Skocz do zawartości

Naciąg łańcuszka rozrządu. XL 500R


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zauważyłem, że w mojej xli łańcuszek zdaje się nieco luźny być może zaluźny. Moje pytanie brzmi czym ustawic naciąg łańcucha i jak mniej więcej powinien być naciągnienty łancuszek rozrządu?

 

Poniżej rzucę schemat, naktórym jest zaznaczony napinacz, ale niewiem które to dokladnie. Czy muszę ściągać cały silnik, żeby to ustawić?

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/x...500/silnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koles kupil do klr 600 nowy lancuszek po zalozeniu go i wsadzeniu autonapinacza byl napiety jak struna

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej foty przedstawiające naciąg mojego łańcuszka:

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/l...cuszek/lewo.jpg

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/l...uszek/prawo.jpg

 

 

wsadzeniu autonapinacza byl napiety jak struna

 

Co to jest autonapinacz jak to wygląda?

 

http://www.members.lycos.co.uk/czcross12/l...uszek/skan1.gif

 

Daje jeszcze rzut na serwisówke, strona coś o rozrządzie ale po angielskiemu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne reguluije sie sprezyna w srodku automatyczne jesli juz nie wyrabia to zmien lancuch rozrzadu

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok okazało sie że mam 2 śrubki z boku cylindra do regulacji naciągu łańcuszka rozrządu. Teraz moje pytanie jaki ma być ten naciąg? Jak największy, czy za silny też nie może być? Np. czy może chodzić 3mm w każdą strone na boki, czy lepiej jakby chodził 0,5mm na boki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass w pisaniu ostatniego postu popełniłeś błąd stylistyczny, bo nie okazało się tylko dowiedziałem się.

A teraz do rzeczy : luzujesz lekko te dwie śrubki i cofasz wał korbowy o kilka stopni w kierunku przeciwnym do obrotów pracy i dokręcasz te śrubki z momentem 10 - 12 Nm.

I to tyle jeżeli nadal łańcuszek jest luźny to znaczy że masz wydatek związany z wymianą.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zrobiłem tak jak pisał Piotr. Naciąg łańcuszka zrobił się w miare ok. Jednak dociskając ręcznie napinacz z góry mogłem uzyskać jeszcze troszkę naciągu łańcuszka (stał się bardziej napięty) i z tąd było moje pytanie, bo miałem obawy czy nie przedobrze z napinaniem łańcuszka. Aktualnie łańcuszek jest jak struna przy silnym nacisnięciu na niego palcem ( w punkcie 3cm nad zębatką ) odchodzi może z 1 - 1,5 mm w bok. Mam nadzieje że taki naciąg nie jest ani za duży ani za mały i nie spowoduje szybszego rozciągnięcia się łańcuszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...