karolsawiak Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 Ta emka na Allegro to zwykły przeszczep , tylko kwity ma fajne .Obecnie jeśli ze wschodu przyjeżdża do nas Emka to juz tam jest skłądana z 2-3 innych . Generalnie calutkie egzemplarze pokończyły sie u nich łądnych kilka lat temu .Przejechałem swoją Emką kawałek Ukrainy turystycznie i nie napotkalem niczego jeżdżącego poza sporadycznie nową produkcją .Co do stopu... nawet teraz tam sięzdarza że pojazdy majaniesprawny stop. Tam są inne przepisy drogowe a w zasadzie ich brak, jedyny przepis to że nie mozna przejeżdżać ludzi... Automat stopu jeśli sie popsul był po prostu wypierdzielany ,kto by sie stopem przejmował,ważne jest światło z przodu ;-) , to jeden z powodów dlaczego teraz nikt nie wie jak to wygląda... [ Dopisane: 02-02-2006, 23:01 ]Sorki za dwa wpisy pod rząd.... co do części WZM ,mozna je tez uznać za oryginał, bo przecież nie są "sztuczne" . To co że produkowane poza Rosją ,same zakłądy Irbit ,czy Iżwiesk zlecały produkcję różnych części podrzędnym zakłądom (elektryka) . WZM produkowało wiele różnych dupereli do emek , chociaż rozumiem że za oryginal uznajecie tylko to co wyszlo z fabryki. Na Allegro ostatnio były korki baków produkcji WZM typowo Emkowe .Zatem nie oryginalne? PS. Dla ciekawosci , nikt nie prezentował jeszcze półki górnej z zatrzaskiem na blokade kierownicy ,a byłą takowa w pierwszych emach .Sam opylilem taką kilka dni temu ... Sprawa lampy przedniej - były 2 typy , szeroki temat .Jeśli ktoś ma oryginalnawojskową książkę prod ruskiej (polska jest nieco okrojona) ma wszystko kawe na ławe . 2 typy zmieniacza świateł, 2 rodzaje odbłyśnika, 2 typy klaksonów . Moze załozymy dział galeria i będziemy prezentować różne części emkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Z własnego doświadczenia - Najmłodszą M-72 jaką miałem była z roku 1963. Miałem parę egzemplarzy Emek z 60 i 61 roku, ale one wszystkie były już na aluminiowych kołach i z wahaczem przednim. Nigdy nie miałem Emki z "up side down'nem" i "stalowymi" kołami powyżej 60 roku. Najmłodsza tego typu to był rok 1959.Najstarsza K-750 była z roku 1959. Jakie wnioski się z tego nasuwają niezależnie od różnorakiej "literatury" Nie sądzę, że produkcje M-72 zakończono z dnia na dzień i wdrożono nowe modele. Zresztą w żadnej wytwórni się tak nie robi. Wytwarzanie M-72 dogasało we wczesnych latach 60 a jej produkcję sukcesywnie zastępowano nowszymi modelami takimi jak M-61, 62 i zupełnie nowymi M-63 i K-750. Pierwsze K-750 oraz Irbit'y miały całe mnóstwo części od M-72, więc to kolejny dowód na to, że wszystko odbywało się drogą ewolucji a nie rewolucji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 hm.... ciekawa sprawa ten automat stoputeraz juz bede na takie coś zwracał uwage :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zly_wujek_trojkat Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 w takim razie.....CZY KTOS......ma emke wyprodukowana po 60roku...tylko prosze o konkrety np zdjecie tabliczki znamionowej....bo w dowodzie to moj kolega ma m72 rok produkcji 82 :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Czesc.Dla mnie te wyciągane wnioski zachaczają już o fantazje i pisanie nowej histori.Zgadzam się z ewolucją ale ptrzecież wszystko zostało już opisane.Nie chce się mi szukać materiałów ale na stronach zakładów Urala i Dniepra jest to opisane.Przecież w Irbicie nie mogli robić klonów z kołami z Kaśki.Jest tam podane dokladnie ( koniec lat 50 ) zaprzestano produkcij M-72 i przeniesiono produkcję tego typu do Kijowa.W K-750 nie ma dużo częsci z M-72. No może w tej Emce produkowanej w Kijowie to tak.Ostatnie Emki z Urala i pierwsze Kaski z Kijowa mają tylko wspólną kierownice z osprzętem,reflektor z przełącznikiem świateł,dzwignię ręczną zmiany biegów i sprzęgło gumowe wału napędowago.Wszystkie pozostałe podzespoły są inne.Dotyczy to kół,silnika, ramy,przekładni,skrzyni,zbiornika,siodeł itd. [ [i:][b:]Dopisane[/b:]: Piątek Luty 03, 2006 9:49 am[/i:] ][/size:]Zły Wujek, a tak na wesoło to przecież wiesz ze tabliczki znamionowe to w naszym kraju też produkują .Nawet prawdziwsze od orginalnych.Tak ze można taką zamówić.Widziałem gdzies zdjęcie tabliczki z Kijowa od Emki,ale to nie było wiecej niż 60 rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Ostatnie Emki z Urala i pierwsze Kaski z Kijowa mają tylko wspólną kierownice z osprzętem,reflektor z przełącznikiem świateł,dzwignię ręczną zmiany biegów i sprzęgło gumowe wału napędowago.Wszystkie pozostałe podzespoły są inne.Dotyczy to kół,silnika, ramy,przekładni,skrzyni,zbiornika,siodeł itd. Pierwsze Kaśki miały także silnik identyczny jak w M72 - 22 konny, oraz skrzynie biegów. Mam zdjęcia jakby co :P :PTakże wahaczowy przód był wspólny tylko nie wiem czy zaadoptowali go z K-750 do Emek, czy odwrotnie. Przecież w Irbicie