krolikos Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Mam mały problem z elektryką w mojej Hondzie cbx 650 e. co parę dni akumulator mi pada. pierwsze myslałem ze to on jest do wymiany, ale zmierzyłem ładowanie z regulatora napięcia i jest tylko 12,4 V. wie ktoś czy to wystarczy? moze znacie jakiegoś speca od pradów w Krakowie, bo nie mam kasy na profesjonalny serwis, a nie chce kupowac akumulatora, bo moze jest ok, a spieprzony jest na przykład alternator. Z góry wielkie dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 1. Najpierw zmierz sama baterie, powinna miec okolo 11-12V 2. Nastepnie wlacz moto i zmierz ladowanie, 12.4V to troche malo, ale z drugiej strony moto baterie sa male i nie wymagaja niewiadomo jakiego ladowania. (13-14V)3. Nastepnie wylacz moto calkowicie i wstaw amperomierz seryjnie pomiedzy akumulatorkiem a rama i zobacz czy ci nie ciagnie czegos, jezeli ciagnie to znaczy ze masz zwarcie. Zrob pomiary i napisz co i jak, moze uda nam sie cos poradzic. Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 1. Najpierw zmierz sama baterie, powinna miec okolo 11-12V 2. Nastepnie wlacz moto i zmierz ladowanie, 12.4V to troche malo, ale z drugiej strony moto baterie sa male i nie wymagaja niewiadomo jakiego ladowania. (13-14V)3. Nastepnie wylacz moto calkowicie i wstaw amperomierz seryjnie pomiedzy akumulatorkiem a rama i zobacz czy ci nie ciagnie czegos, jezeli ciagnie to znaczy ze masz zwarcie. Zrob pomiary i napisz co i jak, moze uda nam sie cos poradzic. Arek Witam.Napięcie spoczynkowe na akumulatorze powinno być powyżej 12V. Nie ważna jest wielkość akumulatora. Maksymalne napięcie to 14,4 V i tak powinien być ustawiony regulator. Motocykl się uruchamia , utrzymuje się średnie obroty około 4 tyś przez około 3 min i mierzy sie napięcie. Powinno być w okolicach 14 V ale nie więcej niż 14.4 V bez obciążenia ( włączonych świateł) Ale ten pomysł z zmierzeniem upływu prądu jest dobry. Może rzeczywiście jest jakiś upływ prądu na mase. Może jakaś dioda w alternatorze strzelona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 a przy jakich obrotach masz to 12,4 V?? normalnie 12 powinna miec w stanie naładowanym 12 V ,jak masz czesciowo rozładowany pokaze Ci cos miedzy 11 -12.Czy to jest akumulator seryjny????.Bo ograniczenie napiecia jest zalezne od pojemnosci akumulatora i tak np dla duzych pojemnosci akumulatora (autobusy) moze alternator podawac az 16 V.Wiec jesli zmieniles na wiekszy pojemnoscia to moze byc nie wystarczajaco doładowywany w trakcie jazdyAle chyba na 45 Ah to nie zmieniles wiec raczej zwarcie ,a raczej napewno napewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Medyna Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2003 Mam mały problem z elektryką w mojej Hondzie cbx 650 e. co parę dni akumulator mi pada. pierwsze myslałem ze to on jest do wymiany, ale zmierzyłem ładowanie z regulatora napięcia i jest tylko 12,4 V. wie ktoś czy to wystarczy? *** Zdecydowanie nie. Powinienes miec miedzy 13.5 / 14.5 V w pelnym zakresie obrotow, na naladowanym akumulatorze. Dla mnie walniete ladowanie.Przyczyna moze byc przegrzany / skorodowany lacznik miedzy altkiem i reglerem laczacy 3 zolte przewody idace miedzy nimi, kiepskie polaczenie reglera z masa, lub instalacji z masa lub w koncu uszkodzenie reglera lub alternatora. Aha to jest sytuacja przy alternatorze z rotorem na magnesach stalych, jezeli jest to typ z rotorem elektromagnetycznym i reglerem zabudowanym wewnatrz (jak samochodowy) to pierwsze 2 przypadki nie zachodza i przyczyna jest najprawdopodobniej pad diody reglera. Do zdiagnozowania uszkodzenia reglera, lub altka potrzebny jest multimeter i troche wiedzy. Jezeli chcesz to robic sam to napisz.