Gothcrust Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Witam. Proszę o poradę, sugestie. 1. Przeczytałem chyba wszystko a propos układów wydechowych, wolnych wydechów i tłumików, zjawisk falowych etc. na forum. Zdecydowałem się przeto zainstalowac tłumik w moim dnieprze, 2 w 1. Wizualnie njbardziej podchodzą mi tłumiki Supertrapp, taki jak był w maszynie HardCore1 prezentowanej w starszym ŚM. Gdybyście mogli podpowiedziec jaka firma model etc. Silniki rosyjskie nie są tak dokładne jak jap czy HD, wiadomo, jednak zamierzam podążac śladami Pipcyka i rosyjskich tunerów. Czy tłumiki od jap wolnoobrotowych 600-700 mogą pasowac etc. Chodzi mi o tłumiki podnoszące nieco osiągi. Dzwiek - najbardziej podchodzą mi takie bulgotliwe tłumiki. 2. Z waszych opini jasno wynika, że a. większośc lag motocyklowych na naszym rynku wtórnym to prostowane lagi b. puszka po koli zgnieciona raz po wyprostowaniu daje się zgniatac o wiele łatwiej c. często prostowanie prowadzi do owalizacji przekroju lagi. Czyli lepiej sobie odpuścic - od tego zależy życie. Tym bardziej, że kąt będzie o wiele większy niż w seryjnym :chopperze:. Rozwiązania - albo szukac na zagranicznych aukcjach (tam jak się wydaje ludzie bardziej dbają o swoje sprzety), albo kupic nowe. Jak się kształtują ceny nowych lag? Trudno znależc, nie jestem gotowy na bardzo duże wydatki (zresztą - o dziwo na e-bayu znalazłem dosłownie kilka ofert używanych). Prosiłbym o jakies linki. THX> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Używany tłumik Supertrapp na giełdzie mozna wyrwac za mniej więcej (raczej więcej) 5 stówek. Co do dźwięku to chyba cięzko go regulować (czyt. zrobic taki jaki się chce). Ale ruski łandnie pracują i pewnie uda Ci sie osiągnąć zamierzony efekt (ładny dźwięk). Osiągi poprawisz jak dopracujesz silnik. tłumik plus filtr powietrza i gażniki powinny tez co nieco "ożywić" Dnieprasa. Pomyśl nad zapłonem bo ja mam przykre doświadczenia z oryginalnym ruskim - pierwsza padła cewka (zamiennik to cewka z Fiata 126p :D ). Można chyba kupić eletroniczny zapłon robiony w Polsce (kiedyś widziałem jakieś ogłoszenia) napewno bedzie wymagał mniej obsługi niz oryginał. Zawieszenie możesz kupić w Polsce. Jest tegomultum na giełdach i napewno znajdziesz coś w dobrym stanie. A czy na "Zachodzie" bardziej szanują sprzety to bym polemizował - chociaż pewnie nikt nie bawi się w kowalskie naprawy :P P.S. Dawaj zdjęcia :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Worriot Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Z doswiadczen moich kumpli jezdzacych sowieckimi bokserami wynika, ze najlepiej w nich spisuja sie puste rury z kajnerowki, ale jak chcesz supertrappa to podjedz do Malego z Wieliczki- handluje klamotami hd i na pewno cos Ci znajdzie. Rury nosne z kolei produkuja ( nawet na zamowienie ) w Bielsku Bialej. Znajomy kupowal do rozbitego fałteiksa rok temu i jak dotad zero problemow, ale zaznaczam, ze robia tylko nosne-reszte musisz gdzies znalezc uzywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Zaden tlumik, nie mowiac o pustych rurach nie poprawi osiagow Dniepra, ogolnie chodzi lepiej na ukladzie 2 w 2 niz 2 w 1.Zaplon elektroniczny Prameti natomiast spowoduje ze bedzie ladnie chodzil na wolnych i sie wkrecal, oczywiscie jak gazniki beda OK.Na temat przodu sie nie wypowiadam bo jestem ostrym przeciwnikiem chopperow, ale proponuje naprawde popracowac nad hamulcami. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Zaden tlumik, nie mowiac o pustych rurach nie poprawi osiagow Dniepra, ogolnie chodzi lepiej na ukladzie 2 w 2 niz 2 w 1. Nie rozumiem, chodzi o charakterystyke silnika bokser, czy o samo partactwo rosjan? proponuje naprawde popracowac nad hamulcami. Będą z przodu dwie tarcze japońskie. Tył bębnowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Ciezko powiedziec czy dotyczy to charakterystyki silnika, tak po prostu wyszlo z doswiadczen amerykanskiej grupy zajmujacej sie Dnieprami.Zeby dobrze jezdzily potrzebny jest porzadny remont czyli lozyska i uszczelnienia produkcji zachodniej, rozluznienie za mocnych pasowan na sworzniach tlokowych, porzadne pierscienie, dopracowanie glowic, gazniki Bing i zaplon elektroniczny, przelotowe tlumiki.Podnoszenie mocy czy zwiekszanie szybkosci nie mialo sensu, bo nie wytrzymywaly skrzynia, wal i dyfer i hamulce byly niewystarczajace. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Spokojnie, nie jestem napaleńcem marzącym o wyciśnięciu 100 km z silnika Dniepra :D . Mój silniki jest w dobrym stanie, po remoncie, ale i tak go rozbieram, tak jak piszesz - zamienniki porządne. Gażniki raczej zostaną. Przelotowe tłumiki - masz na mysli drag pipe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.