od 2002 roku,juz byly lagodniejsze.no i tak jak pisal kolega wyzej,na wysokich biegach zwija sie masakrycznie.a kolege ktorego nie zaskoczyla 12ka,to widocznie malo poodkrecal.no ale to szczegol.

co do wad trafilem narazie na 2 problemy w jednej peknieta rama(co jest czeste w 12kach jak i w 6 i 9. no i teraz z jedna nie moge dojsc do ladu cos sie zrombalo i kij wie co,

tak ogolnie zastrzezen nie mialem,no sa ciezkawe.troche pala,

 

ps.mam kolesia ktory zatarl juz trzecia 12ke na panewkach,z tym ze on non top pion,tylko na skrzyzowaniach na 2 kolach,chociaz nie zawsze(1dna tak rozj*&^ał na lotnisku ze nie wiedzielismy gdzie silnik a gdzie rama,przy 250km/h spadł z kola i go potrzepalo,on zlamal tylko palce,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie z USA którzy ujeżdżają te sprzęty wybierają model 2000-2001 (często przesiadają się z nowszego modelu na starszy) więc coś w tym jest. W nowszym modelu tarcze z przodu 300 zamiast 320, zacisk 4tłoczki zamiast 6, ogranicznik w standardzie ale wyeliminowali niedociągnięcia np. słaby kosz sprzęgłowy.

Model 2000 jest podobno ten bardziej ostry, chociaż jak dla mnie to 12tka ciągnie równo jak honda. Ciągnie jak lokomotywa ale charakterystyka oddawania mocy jest liniowa. Na max jej jeszcze nie rozkręciłem nie było takiej potrzeby, ale dzięki temu mieszczę się w 9L/100 :)

Na gumie nie latam, choć podobno daje radę w tym temacie.

 

Dzięki, wczoraj ogladałem i zaliczyłem przejazd próbny 12-tka, nie powiem niczego sobie wrazenia, jak pisałem wcześniej obecnie smigam zzr1100 i róznica jest wyczuwalna po części na plus po części na minus, kwestia pewnych przyzwyczajen aczkolwiek chce 12-tkę miec i to w miare szybo :-)) ale do rzeczy, którą wybrac?? model pierwszy czy drugi???stara buda i lepsze osiagi czy nowsza buda i zblokowanie??? podpowiedzcie troche o róznicach w modelach, ja wczoraj pośmigałem na 2000 roku. nie miałem okazji na nowszej, ta która wczoraj ogladałem jest wizualnie na 4 plus, lekkie otarcie lewej strony i ktos pomalował felgi na biało ale tak ze zaczyna obłazić, technicznie bez zarzutów po za tym że postała 5 min zgaszona na włączonych światłach i ledwo obróciła przy zapalaniu, ma wymieniony tłumik na przelotowy-fajnie brzmi ale podoba mi sie w oryginale, podobno ma zmiane na mapach przez co ma 195 km wiazało sie to z zmiana wydechu no tylna opona do wymiany przód ok. 27 tys km przebieg, jeśli chodzi o kase to do przyjęcia aczkolwiek różnica miedzy nową budą nie taka duża....

Poradźcie coś.

Pozdro Sławek

 

Jeśli chcesz oryginalny tłumik to chętnie się zamienię. Szukam czegoś głośniejszego. U mnie komin oryginalny w idealnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem taki hit, że moc starego modelu była podawana z doładowaniem powietrzem, a nowego bez - dlatego stara wygląda na 'niby' mocniejszą, a różnica polega tylko tym ograniczeniu v-max. No ale to detale.

 

Mi nowy model palił z reguły 8 litrów. Niebotyczne spalanie można było między bajki wsadzić. Wspaniały sprzęt, ale uważam, że dla kogoś 'świadomego', który wie czego chce. Ja w każdym razie byłem zakochany po uszy ; )

 

Ceny są wręcz śmieszne, jak na to, co motocykl oferuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda z pasażerem jest trudna, ale pracuję nad tym :>

Antypoślizgowa mata na siodełko pasażera, bagster z przeciągniętym paskiem między zaczepami do trzymania się baku, porzeźbię jeszcze trochę podnóżki pasażera i będzie znośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slavo28v

Jazda z pasażerem jest trudna, ale pracuję nad tym :>

Antypoślizgowa mata na siodełko pasażera, bagster z przeciągniętym paskiem między zaczepami do trzymania się baku, porzeźbię jeszcze trochę podnóżki pasażera i będzie znośnie.

