Skocz do zawartości

Wskaźnik rezrwy w CBR 600F4i nie działa:(


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam CBR 600 F4i z 2001 roku. Po lewej strocie wyświetlacza powinna pojawiać się kontrolka rezerwy paliwa gdy stan benzyny jest odpowiednio niski ale... niestety się nie pojawia i muszę jeździć na wyczucie a raczej zerkać na przebieg. Nadmieniam, że wskaźnik ten (w postaci pionowego słupka) pojawia się na chwilę po przeręceniu kluczyka w stacyjce ale za cholerę nie wskazuje rezerwy wtedy gdy powinien. Gdzie szukać przyczyny i... ile to może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam CBR 600 F4i z 2001 roku. Po lewej strocie wyświetlacza powinna pojawiać się kontrolka rezerwy paliwa gdy stan benzyny jest odpowiednio niski ale... niestety się nie pojawia i muszę jeździć na wyczucie a raczej zerkać na przebieg. Nadmieniam, że wskaźnik ten (w postaci pionowego słupka) pojawia się na chwilę po przeręceniu kluczyka w stacyjce ale za cholerę nie wskazuje rezerwy wtedy gdy powinien. Gdzie szukać przyczyny i... ile to może kosztować?

 

niestety miałem/mam podobny problem ( z tym że ja mam zegary analogowe) , wskaźnik rezerwy zemścił się na mnie w tamtym sezonie 3 razy :-x brakło paliwa :? :oops: , chyba się wezme za to dzisiaj , ale przyczyna leży najprawdopodobniej przy czujniku rezerwy a raczej kablach/wtyczkach które wpina się pod bakiem... ewentualnie jakaś wilgoć w zegarach czy w wtyczkach kabli ... jak to rozkminie to dam znać

 

jest jeszcze jedna opcja mniej optymistyczna ... czujnik rezerwy padnięty :-x :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Odświerzam temat! ;)

Do dzisiaj nie poradziłem sobie z tą cholerną kontrolką (w sezonie nie było czasu by się tym przejmować :banghead: )

Może jednak ktoś doradzi mi coś konkretnego??

Pozdrawiam :clap:

Moze troche pozno ta odpowiedz ,ale wlasnie sie uporalem z tym problemem!!!! :( Nie macie co kombinowac,nie winne sa kontrolki a CZUJNIK rezerwy. U mnie nie ma wskaznika poziomu,a tylko kontrolka rezerwy. Czujnik rezerwy wyglada jak taki nieduzy kondensator z ktorego wychodzi jeden przewod. U mnie ten czujnik padl :) Zasada jego dzialania oparta jest o tzw.TERMIK (lub jakos tak) Prad przeplywa przez ten czujnik tylko wtedy gdy jest suchy (bez paliwa) Wtedy lekko sie grzeje gdy zarowka rezerwy swieci. Jak dostanie paliwa to jest stale chlodzony i wtedy jest przerwa w obwodzie. Sam ten czujnik swietnie u mnie podpasowal od MAZDY 323 ale mysle ze nie tylko. Poprostu taki byl u kumpla na szrocie :crossy: W oprawe starego wlutowalem ten z MAZDY. Uwazajcie tylko na pewne opoznienie w dzialaniu (bezwladnosc) Termik po oproznieniu z paliwa parenascie sekund sie rozgrzewa zanim kontrolka zaswieci. Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jego dzialania oparta jest o tzw.TERMIK (lub jakos tak) Prad przeplywa przez ten czujnik tylko wtedy gdy jest suchy (bez paliwa) Wtedy lekko sie grzeje gdy zarowka rezerwy swieci. Jak dostanie paliwa to jest stale chlodzony i wtedy jest przerwa w obwodzie.

 

Na allegro taki czujnik nazywa się TERMISTOR :lalag: po przeczytaniu tego tematu zachciało mi sie zamontować takie cudo w mojej tdr'ce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...