Skocz do zawartości

rejestracja bez umowy k-s


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem, chce zarejestrować moto z 1982r. Mam dowód rejestracyjny z obciętym rogiem i datą wyrejestrowania moto na stałe (1997r.) Nie mam umowy k-s. Wszystkie numery tj. ramy i silnika sie zgadzają. Moge to moto zarejestrować? Jesli tak ile to bedzie kosztować?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D od podrabiania wole pofatygowac sie i poszukac tego kolesia z dowodu rejestracyjnego w koncu jest adres... a nie wiecie moze ile to bedzie kosztowało? Tzn. Dowod rejestracyjny nowy, tablice, przegląd i inne opłaty? 500zł starczy?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polskie prawo nie dopuszcza rejestowania wyrejestrowanych pojazdów poza czterema wyjątkami - Prawo o ruchu drogowym Dz.U. z 2005r. nr 108 poz.908 art.79 ust.4 http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html i tak jesteś w dobrej sytuacji bo za rok możesz skorzystać z pkt 3 czyli masz czas na zrobienie porządku w papierach :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej zamieszczam info odnośnie rejestracji, które jakiś czas temu zamieściłem na innym forum, myśle że będzie pomocne:

 

 

--------------------------------------------------------------

Trzeba się udać do najbliższego wydziału komunikacji, najlepiej sprawdzić w internecie, czy mają stronę i np. w jakich godzinach przyjmują.

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

 

1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.

Można na miejscu wypełnić, ale wtedy jest opłata za wydanie wniosku, ok kilkanaście zł.

Lub przynieść już gotowy, wypełniony:

wniosek

 

 

2. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) ? osoba fizyczna.

 

3. Aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o nadaniu nr REGON ? pozostałe podmioty. Sprawy rejestracji może załatwiać wnioskodawca lub jego upoważniony pełnomocnik.

 

4. Dowód własności pojazdu

(dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności).

 

5. Karta pojazdu, jeśli była wydana.

 

6. Wyciąg ze świadectwa homologacji typu pojazdu albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.

 

7. Dowód wpłaty (zawierający określenie cech identyfikacyjnych pojazdu: nr VIN albo nr nadwozia, podwozia lub ramy) w wysokości 500 zł od każdego pojazdu wprowadzonego na terytorium kraju lub oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów albo fakturę zawierającą takie oświadczenie, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.

(to chyba jest w przypadku braku karty pojazdu)

 

 

Wymagane dokumenty do wniosku winny być złożone w formie oryginału.

W przypadku dokumentów z poz. 3 dopuszcza się poświadczone notarialnie kopie.

 

 

OPŁATY:

 

12 zł - pozwolenie czasowe.

30 zł - tablice rejestracyjne motorowerowe.

40 zł - tablice rejestracyjne motocyklowe.

80 zł - tablice rejestracyjne samochodowe.

1000 zł - tablice rejestracyjne indywidualne samochodowe.

500 zł - tablice rejestracyjne indywidualne motocyklowe.

40 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę.

11 zł - komplet nalepek legalizacyjnych.

16,50 zł - nalepka kontrolna na szybę pojazdu.

48 zł - dowód rejestracyjny.

 

 

Opłata ewidencyjna za wydanie:

 

a. dowodu rejestracyjnego - 1 zł,

b. pozwolenia czasowego - 1 zł,

c. nalepki kontrolnej - 1 zł,

d. zalegalizowanych tablic rejestracyjnych - 1 zł,

e. karty pojazdu - 1 zł.

Opłat można dokonać w kasie lub na konto Urzędu.

 

500 zł - od każdego pojazdu wprowadzonego

na terytorium kraju.

(chyba karta pojazdu anuluje tą opłatę, mam nadzieję)

 

 

Znaki opłaty skarbowej:

 

a. 5 zł - za wniosek.

b. 0,50 zł - za każdy załącznik do wniosku.

c. 15 zł - za pełnomocnictwo (jeśli np. nie możesz wziąć urlopu z pracy)

--------------------------------------------------------------

 

a teraz moje pytanka:

1. Ile mam czasu na rejestrację nowego bika, 30 czy 45 dni? a może kiedy chce.

2. Czy odrazu mi dadzą stałe blachy? jeśli zaproponują tymczasowe to czy mogę odmówić? po co mi tymczasowe, przecież i tak jest zima.

