Skocz do zawartości

czy ktoś zna się na elektryce w Krakowie?


krolikos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z elektryką w mojej Hondzie cbx 650 e. co parę dni akumulator mi pada. pierwsze myslałem ze to on jest do wymiany, ale zmierzyłem ładowanie z regulatora napięcia i jest tylko 12,4 V. wie ktoś czy to wystarczy? moze znacie jakiegoś speca od pradów w Krakowie, bo nie mam kasy na profesjonalny serwis, a nie chce kupowac akumulatora, bo moze jest ok, a spieprzony jest na przykład alternator. Z góry wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najpierw zmierz sama baterie, powinna miec okolo 11-12V

2. Nastepnie wlacz moto i zmierz ladowanie, 12.4V to troche malo, ale z drugiej strony moto baterie sa male i nie wymagaja niewiadomo jakiego ladowania. (13-14V)

3. Nastepnie wylacz moto calkowicie i wstaw amperomierz seryjnie pomiedzy akumulatorkiem a rama i zobacz czy ci nie ciagnie czegos, jezeli ciagnie to znaczy ze masz zwarcie.

 

Zrob pomiary i napisz co i jak, moze uda nam sie cos poradzic.

 

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.   Najpierw zmierz sama baterie, powinna miec okolo 11-12V  

2.   Nastepnie wlacz moto i zmierz ladowanie, 12.4V to troche malo, ale z drugiej strony moto baterie sa male i nie wymagaja niewiadomo jakiego ladowania. (13-14V)

3.   Nastepnie wylacz moto calkowicie i wstaw amperomierz seryjnie pomiedzy akumulatorkiem a rama i zobacz czy ci nie ciagnie czegos, jezeli ciagnie to znaczy ze masz zwarcie.

 

Zrob pomiary i napisz co i jak, moze uda nam sie cos poradzic.

 

Arek

 

Witam.

Napięcie spoczynkowe na akumulatorze powinno być powyżej 12V.

 

Nie ważna jest wielkość akumulatora. Maksymalne napięcie to 14,4 V i tak powinien być ustawiony regulator. Motocykl się uruchamia , utrzymuje się średnie obroty około 4 tyś przez około 3 min i mierzy sie napięcie. Powinno być w okolicach 14 V ale nie więcej niż 14.4 V bez obciążenia ( włączonych świateł)

 

Ale ten pomysł z zmierzeniem upływu prądu jest dobry. Może rzeczywiście jest jakiś upływ prądu na mase. Może jakaś dioda w alternatorze strzelona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy jakich obrotach masz to 12,4 V??

 

normalnie 12 powinna miec w stanie naładowanym 12 V ,jak masz czesciowo rozładowany pokaze Ci cos miedzy 11 -12.Czy to jest akumulator seryjny????.Bo ograniczenie napiecia jest zalezne od pojemnosci akumulatora i tak np dla duzych pojemnosci akumulatora (autobusy) moze alternator podawac az 16 V.Wiec jesli zmieniles na wiekszy pojemnoscia to moze byc nie wystarczajaco doładowywany w trakcie jazdy

Ale chyba na 45 Ah to nie zmieniles wiec raczej zwarcie ,a raczej napewno napewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z elektryką w mojej Hondzie cbx 650 e. co parę dni akumulator mi pada. pierwsze myslałem ze to on jest do wymiany, ale zmierzyłem ładowanie z regulatora napięcia i jest tylko 12,4 V. wie ktoś czy to wystarczy?

 

*** Zdecydowanie nie. Powinienes miec miedzy 13.5 / 14.5 V w pelnym zakresie obrotow, na naladowanym akumulatorze. Dla mnie walniete ladowanie.

Przyczyna moze byc przegrzany / skorodowany lacznik miedzy altkiem i reglerem laczacy 3 zolte przewody idace miedzy nimi, kiepskie polaczenie reglera z masa, lub instalacji z masa lub w koncu uszkodzenie reglera lub alternatora. Aha to jest sytuacja przy alternatorze z rotorem na magnesach stalych, jezeli jest to typ z rotorem elektromagnetycznym i reglerem zabudowanym wewnatrz (jak samochodowy) to pierwsze 2 przypadki nie zachodza i przyczyna jest najprawdopodobniej pad diody reglera. Do zdiagnozowania uszkodzenia reglera, lub altka potrzebny jest multimeter i troche wiedzy. Jezeli chcesz to robic sam to napisz.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy jakich obrotach masz to 12,4 V??

 

normalnie 12 powinna miec w stanie naładowanym 12 V ,jak masz czesciowo rozładowany pokaze Ci cos miedzy 11 -12.Czy to jest akumulator seryjny????.Bo ograniczenie napiecia jest zalezne od pojemnosci akumulatora i tak np dla duzych pojemnosci akumulatora (autobusy) moze alternator podawac az 16 V.Wiec jesli zmieniles na wiekszy pojemnoscia to moze byc nie wystarczajaco doładowywany w trakcie jazdy

Ale chyba na 45 Ah to nie zmieniles wiec raczej zwarcie ,a raczej napewno napewno

 

Thors ogniwo to ogniwo duże czy małe będzie miało to samo napięcie i dla akumulatora ołowiowowego kwasowego wynosi 2-2.2 V napięcia znamionowego na ogniwo i koniec kropka. To że napięcia ładowania sa większe wynika z oporności wewnętrznej ogniwa. Nie można przekraczać 14,4-14,6 V bo inaczej będzie zachodziła elektroliza elektrolitu. Te same procesy elektrochemiczne zachodzą w dużym akumulatorze co i w małym. A poza tym napięcie akumulatora w pełni naładowanego zawsze jest powyżej 12 V między 13-14 V

Sprawdź sobie miernikiem jak nie wierzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO TO JAKAS LUKA TU POWSTAJE BO OSTATNNIO LADOWALEM SWOJ AKUMULATOR.NA AMPEROMIERZU 0 ,WIEC NAŁADOWANY .NAPIECIE 11.95 V

MOZE MAM zje*any AKUMULATOR??

 

A OPORNOSC WEWNETRZNA TO RACZEJ ZALEZY OD STANU NAŁADOWANIA AKUMULATORA.TO NIE JEST STAŁA WARTOSC !!!!!!

 

A Z TYM 16 V TO FAKTYCZNIE MOZE BYC JUZ NIE PRAWDA ,BO STARA KSIAZKA O TYM MOWI,A TECHNIKA POSZŁA DO PRZODU :lol: ALE W STARYCH AUTOSANACH TAK BYLO 16 V DOKLADNIE

 

ALE KROLIKOS NICH SIE NIE PRZEJMUJE BO AUTOBUSEM NIE JEZDZI

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Krolikos nie chce Cię martwić ale w moto mojej dziewczyny ( VT250F) były dokładnie takie same objawy, a przyczyną jak sie okazało było spalenie 1/3 cewek w alternatorze. Niestety nie wiem co było przyczyną samego spalenia, choć spec który to naprawiał znalazł tą usterke.

Jeśli byłbyś w stanie przytargać moto do Rzeszowa ( nie wiem czy uznasz to za sensowne) to mógłbym dać Ci namiar na gostka, który to zrobi w sensownej cenie.

Pozdrawiam

WIktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem z Krakowa i serwisuje się u Mariusza, mieszka na ul.Fatimskiej.Podaje telefon 6477331.Koleś jest naprawdę dokładny i nie drogi w porównaniu z konkurencją.

Pozdrawiam.

 

Ps. Wydaje mi się że to wina alternatora, mam taki sam problem tyle że w Yamaha FZ 750. I jedynym wyjściem jest przewinięcie lub kupno używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...