Skocz do zawartości

Ducati... ogólna dyskusja


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam pytanie z tak zwanej "krotkiej pilki": Czy znajdzie sie na forum jakis wlasciciel Monsterka starszej daty (ja mam z 1998) i potwierdzi czy gwint do lusterek ma srednice 10mm (a moze 8)? Obydwa prawe? Chcialbym zamowic lusterka przez Internet a nie sprawdzilem tego przed oddaniem motocykla do serwisu. Z gory dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pytanie z tak zwanej "krotkiej pilki": Czy znajdzie sie na forum jakis wlasciciel Monsterka starszej daty (ja mam z 1998) i potwierdzi czy gwint do lusterek ma srednice 10mm (a moze 8)? Obydwa prawe? Chcialbym zamowic lusterka przez Internet a nie sprawdzilem tego przed oddaniem motocykla do serwisu. Z gory dzieki!

 

wydaje mi się, że nie w "starszych" Monsterkach jest tak jak w tych troszkę "młodszych" - gwint 10 lewy i prawy. Tak wię c zwróć na to uwagę

pozdrawiam

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

od zawsze chorowałem na ducati, ale teraz ta choroba osiągnęła mksimum i poważnie myśle o zakupie :notworthy: ponieważ fundusz na zakup jest ograniczony, rozglądam się za używanym. Ponieważ często zdaża mi się jeździć z pasażerką, z góry skreślam monstera... Początkowo brałem pod uwagę tylko st2 z początku produkcji, ale teraz zwróciłem uwagę na 620sport. Ciężko mi znaleść jednak coś więcej informacji na jego temat. DOmyślam się że silniczek ten sam co w monsterze 620. Może od was dowiem się czegoś więcej na jego temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

co do porówniania motorów (Monster 620 i 620SS) poledcam odwiedzenie ducati.com, np http://www.ducati.com/my2003/ducatiModel.j...ame=620Sport-03 i porównianie na stronie http://www.ducati.com/my2003/ducatiModel.j...rison&x=18&y=10. Jest parę różnic (np. owiewki w SS, rozstaw kół, waga, inna zębatka z tyłu, wysokość siedzenia, itp). Ciężko jest mi powiedzieć coś o samej trakcji - nioe jeździłem 620SS, wydaje mi się, że może być bardziej komfortowa niż w Monsterku - ale mogę się mylić.

 

Co do samej oferty - na raize tylko rozbity w POznaniu http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M483514.

 

Jerśli się zastanawiasz nad ST2 to pomyśl nad czymś z rodziny SS to pomyśl nad 800 SS - do jazdy we dwoje będzie lepszym rozwiązaniem

 

Pozdrawiam,

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

co do porówniania motorów (Monster 620 i 620SS) poledcam odwiedzenie ducati.com, np http://www.ducati.com/my2003/ducatiModel.j...ame=620Sport-03 i porównianie na stronie http://www.ducati.com/my2003/ducatiModel.j...rison&x=18&y=10.

 

co do danych fanrycznych to się w miarę zorientowałem zależy mi na opiniach użytkowników, chodzi głównie o to czy będzie wygodniej niż na potworku :icon_mrgreen:

 

 

Co do samej oferty - na raize tylko rozbity w POznaniu http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M483514.

 

szczerze mówiąc to zwróciłem wcześniej uwagę na to ogłoszenie i bardzo mnie zainteresowało. Wydaje mi się że to może być ciekawa oferta, tym bardziej, że mój tata posiada warsztat samochodowy, więc wszelkiego rodzaju spawanie plastików, lakierowania i podstawowa mechanika nie byłaby problemem.

 

Boję się tylko o dostępność części.. Pewnie trzebaby ich szukać gdzieś na zachodzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do danych fanrycznych to się w miarę zorientowałem zależy mi na opiniach użytkowników, chodzi głównie o to czy będzie wygodniej niż na potworku :banghead:

szczerze mówiąc to zwróciłem wcześniej uwagę na to ogłoszenie i bardzo mnie zainteresowało. Wydaje mi się że to może być ciekawa oferta, tym bardziej, że mój tata posiada warsztat samochodowy, więc wszelkiego rodzaju spawanie plastików, lakierowania i podstawowa mechanika nie byłaby problemem.

 

Boję się tylko o dostępność części.. Pewnie trzebaby ich szukać gdzieś na zachodzie..

 

możesz podzwonić po dilerach (Moto Rex z Poznania lub Boldor z W-wy) i popytaj o ceny - podejżewam, że sa na normalnym poziomie (jak dla wszystkich Duków). Prawdę mówiąc nie znam nikogo kto jeździł (jeździ) na 620SS. Poprytaj za to Kolegów (Kolezanki :P ), którzy jeżdżą na 750/800/900SS. Podejżewam, że pozycja za kierownicą jest podobna, a co za tym idzie również i komfort.

Ja się przymierzałem do 800SS i muszę powiedzieć, że w porównaniu do Monsterka pozycja jest bardziej "turystyczna" niż na monsterku - ale to mój subiektywny pogląd, choć dość wygodna. Bardziej niż w MOnsterku opiera się na rękach.