3. Czy ubezpieczyć (OC), muszę w dniu rejestracji? czy mogę kiedy mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w/w procedura nie dotyczy wyrejestrowanego pojazdu a co do Twoich pytań. Rejestracja pojazdu nowego, zakupionego w Polsce wygląda następująco:

 

Wymagane dokumenty

 

-dokument tożsamości;

-w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną, do wniosku o rejestrację należy dołączyć aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie;

-w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej do wniosku należy załączyć - aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki;

-wniosek właściciela o rejestrację pojazdu;

-dowód własności pojazdu;

-karta pojazdu;

-wyciąg ze świadectwa homologacji, albo odpis decyzji zwalniającej

pojazd z homologacji.

 

Sposób załatwienia sprawy

 

-Właściciel zgłasza się z wymienionymi wyżej dokumentami.

-Procedura rejestracji jest dwuetapowa. W I etapie wydawane są tablice rejestracyjne stałe, pozwolenie czasowe na okres 30 dni oraz decyzja.

-W II etapie wydany jest stały dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu z kartą pojazdu (jeżeli była wydana) i pozwoleniem czasowym.

-Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu.

 

Uwagi

 

-Potrzebne druki wniosków, oświadczeń itp. dostępne są na miejscu.

-Należy okazać umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC w I lub w II etapie rejestracji.

 

Może komuś i to się przyda :D

 

Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżki od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info. autor topicu jednak pytał się jak zarejestrować, a nie wyrejestrować więc mój post jest na temat.

 

chciałbym tą całą operację jak najtaniej załatwić bo nielubie haraczy płacić urzędasom.

 

Np. co z tego że wszystkie wnioski na miejscu można dostać, skoro opłata za wydanie wniosku może być nawet 15zł, (zależy od urzędu).

Mogę sam sobie wydrukować , wypełnić w domu i im dać.

 

A z tym dowodem tymczasowym, to ciekawe czy też trzeba za niego płacić, a później jeszcze raz płacić ale już za stały dowód.

Jeśli tak to powiem im żeby sobie ten tymczasowy dowód wsadzili a przyjdę jak już będą mieli stały.

 

Najgorsze jest to że to wymaga dwóch dni roboczych, trzeba sie zwalniać z roboty, a nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny, Twój post nie jest! na temat ponieważ autor topicu nie zarejestruje motocykla wg ½Twojej½ procedury bo reguluje to Prawo o ruchu drogowym Dz.U. nr108 z 2005r. poz. 908

Nie ma żadnych opłat za wydanie wniosków! przy składaniu dołącza się znaczki skarbowe, wniosek 5zł, każdy załącznik 0,5zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(do panz) To nie jest moja procedura, to jest streszczenie jakiejś tam ustawy odnośnie rejestracji pojazdów. Starałem się aby była kompletna, ale jakby czegoś brakowało to dzięki za poprawki.

Natomiast rzeczewiście autor nie zarejestruje swojego pojazdu bo nie ma dokumentu że go kupił.

Na jego miejscu sam bym napisał taką umowę, ewentualnie zadzwonił do poprzedniego właściciela i mu powiedział o tym, no chyba że blisko ma do niego.

 

w każdym razie dzieki za wyjaśnienia o tej opłacie za wniosek

Czyli ta opłata za wniosek to jest za przekazanie go urzędowi, a nie za pobranie formularza.

 

a jak bez dowodu chcesz wykupić polisę?

odmówie przyjęcia tymczasowego dowodu, a do ubezpieczyciela pójdę dopiero jak już dostanę twardy dowód, i umowę na OC podpiszę z datą wsteczną z dnia rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

wszyscy ubezpieczyciele marzą żeby wypisać polisę ze steczną datą - błagam

 

 

pozatym,że nie odbierzesz miękkiego dowodu nie znaczy że nie będziesz musiał za niego zapłacić, w końcu go i tak wypisują,

oj chyba kolega mało ma do czynienia z urzędasami ,co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra widzę że nie chce Ci się czytać ustawy więc pozwolę sobie zacytować dlaczego kolega będzie miał kłopot z rejestracją a więc:

½Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:

1) odzyskanego po kradzieży;

2) zabytkowego;

3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

4) ciągnika i przyczepy rolniczej.½

Jak łatwo wyliczyć w przyszłym roku moto będzie można podciągnąć pod pkt.3) z pomocą (ok.300zł) rzeczoznawcy samochodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...