marianek_spox Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Odkryłem "feler" tego silnika- on ma pospawany korbowód!! Wygląda na dość porządną robotę ,a dziadkowi jak powiedziałem o tym to sobie przypomniał że przejeździł z tym 10 lat (!!!) .Jak myślicie panowie ,czy w silnikach m11w fabrycznie były robione tzw. "zamki" łączące cylinder i głowicę?? części są tak dopasowane że nie potrzeba uszczelki. Jeśli głowica została splanowana to fabryczne ustawienia zapłonu są do du**.!! w weekend się zabiore za to ,bo korbowód choć pospawany jest prościutki ,a silnik póki pracował ,nie miał żadnych wibracji, a poszedł w odstawkę bo rozsypało się sprzęgło, więc nie wierze że w międzyczasie mógł się pokrzywić wał! Jest tylko jedno rozwiązanie -zapłon :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Odkryłem "feler" tego silnika- on ma pospawany korbowód!! Taki pospawany korbowód nadaje sie tylko do wyrzucenia na śmietnik - może (a nawet musi) pęknąć i zdemolowac cały silnik. Korbowód jest jedną z najbardziej obciążonych częsci w motocyklu!! ma takie wibracje a słyszałeś o czyms takim jak wyważenie wału ?? pospawany korbowód napewno je zmienił. Najlepeij oddaj wał do regeneracji (wymiana rolek, czopu, i korbowodu)albo poszukaj innego w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek_spox Opublikowano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 to jest silnik m11w (z prądnicą-magnetem) prawy czop wału jest dłuższy niż w normalnych modelach i cieżko byłoby taki zdobyć. Więc będe musiał oddać wał do regeneracji... kurcze a zaczeło sie na zapłonie :banghead: . Ile takie coś może kosztować (generalnie chodzi o śląsk Zawiercie-Częstochowa) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 Witaj Będąc na róznych motobazarach widziałem niejednokrotnie wały do tych silników - za grosze. Warto przy zakupie sprawdzić tylko, czy nie ma bicia promieniowego. Spawany wał to tragedia. Mozna nawet nieźle wyrżnąć. Sam mając SHL - "rasowałem" ją dokonując przeróbek typu podkowa na wał, planowanie głowicy, przetulejowanie gwintu świecy ( zmniejszenie komory spalania), polerowanie kanałów przelotowych mieszanki , zmiany w filtrze, polerowanie króćca itd. Osiągnałem niezłe wyniki ale efektem ubocznym zmniejszenia pojemności komory wału (podkowa) było branie oleju przez uszczelniacze i po pewnym okresie eksploatacji - urwanie wału. Nie miałem dostepu do hamowani ale oceniam że z 9 koni uzykałem około 11. SHL przed przeróbka jeździła do 90 km/h, po "rasowaniu" osiągała do 110 ( z wiatrem i z góry). Zapłon ustawiony był wg fabrycznych ustawień 4,4 lałem tylko aby nie dzwoniła benzynę wtedy tzw. "zółtą" o liczbie oktanowej chyba 86 (niebieska miała 78 8). Paliła od "kopnięcia'. Lepiej kupić wmiarę dobry wał, wymienić łozyska, przetulejować sworzeń tłoka i będzie grało.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madras30 Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 żólta miała chyba zawsze (toretycznie ;) ) 94 ,zielona 86 ale jak za to pachniała mmmmmmmmmmmmmmmmmmm nie ma ładniejszego zapachu niz rozgrzany morocykl WSK 125 z parująca benzyną 86 na tle ciepłego i wilgotnego wiosennego powietrza mmmmmmmmmmm cudo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 7 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2006 Co do żółtej się nie spieram. piszę o samych początkach lat 70 - i chyba wtedy była niebieska. Jeżeli dobrze pamietam po niej właśnie weszła zielona o wyzszej liczbie oktanowej. Zapytam eksperta i jeszcze napiszę Pozdrawiam :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.