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleznosci do czego Ci Ducat potrzebny- za sportowy to on nie jest, ani zbyt wygodny...najlepszym wyjsciem jest zostawienie sobie klasyka(do jazdy we 2-osoby, lub dla 2-giej polowy), a dla siebie kupic Duca samotnika- moze byc Monsty 800,900, mysle ze 620 bedzie za slaba i bedziesz rozczarowany osiagami(po przesiadce z KZ) itp...jedynie prowadzenia ma lepsze, za to kosztem komfortu, zreszta kto szuka komfortu omija Ducaty, kupuje pedalskie BMW serii K...:-)).

Dzisiaj zrobilismy sobie nieplanowana wycieczke( w 999, Triumph, SV 1000), mialo byc do Bialego i z powrotem, a wyszlo Bialystok, Augustow, potem troche w deszczu, potem ulewa i powrot sobie znanymi kretymi drozkami...pare kilometrow sie zrobilo, ale tempo jazdy bylo niesamowite- nikt nas nie wyprzedzil(musialby byc chyba samolot:-)) ), tylko my wyprzedzalim, spalanie tez wyszlo wysokie( z normy 4,8-5,3 skoczylo mi do 6-6,8), pozostale sprzety jeszcze wiecej spalily sredni o litr- ale pare razy wykrecilem 245, 255, 260- ale nie szlo usiedziec- utrudnial dodatkowo silny wiatr, stala nawet "lotna" w krzakach ale tylko popatrzyli, nie kombilowali z suszarkami. Mijalo sie kilkanascie motocyklistow ktorzy pozdrawiali, Sorki-m. in ze wzgledow bezpieczenstwa nie odwzajemniam pozdrowien- niech sie nikt nie obraza( i tak mialem uwage napieta- puszek mnostwo dookola). W Augustowie zjedlismy lody, popatrzyli na resztki po plywaniu na bele czym i pojechali dalej,za Rajgrodem musielismy sie zatrzymac ze wzgledu na deszcz i pioruny, jak siedzielismy palaszujac przydrozne zarcie, walnal piorun b. blisko ( moze z 30-50 metrow), ale kurde twardziele z nas nikt nawet nie drgnal:-))), potem pojechalismy dalej, po 20 kilometrach znowu burza- troszke nas podlalo zanim skrecilismy do "cpn-u" na kawe i przeczekanie ulewy, a potem po mokrym i kretymi drogami do Jedwabnego, a ja dalej do Lomzy-musialem szybko grzac, bo piesek sam zostal(baby sa nad morzem), na szczescie zdazylem... obejrzalem smutne wiadomosci(katastrofa i pech Baylisa). moze chociaz Stoner pojedzie O.K. na Laguna Seca...

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew pozorom napisałeś to co chciałem przeczytać :biggrin: nie zależy mi zbytnio na jego osiągach, myślę że 60km w V-ce będzie dawało wcale nie mniej frajdy co 80km w R4, a jak sam piszesz prowadzenie tego będzie zupełnie inne... ja nie z tych co są mistrzami prostej, wolę polatać po ciasnych zakrętach, niż nap**dalać 2xx po prostej. 620 nie ma być ani strikte do jazdy po mieście, ani do dalekich (kulkutysięcznych) wypadów. Chcę motocykl dający możliwość małych wypadów (jednodniowych) we dwoje, dłuższych samotnie i sprawdzający się w mieście. Czy ta 620 nie będzie tym czego szukam?

Jak ma się ona do ST2? wiem że st jest większy, mocniejszy, wygodniejszy, ale czy nie kosztem fun-u z prowadzenia? może jakiś użytkownik ST2 się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam pytanie z tak zwanej "krotkiej pilki": Czy znajdzie sie na forum jakis wlasciciel Monsterka starszej daty (ja mam z 1998) i potwierdzi czy gwint do lusterek ma srednice 10mm (a moze 8)? Obydwa prawe? Chcialbym zamowic lusterka przez Internet a nie sprawdzilem tego przed oddaniem motocykla do serwisu. Z gory dzieki!

 

Szczaua.

U mnie (M600 '97) gwint 10mm, obydwa prawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawlik-St 2 akurat- dobry sprzecik na wycieczki i od 620 znaczniejsze osiagi ma- mysle ze na odejscie na wysokim biegu nawet 748 nie mialby szans- oczywiscie do pewnych obrotow, a i posmigac po kretych ST 2 mozna bo ma podobniez taki myk na wydechach ze je mozna odwrotnie przekrecic i sie podniosa do gory(ale nie jestem 100 % pewny), zreszta wlasnie do b. kretych drozek lepiej jezdzic momentem niz obrotami(wiec przewaga ST 2), no i o wiele wygodniejsza pozycja kierujacego - kierownik wyzej niz d...a :-))), a i o spalaniu slyszalem wiele dobrego przy jezdzie mniej wiecej tymi samymi szybkosciami ST 2 mniej pali niz 748- bo nie wymaga wyzszych obrotow.