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 a przy jakich obrotach masz to 12,4 V?? normalnie 12 powinna miec w stanie naładowanym 12 V ,jak masz czesciowo rozładowany pokaze Ci cos miedzy 11 -12.Czy to jest akumulator seryjny????.Bo ograniczenie napiecia jest zalezne od pojemnosci akumulatora i tak np dla duzych pojemnosci akumulatora (autobusy) moze alternator podawac az 16 V.Wiec jesli zmieniles na wiekszy pojemnoscia to moze byc nie wystarczajaco doładowywany w trakcie jazdyAle chyba na 45 Ah to nie zmieniles wiec raczej zwarcie ,a raczej napewno napewno Thors ogniwo to ogniwo duże czy małe będzie miało to samo napięcie i dla akumulatora ołowiowowego kwasowego wynosi 2-2.2 V napięcia znamionowego na ogniwo i koniec kropka. To że napięcia ładowania sa większe wynika z oporności wewnętrznej ogniwa. Nie można przekraczać 14,4-14,6 V bo inaczej będzie zachodziła elektroliza elektrolitu. Te same procesy elektrochemiczne zachodzą w dużym akumulatorze co i w małym. A poza tym napięcie akumulatora w pełni naładowanego zawsze jest powyżej 12 V między 13-14 V Sprawdź sobie miernikiem jak nie wierzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 NO TO JAKAS LUKA TU POWSTAJE BO OSTATNNIO LADOWALEM SWOJ AKUMULATOR.NA AMPEROMIERZU 0 ,WIEC NAŁADOWANY .NAPIECIE 11.95 VMOZE MAM zje*any AKUMULATOR?? A OPORNOSC WEWNETRZNA TO RACZEJ ZALEZY OD STANU NAŁADOWANIA AKUMULATORA.TO NIE JEST STAŁA WARTOSC !!!!!! A Z TYM 16 V TO FAKTYCZNIE MOZE BYC JUZ NIE PRAWDA ,BO STARA KSIAZKA O TYM MOWI,A TECHNIKA POSZŁA DO PRZODU :lol: ALE W STARYCH AUTOSANACH TAK BYLO 16 V DOKLADNIE ALE KROLIKOS NICH SIE NIE PRZEJMUJE BO AUTOBUSEM NIE JEZDZIPOZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiktor Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 WitamKrolikos nie chce Cię martwić ale w moto mojej dziewczyny ( VT250F) były dokładnie takie same objawy, a przyczyną jak sie okazało było spalenie 1/3 cewek w alternatorze. Niestety nie wiem co było przyczyną samego spalenia, choć spec który to naprawiał znalazł tą usterke.Jeśli byłbyś w stanie przytargać moto do Rzeszowa ( nie wiem czy uznasz to za sensowne) to mógłbym dać Ci namiar na gostka, który to zrobi w sensownej cenie.PozdrawiamWIktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolikos Opublikowano 10 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2003 dziękuwa chłopaki. coś pomieze i pokombinuje i moze się uda .pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sylwek Opublikowano 18 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2003 Witam, jestem z Krakowa i serwisuje się u Mariusza, mieszka na ul.Fatimskiej.Podaje telefon 6477331.Koleś jest naprawdę dokładny i nie drogi w porównaniu z konkurencją.Pozdrawiam. Ps. Wydaje mi się że to wina alternatora, mam taki sam problem tyle że w Yamaha FZ 750. I jedynym wyjściem jest przewinięcie lub kupno używki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.