strat1 Opublikowano 8 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2006 Witam. Mam Yamahe DT 125 a w niej instalację elektryczną 6V. Czy istnieje możliwość zmiany na 12V (podobno w Trabantach ludzie zmieniali), co ewentualnie trzeba wymienić (nie mam rozrusznika tylko kopniak) oraz jeżeli jest z tym dużo paprania może macie kogoś kto może podjąć się takiej przeróbki (nie ukrywam, że nie mam też zbyt dużo kasy na ten zabieg)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanche_z Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Moze to glupie, ale zapytam: a po co chcesz zmieniac fabryczna, specjalnie dla tego sprzetu dostosowana instalacje elektryczna?Jak mialem Junaka, to mialo to sens z powodu cewki zaplonowej i alternatora ale japonca z oryginalnymi 6V bym po prostu nie zmienial. Poza tym to chyba drogo by wyszlo :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 ja miałem DT80 (1981) z taką instalacją i sprawdzała się bez zarzutówżarówki nie są drogie, a w razie czego na baterie pojedzie :buttrock: jedynie możesz mieć problemy z akumulatorem, ale obecnie są one dostępne w dobrych firmach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strat1 Opublikowano 9 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Macie rację jednak 12V jest bardziej praktyczne. Przykładów jest sporo. mniejszy pobór prądu, żarówki i inne rzeczy dostępne na każdej stacji (sprubójcie dla sprawdzenia kupić żarówki 6V poza Larssonem i kilkoma sklepami specjalistycznymi takimi jak te z częściami do MZ i Simsonów), pozatym jeżdżę cały rok i przydałoby się założyć podgrzewane manetki bo przy prawie -30 stopni trochę wymiękałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 14 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2006 Siemasz "strat1" :lol: Ja też uważam że 12V jest lepsze niż 6V, mam WSK 175 i była w nim instalacja 6V, oczywiście jak to ja (lubie usprawniać starą technologię) przerobilem na 12V :D Ja akurat założylem alternator od JawyTS 350 :D Alternator ten ma wystarczające parametry (12V,15A). Przerobiłem czop wału tak żeby dało sie zamontować wirnik, a jeśli chodzi o stojan z uzwojeniami to oczywiscie calosc od jawy by nie weszla pod pokrywe, wiec wyjąłem sam metalowy rdzen na którym byly uzwojenia i zamontowałem do karterów. Oczywiscie uchwyty na mocowanie szczotkotrzymacza i platynek musialem sobie dorobic wedłyg wlasnego pomyslu :lol: No i podłączyłem całą elektryke według schematu instalacji jak w Jawie (oczywiscie kable tzreba bylo po przerabiac :D )No ale teraz jak mam 12V to nie ma problemu z podłączeniem dodatkowych gadżetów na 12V, noi żarówki "z najbliższego parkingu" :mrgreen: Pozdro :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.