Skocz do zawartości

Tłumik do boxera. Zawieszenie od chopp japon.Pytania.


Gothcrust
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Proszę o poradę, sugestie.

 

1. Przeczytałem chyba wszystko a propos układów wydechowych, wolnych wydechów i tłumików, zjawisk falowych etc. na forum. Zdecydowałem się przeto zainstalowac tłumik w moim dnieprze, 2 w 1. Wizualnie njbardziej podchodzą mi tłumiki Supertrapp, taki jak był w maszynie HardCore1 prezentowanej w starszym ŚM.

Gdybyście mogli podpowiedziec jaka firma model etc. Silniki rosyjskie nie są tak dokładne jak jap czy HD, wiadomo, jednak zamierzam podążac śladami Pipcyka i rosyjskich tunerów. Czy tłumiki od jap wolnoobrotowych 600-700 mogą pasowac etc. Chodzi mi o tłumiki podnoszące nieco osiągi.

Dzwiek - najbardziej podchodzą mi takie bulgotliwe tłumiki.

 

2. Z waszych opini jasno wynika, że a. większośc lag motocyklowych na naszym rynku wtórnym to prostowane lagi b. puszka po koli zgnieciona raz po wyprostowaniu daje się zgniatac o wiele łatwiej c. często prostowanie prowadzi do owalizacji przekroju lagi. Czyli lepiej sobie odpuścic - od tego zależy życie. Tym bardziej, że kąt będzie o wiele większy niż w seryjnym :chopperze:. Rozwiązania - albo szukac na zagranicznych aukcjach (tam jak się wydaje ludzie bardziej dbają o swoje sprzety), albo kupic nowe. Jak się kształtują ceny nowych lag? Trudno znależc, nie jestem gotowy na bardzo duże wydatki (zresztą - o dziwo na e-bayu znalazłem dosłownie kilka ofert używanych). Prosiłbym o jakies linki.

 

THX>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używany tłumik Supertrapp na giełdzie mozna wyrwac za mniej więcej (raczej więcej) 5 stówek. Co do dźwięku to chyba cięzko go regulować (czyt. zrobic taki jaki się chce). Ale ruski łandnie pracują i pewnie uda Ci sie osiągnąć zamierzony efekt (ładny dźwięk). Osiągi poprawisz jak dopracujesz silnik. tłumik plus filtr powietrza i gażniki powinny tez co nieco "ożywić" Dnieprasa. Pomyśl nad zapłonem bo ja mam przykre doświadczenia z oryginalnym ruskim - pierwsza padła cewka (zamiennik to cewka z Fiata 126p :D ). Można chyba kupić eletroniczny zapłon robiony w Polsce (kiedyś widziałem jakieś ogłoszenia) napewno bedzie wymagał mniej obsługi niz oryginał.

 

 

Zawieszenie możesz kupić w Polsce. Jest tegomultum na giełdach i napewno znajdziesz coś w dobrym stanie. A czy na "Zachodzie" bardziej szanują sprzety to bym polemizował - chociaż pewnie nikt nie bawi się w kowalskie naprawy :P

 

 

P.S. Dawaj zdjęcia :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczen moich kumpli jezdzacych sowieckimi bokserami wynika, ze najlepiej w nich spisuja sie puste rury z kajnerowki, ale jak chcesz supertrappa to podjedz do Malego z Wieliczki- handluje klamotami hd i na pewno cos Ci znajdzie. Rury nosne z kolei produkuja ( nawet na zamowienie ) w Bielsku Bialej. Znajomy kupowal do rozbitego fałteiksa rok temu i jak dotad zero problemow, ale zaznaczam, ze robia tylko nosne-reszte musisz gdzies znalezc uzywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden tlumik, nie mowiac o pustych rurach nie poprawi osiagow Dniepra, ogolnie chodzi lepiej na ukladzie 2 w 2 niz 2 w 1.

Zaplon elektroniczny Prameti natomiast spowoduje ze bedzie ladnie chodzil na wolnych i sie wkrecal, oczywiscie jak gazniki beda OK.

Na temat przodu sie nie wypowiadam bo jestem ostrym przeciwnikiem chopperow, ale proponuje naprawde popracowac nad hamulcami.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden tlumik, nie mowiac o pustych rurach nie poprawi osiagow Dniepra, ogolnie chodzi lepiej na ukladzie 2 w 2 niz 2 w 1.

 

 

Nie rozumiem, chodzi o charakterystyke silnika bokser, czy o samo partactwo rosjan?

 

 

proponuje naprawde popracowac nad hamulcami.  

 

Będą z przodu dwie tarcze japońskie. Tył bębnowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko powiedziec czy dotyczy to charakterystyki silnika, tak po prostu wyszlo z doswiadczen amerykanskiej grupy zajmujacej sie Dnieprami.

Zeby dobrze jezdzily potrzebny jest porzadny remont czyli lozyska i uszczelnienia produkcji zachodniej, rozluznienie za mocnych pasowan na sworzniach tlokowych, porzadne pierscienie, dopracowanie glowic, gazniki Bing i zaplon elektroniczny, przelotowe tlumiki.

Podnoszenie mocy czy zwiekszanie szybkosci nie mialo sensu, bo nie wytrzymywaly skrzynia, wal i dyfer i hamulce byly niewystarczajace.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...