Wyzszy moment powoduje to ze z pelnym obciazeniem szybciej wyprzedzisz np. Tira, jedynym minusem - jest dosc pospolity wyglad- nie ma (wg mnie)tego swoistego smaczka jak 748, czy 999, lub Monstery, ale to kwestia gustu. Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynym minusem - jest dosc pospolity wyglad- nie ma (wg mnie)tego swoistego smaczka jak 748, czy 999, lub Monstery, ale to kwestia gustu. Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

czy chociażby jak 620sport ;) nie mniej jednak chyba będę starał się skoncentrować na szukaniu st2. Silnik ma taką moc jak moja kz, a ze to V to efekt będzie pewnie ciekawy... :biggrin:

Jeszcze jedno pytanie... na pewno przewijało się ono na forum ale nie mogę w tej chwili nigdzie znaleść na nie odpowiedzi. Mianowicie, jak wygląda sytuacja z serwisem w praktyce, ogólnie przyjęta jest opinia, że ducati jest bardzo drogie w eksploatacji, ponieważ sam mam jako takie pojęcie o mechanice jak i zaplecze pozwalające na pewne czynności serwisowe, typu wymiana oleju innych płynów, napędu, itp, w grę wchodzi raczej tylko rozrząd. Serwisujesz swój motocykl w aso czy u mechanika poza siecią ducati? ile kosztuje regulacja zaworów a ile wymiana pasków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisujemy swoje Ducy sami- mamy serwisowki i odpowiednie narzedzia- a materialy mozna kupic, w Poznaniu ,Tarnowskich Gorach , albo w Warszawie(my bralim w Ameryce)

Jak masz serwisowki, dobre pojecie o zasadzie dzialania desmo, odpowiednie narzedzia i duzo wiary we wlasne sily(poparte praktyka), to mysle ze i sam mozesz, ale nikogo nie namawiam...

Jedynie komputera nam brakuje z oprogramowaniem, co by ustawiac max osiagi(moc lub moment).

Duce sa dosc upierdliwe pod wzgledem serwisowania, ale taki ich urok i basta.

Ja tam olej z filtrem wymienilem na 7600 km juz ze trzy razy(moze 4?), caly czas full syntetyk Castrol, co 1000 km sprawdzam stan filtracji powietrza, teraz przy 10000 zawory i paski rozrzadu( tak na wszelki wypadek), synchro wtryskow, co sezon, klocki śmocki wg potrzeb jak widze granice wymieniam, teraz czeka mnie wymiana tylnej opony i niedlugo przedniej(juz szukam), lancuch+ zebatki jeszcze do konca sezonu starczy, ale trza szykowac sie na wymiane...duzo tego i potrzeba duzo many many- tera wieta czemu taki chudy jestem:-)))

Jak nie masz doswiadczenia to lepiej wymiane paskow i regulacja rozrzadu niech Ci serwis robi(chlopaki po szkoleniu sa wiec umią:-))) )

Pozdr. Janek Klekotek 748 S. P.S. Drobne "krzaczki" jezykowe sa celowe, swiadcza o przynaleznosci do pewnej grupy gwarowej wiec b. prosze mnie za to nie "besztać" :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek Klekotek 748 S. P.S. Drobne "krzaczki" jezykowe sa celowe, swiadcza o przynaleznosci do pewnej grupy gwarowej wiec b. prosze mnie za to nie "besztać" :biggrin:

a cóż to za grupa jeśli można zapytać ? :crossy: ale wracając do tematu, to mnie pocieszyłeś chętnie sam bym spróbował zabawy z desmo. W dotychczasowych moto starałem się wszystko robić osobiście (oczywiście w miarę możliwości - płytek nie szlifowałem pilnikiem:)) więc w duce też chyba dałbym rade. Poza tym mam w warsztacie ojca mechanika, w prawdzie nie po italijskich szkoleniach Ducati, ale paski w samochodach trzaska z zamkniętymi oczami, może i desmo by ogarnął w razie potrzeby :clap:

Rozumiem że regulacja zaworów co 10000km a paski co 20000, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurpśie :biggrin: ( slyszales ze dobry Kurp jak zly pies musi miec czarne podniebienie:-))) ).

Rozrzad co 10000 paski sprawdzenie co 10000 wymiana co 20000 nieraz i rolki napinajace, lub lozyskowania rolek napinajacych, z tym ze w starszej generacji silnikow( przed 1998) zalecane sa sprawdzanie rozrzadu i paskow co 5000 km( wymiana paskow co 10000), wbrew pozorom paski nie sa drogie , sprawdzenie stanu naciagu jest podane step by step (jesli nie masz specjalnego przyrzadu do pomiaru naciagu) w serwisowce...w Ducati nie ma plytek sa szajbki , "podkladki", polksiezyce. Jak sie mierzy luzy zaworowe podane tez jest w serwisowce, wiec kto czyta nie bladzi...

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...