nie mogli robić klonów z kołami z Kaśki. Ja bym się skłaniał raczej ku temu, że to raczej w Kijowie robili te Emki z części jakie pozostały po dość masowej przecież produkcji. To jednak raczej będzie li tylko w sferze domysłów bo przecież wiadomo jak to w sojuzie było poutajniane. Nie wiem też czy one wychodziły z fabryki z aluminiowymi kołami. Ja piszę tylko to co widziałem. Ani razu nie spotkałem się z modelem M-72M który by przyjechał stamtąd i miał koła inne niż "wąskie aluminiowe". Zły Wujek, a tak na wesoło to przecież wiesz ze tabliczki znamionowe to w naszym kraju też produkują .Nawet prawdziwsze od orginalnych.Tak ze można taką zamówić.Widziałem gdzies zdjęcie tabliczki z Kijowa od Emki,ale to nie było wiecej niż 60 rok. U Frejera w Łodzi można kupić takie tabliczki jak i u paru innych gości zajmujących się mataloplastyką. Postarzyć też można, nie ma żadnego problemu. Ale skoro dla kolegi wujka tabliczka jest wykładnikiem oryginalności rocznika to chyba nie mamy o czym rozmawiać. :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zly_wujek_trojkat Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 m72 m1 jak najbardzie kola aluminiowe i tylko aluminiowe........no chyba mi nie powiecie ze tabliczka robiona wspulczesnie nie rozni sie od orginal /nawet po postarzeniu z kilometra widac ze to lipa/.....proponuje wziac do reki orginal z lat 50-60tych i wspulczesna kopie.... :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Ja to się wycofuję z dyskusij.Każdy i tak czyta jak chce.Napisałem ze nasze polskie tabliczki są prawdziwsze od orginałów.Wiadomo ze każdy to pozna,a kto to robi to nie będę przecież pisał.Bo mając taką wiadomośc powinienem to zgłosić do proroka.Też mi wiadomo ze ostatnie Emy robili w Kijowie na Kaski kołach.Tak jak napisałem jest przeciż podane w którym roku produkcja została przeniesiona do Kijowa. Kto chce niech szuka tych info, Silnik został tam zmodernizowany, Ja sądzę ze to ostatnie Emki mogły mieć silnik od Kaśki.Ale to tylko moja fantazja.Podsumowując ,ja opieram się na katalogach i instrukcjach.Opieranie się na egzęplarzach obecnie dostępnych jest wg. mnie mało wiarygodne.Dotyczy to nie tylko Rusów ale i innych ,nawet niemieckich motocykli.Dzięki. Do następnego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Wedle moich źródelostatnie emki miały juz silnik 27 konny,kaśkowski i kaśkowe głowice .Co do przodu na wahaczyku to m72M mial taki przód ale o kilka cm nizszy (chyba 7zm o ile pamiętam) ,gdyz rama emkowa jest niższa.Inaczej przód stałby jak w czoperze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zly_wujek_trojkat Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Wedle moich źródelostatnie emki miały juz silnik 27 konny,kaśkowski i kaśkowe głowice .Co do przodu na wahaczyku to m72M mial taki przód ale o kilka cm nizszy (chyba 7zm o ile pamiętam) ,gdyz rama emkowa jest niższa.Inaczej przód stałby jak w czoperze ...no co ty.... :roll: ..........................popiereram pol 13.........tylko katalogi i instrukcje to wiarygodne zrodlo :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IRBIT Opublikowano 4 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 z tego co widziałęm na wschodzie ( jak goście tam przerabiaja motocykle, jak je składaja i kombinuja ) zgadzam sie z tym że wiarygodnym źródłem jest literatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zly_wujek_trojkat Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 skrzynke piwa wysle poczta osobie ktora udowodni.... na przyklad pokazujac orginalna tabliczke znamionowa.....ze emka byla produkowana po 60r..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 Z tego co wiem, sa starsze lampki emkowskie rowniez ze swiatlem stopu. Wyglad podobny co bez stopu(szkielko chyba takie samo jak w zolwiku ze "strzalka", jednak sama lampka jest bez "strzalki" stopu), sa raczej rzadkie, co odbija sie tez w cenie. Mialem cos takiego w rekach i powiem, ze nie bylo widac aby byla to manipulacja... Ale glowy sobie uciac nie dam :P . Co do spornego roku 1960. Nie wydaje mi sie aby w latach 60- tych gospodarka ZSRR byla w stanie przejsc z produkcji M-72 do K-750 jak za ucieciem noza. Jesli koniec produkcji byl zaplanowany na rok 60, to calkiem mozliwe, ze nawet po kilkunastu miesiacach dalo sie z pozostalych czesci sklecic pare "mutantow", ktore opuszczaly fabryke z oznaczeniem M-72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zly_wujek_trojkat Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 i wlasnie 59 i 60 rok to byly takie zmoty kasko-emki../zwane m72m1/...ale 61 to juz tylko kaski........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 ja mam tylko pytanie odnosnie aluminiowych kol o ktorych tu piszecie 8O bedny to byly ale o kolach to w zyciu nie slyszalem.... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.