Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, że syntetyk tyle shell-a advance ultra 4 ... o lepkości 15W50

Pozdro Seba

 

cześć

jak widzę ten olej ma specyfikację:

 

* 10W40 - przykładowy link http://sklep.romiko.pl/?search=1

* 15W50 - przykładowy link http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-she...yczny-p-67.html

 

przykładowe ceny Shella i Castrola można zobaczyć na stronie http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikow-synt...54_111_113.html. Motul niestety jest droższy - 4l kosztuja 216 zł

 

ja u siebie też ma 10W40 (Motula) - mechanicy mówili, że na polskie warunki ten powinien być lepszy niż 15W50 ze względu na klimat (choć w tym roku było w sumie dość ciepło :) )

 

pozdrawiam,

krzysztof

Edytowane przez Muminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. zapowietrzające się sprzęgło to makabra - chyba Jagtiger caly czas jeszcze z nim walczy, mimo iz wymieniane było kilka razy -siłownik, pompa, przewód...

W zasadzie to dałem sobie już spokój. Co jakiś czas wymieniam tylko płyn hydrauliczny i jest git. Płyn kosztuje grosze, sama operacja wymiany dużo czasu nie zajmuje więc nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji lepkość 15W50 można stosować od -5, -7 w górę; a 10W40 poniżej -10 w góre. Wiec chyba nie ma znaczenia którym zaleję, bo w zimie raczej nie będę jeździł,

no chyba że kupię łańcuchy do monstera :)

 

Pozdro

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji lepkość 15W50 można stosować od -5, -7 w górę; a 10W40 poniżej -10 w góre. Wiec chyba nie ma znaczenia którym zaleję, bo w zimie raczej nie będę jeździł,

no chyba że kupię łańcuchy do monstera :)

 

Pozdro

 

no i proponuję podgrzewane rączki do kierownicy :)

 

pewnie nie ma za dużej różnicy - ważniejsze jest to co pisał Melvin i Dominik - zmiana oleju na nowy najlepiej na syntetyk i nowy filtr, co określony czas (o dziwo jak putałem sie chłopaków z serwisu mówilo o częstych wymianach wymaganych dla starszych modeli z lat <2000, a dla następnych roczników przy normalnej - nie sportowej czy torowj jeździe, spokojnie co 6 tyś km). Jak zykle tu jest podejście wg szkoły Otwockiej lub Falenickiej (oczywiście bez urazy)

 

krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, w roztargnieniu dalem ta odpowiedz pod ducati monster

 

 

czytalem ostatnio potezny artykul na temat olejow i nie wdajac sie w szczegoly faktem jest, ze jezeli uzywasz dobrej jakosci motocyklowy olej to wsio ryba jakiej firmy

wazne jest by olej czesto zmieniac - to w sumie grosze kosztuje. ja zmieniam co 3K i za kazdym razem jest czarny. zmieniaj czesto a z pewnoscia problemow nie bedziesz mial

 

10W40 czy 15W50? wiesz ze ta pierwsza liczba odnosi sie do minimalnej temp otoczenia a ta druga do maxymalnej. w tropikach nie mieszkasz wiec sadzilbym ze 10W40 bedzie lepszy na polski klimat; ale co ja tam wiem

 

jak macie panowie duzo wolnego czasu, to tutaj jest tona super informacji

 

http://www.ducatimonster.org/smf/index.php?topic=38314.0

ps

nie musze chyba przypominac o zmianie filtra przy kazdej zmianie oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melvin w tym roku Lipiec dał nieźle w d... temperatury w cieniu powyżej 30C! A tak poza tym to ja mam tylko chłodzenie powietrzem, żadnej nawet najmniejszej chłodnicy oleju się nie dopatrzyłem, choć wzrok wytężałem i wytężałem.

 

Opony: ja mam założonego nowego ME-Z4 z tyłu, nadaje sie to w ogóle do jazdy po torze???