 

Ja na razie jeszcze śmigam swoim ZZR 1100 i mój plecaczek narzeka trochę a w zasadzie nie powinien bo zygzaki są bardziej przyjazne pasażerom niż inne moto nie mówiąc o ZX12R, nie wiem co to będzie jak zmienie moto na 12tkę... faktem jest że mało ze mną jeździ i może dla tego, znam gościa który do jazdy z pasażerką zakłada oprócz maty antypoślizgowej kufer z takim smiesznym oparciem i oczywiście specyfika jazdy znacznie inna z druga osobą i mówi że kobita nie marudzi że zaraz spadnie itp. potem jak sam śmiga zdejmuje kufer i jest "wolny" :-)) chyba po zmianie sprzętu też tak zrobię, na razie jestem na etapie szukania w miarę fajnego moto do 15 tyś, ale powiem szczerze że nie jest to takie proste... niby jest tego troszkę na rynku wtórnym ale każdy oglądany ma "coś", wiem że jest powiedzenie że "nowe to są w sklepie" cudów nie szukam, może być wizualnie do dopieszczenia ale silnik skrzynka biegów rama hamulce to musi być na pewnym poziomie, na te sprawy naciskam, ostatnio miałem na tapecie sprzęt z 2001 roku, silnik spoko, rama spoko reszta też na cztery plus ale niestety drugi bieg... wyskakuje czasem oraz szarpie na mocniejszym przyspieszaniu za kazdym razem, co to oznacza wiem bo miałem podobny problem w ZZR. Tak więc szukam sprzętu i kupca na ZZR-a

Pozdro i dzięki za wcześniesze info dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że mój jest całkiem całkiem i znalazłem dużo taniej niż 15000 :)

W zasadzie to jeszcze 3 miesiące temu nawet przez myśl mi nie przyszło, że będę dosiadał 12tki, ale jak to mówią: Cena Czyni Cuda :D

Edytowane przez Jjacks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że mój jest całkiem całkiem i znalazłem dużo taniej niż 15000 :)

W zasadzie to jeszcze 3 miesiące temu nawet przez myśl mi nie przyszło, że będę dosiadał 12tki, ale jak to mówią: Cena Czyni Cuda :D

 

Witam!!!

 

Chyba znalazłem to cacko!!! nie chcę zapeszać na razie i nic nie powiem, jadę po pracy oglądać i kto wie??? może na nim wrócę??

 

Witam!!!

 

Chyba znalazłem to cacko!!! nie chcę zapeszać na razie i nic nie powiem, jadę po pracy oglądać i kto wie??? może na nim wrócę??

 

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o to jak wygląda wypełnienie czaszy przy zegarach w środku,mianowicie te moto co oglądałem jedne mają takie plastikowe przykrywki-osłonki po bokach zegarów tak że nie ma dostępu do np. reflektorów bez ich odkręcenia a inne moto tego nie mają i jest dostęp do dekli reflektorów, są zegary i całe wnętrze czachy. jak to wygląda u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem wczoraj na oględziny sprzęta ale nie nabyłem jeszcze, ogólnie mówiąc poszło o zaglądnięcie pod owiewy, sprzęt lekko przerysowany z lewej ale ma poharatany z prawej dekiel i zagnieciony zbiornik z lewej pod siodłem znaczy się że jakaś historia była, ale generalnie w kondycji technicznej bardzo dobrej i muszę przyznac że mimo tych uszczerbków na zdrowiu dość zadbany ogólnie i wart kasy, bo przecież kosmetyką się nie śmiga tylko dopieszcza się moto i jest ok. ale poprosilismy z kolegą o możliwość zaglądnięcia pod owiewki itp. na co właściciel się nie zgodził, mówi ze nie będzie rozkręcał na parkingu że my pojedziemy a on z tym zostanie i takie tam, trochę rozumiem ale jak u mnie był gość oglądać ZZR-a to na shellu pościągaliśmy razem oba boki i co tam chciał zobaczył, nic złego nie znalazł, poskładał ze mną i pojechał, dziś ma dzwonić co dalej.

Dziwne to bo gość dał się przejechać 12tką bez np zastawu równowartości moto a kilku śrubek nie dał odkręcić. trochę mnie zaskoczył i zniechęcił.

Zobaczymy, w sobotę wybieram się do Włocławka ogladać jeszcze jednego sprzęta i mając ogólny obraz coś zdecyduję.

 

 

W poglebowych często tego nie ma. Moim zdaniem i tak to można olać, bo moto od tego lepiej nie jedzie, a dostęp jest lepszy do lamp. No ale fabrycznie powinny być oba te 'trójkąty' obok zegarów.

 

Faktycznie w poglebowych najczęsciej brak tych elementów ale jak pisze Kolega wcześnie w modelach z początku produkcji nie było tego. Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...