romek :) Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Jest tak.... cokolwiek byś nie wlał do pojemnika to i tak wyparuje i silnik grzeje się niewyobrażalnie szybko :/ Podejrzewam, że padła pompa lub termostat w skuterku .Co nieco znam się na mechanice i pytanie czy dał bym rade wymienić te części? i jaki płyn się wlewa??? prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 wlej normalny płyn do chłodnic i nie rozcieńczaj go wodą Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek :) Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 normalny :? zależy jak jest chłodnica aluminiowa to nie można wlać borygo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy_ Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 normalny :? zależy jak jest chłodnica aluminiowa to nie można wlać borygoZ tego co pamiętam są dwa rodzaje Borygo. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 przecież będzie pisać na opakowaniu czy nadaje się do chłodnic aluminiowych czynie, idź na orlena i polukaj Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Piszesz ze co nieco znasz sie na mechanice.A wiec nie sadze ze ten plyn odparowuje. Aby odparowac np wode z czajnika trzeba ja doprowadzic do tem okolo wrzenia (im wieksza tem tym lepiej) i utrzymywac w tej tem do calkowitego odparowania. Jednoczesnie im wieksza powierzchnia parowania tym szybciej " plyn zniknie".Jezeli doprowadzilbys silnik do temp takiej przy ktorej plyn wrze i utrzymywal w tej temp dosc dlugo to napewno predzej by sie silnik zatarl niz bys odparowal plyn. Po drugie zwykle uklady chlodzenia sa "dosc szczelnie", wiec jak ma odparowac plyn ? Moim zdaniem albo sie cos zapowietrzylo ( nie znam tego silnika i jego tendencji) i plyn pomalu schodzi, chyba ze lejesz plynu (objetosciowo) tyle ile wynosi pelen stan ukladu ?Druga mozliwosc plyn moze byc czasami "spalany" (przedostaje sie do komory spalania) , co moze swiadczyc o peknietej glowicy,a w najlepszym przypadku ze moze byc walnieta uszczelka pod glowica. I zapomnij o tym ze jak zalejesz caly uklad plynem ( nie chodzi o to ze w zbiorniczku jest max - tylko wymagana objetosc) i ten plyn zniknie, to oznacza ze wyparowal. Radzilbym Ci dowiedziec sie ile wchodzi plynu do tego moto (pelen stan), nastepnie wlac tyle i dopiero wtedy obserwowac co sie z nim dzieje (czy przypadkowo nie jest wyrzucany na zewnatrz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 zapomniałem dopisać że przewód prowadzący do pompy i z mógł pęknąć wskutek pracy zawieszenia ( w skuterku silnik jest wachaczem) i się dalikatnie sączy pod spód Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 no tak jak enduromaster pisze sprawdz tez wszystkie polaczenia gumowe, opaski itp. Zalej uklad na full, ustaw moto na jakims suchym betonie, odpal i obserwuj. Plyn nie ma prawa uchodzic z ukladu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yohnson Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 A wogle jak płyn chłodniczy nie odparuje chyba tak o sobie sam to bys musiałwieki czekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 17 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2006 jak nie pomagają te rady sprawdź pompę wody(wirnik) może napęd tego ustrojstwa naddał, bo plastikowy najczęściej jest, sprawdź ustawienie mieszanki w gaxniku, bo jak za dużo powietrza bedzie, to są takie objawy(grzeje się) no i jeszcze zapłon czy dobrze jest ustawiony,bo to może być kolejna przyczyna..... sprawdzaj, my bedziemy podsówac kolejne przyczyny:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek :) Opublikowano 18 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 na panowie dziś się trułem z aerox z kumplami 3 godziny i jest tak druga mozliwosc plyn moze byc czasami "spalany" (przedostaje sie do komory spalania) , co moze swiadczyc o peknietej glowicy,a w najlepszym przypadku ze moze byc walnieta uszczelka pod glowica. bo termostatu nie ma :D jak był tuningowany przez poprzedniego właściciela to załorzyli cylinder 80 i zdemątowali go widocznie aby miał lepsze chłodzenie . Pompa działa i zapodaje wiec nie ma sprawy. Została podkładka pod głowicą bo jest tak weźniemy wąż od chłodnicy odkreco go i zaatkam palcem węża i otwór od chłodnicy to skuterek gaśnie od ręki więc wychodzi że podkładka. Można ją wyciąć z igielitu?dzięki za pomoc ale jeszcze będę próbował gorzej jak to nie będzie podkładka :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 To nie jest zadna podkladka tylko uszczelka pod glowice !!A jak sciagniesz glowice to przekonasz sie sam jak jest skonstruowana :D Co do tej uszczelki pod glowice: 1.czy plyn wyplywa na zewnatrz (spod glowicy) ? 2.Jezeli zalejesz uklad na full to pojawia sie w zbiorniczku bulgotanie (spaliny) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 ta podkładka, która chroni przed przedostawaniem się wody do cylindra jest aluminiowa, a ta główna uszczelka oringowa. jeśli masz silnik AM6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yohnson Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 On nie ma AM6 w skuterakach nie było am tylko jakies inne a wogule w areoxach były inne silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 18 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2006 Romek ja bym Ci radzil dobrze zdiagnozowac ten problem z plynem chlodzacym, bo nie sztuka jest wszystko porozbierac. Nieraz sa takie przypadki ze rozbierzesz silnik i nic nie zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.