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniając temat z olejów na przeróbki Monstera mam plan na zimę - trochę podpatrzyłem na stronie http://www.bianchi.it/en/productsDucati/productsDucati.aspx, http://www.scigacz.pl/Ducati,napedzane,...!,2243.html oraz http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/aktu...cati_1.jpg.html i chyba pójdę w tym kierunku :)

 

Pozdrawiam,

krzystzof

Edytowane przez Muminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam, ze ktos z was zastanawial sie nad kupnem nowych tlumikow

wow! wlasnie wrocilem od kumpla i zalozylismy arrows do jego S4Rs.......super :(

to jest caly pelny system a rury maja miec rzekomo 50mm srednicy ale czuja sie i wygladaja jak wodociagowe! potega

 

no i dzwiek jest przezajebisty!!!! gleboki, glosny (105db) i wyglada super - polecam

tlumiki wraz z dzwiekiem otwartego suchego sprzegla - kakofonia dzwiekow dla laika ale dla ducatisti - opera :)

jedyny mankament to cena :)

 

 

http://i59.photobucket.com/albums/g303/mel.../DSC00106-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu weź urlop, chyba się troche przepracowałeś... zaczynasz bredzić!

 

Co sądzicie o oklejaniu plastikowych elemntów folią carbon-podobną???

Pozdro

 

dzięki - z tym urlopem to dobry pomysł :)

 

co do folii - to nawet kupiłem sobie i może coś z nia przetestuję. Jednak na zdjęciach wygląda ona zupełnie inaczej, niz to co do mnie dojechało (jak zawsze jest tu kwestia złudzenia optycznego). Jest jednak rówżnica w syglądzie prawdziwego CF i tego co daje folia. Jeśli nie ma elementów CF i będzie stosoawna tylko folia to wydaje mi się, że może być no powiedzmy - nie najgorzej. Jednak w porównaniu z CF - widać zdecydowaną różnicą - wzory się trochę gryzą :)

 

 

Co do tłumików Arrow - wygląd niczego sobie - rury pięknie wyglądają (a z ciekawości Melvin jaki jest koszt - chociaż rząd wielkości, całego zestawu wydechowego w Australii - czy ceny są porównywalne do tych w Europie?)

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja mam tylko chłodzenie powietrzem, żadnej nawet najmniejszej chłodnicy oleju się nie dopatrzyłem, choć wzrok wytężałem i wytężałem.

 

sebastin, idz no do garazu, znajdz przod motoru i tam powienienes miec cos takiego:

http://static.flickr.com/113/252197103_a74826ddd2_b.jpg

a jak nie masz to znaczy ze cie oszukali w sklepie :)

 

a o opony to sie dominika pytaj bo on krawezniki szlifuje - ja tylko monsterem po kawiarniach sie snuje i panienki wyrywam :(

ps

dzis zaparkowal kolo mnie facet na NOWCE mv agusta brutale 910.........super-koza!!!

http://www.mvagustausa.com/web-mvagusta/Brutale_910.html

nie zrobilem fotki bo obciach ale jak te nasze motory staly obok siebie to przechodniom szczeny w trotuar walily :)

 

 

Co sądzicie o oklejaniu plastikowych elemntów folią carbon-podobną???

 

mysle ze daj sobie siana - albo prawdziwy CF albo prwawdziwy plastik. to tak jakbys mial zolty lancuszek a nie zloty. nie lubie udawania; stac mnie to kupie prawdziwe a nie stac to poczekam

 

moja tylko opinia

 

 

ps

kolega od dzwieku wraca w przyszlym tygodniu i bedziemy nagrywac, damy na strone i zapodam wam link

Edytowane przez melvin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tłumików Arrow - wygląd niczego sobie - rury pięknie wyglądają (a z ciekawości Melvin jaki jest koszt - chociaż rząd wielkości, całego zestawu wydechowego w Australii - czy ceny są porównywalne do tych w Europie?)

 

nie wiem ile w europie kosztija

on swoj zestaw kupil przez kumpla z DML i jesli mnie pamiec nie myli to dal AUD$2.5K (PLN5.770) co bylo OKAZJA

ale "na zywo" jest to super system; jego tez nagramy; do tego to klekotanie otwartego sprzegla :)

a te 10 szprychowe marchesini to sa nieziemskie. S4Rs ma rowniez czarny swingarm

 

wg dyno testu zalaczonego do tlumikow, moz sie zwiekszyla do 136KM (+6KM); ze nie wspomne o utracie wagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...