Skocz do zawartości

ktm sx-zalany?! :(


Rekomendowane odpowiedzi

jestes pewien ze chcesz sobie sam wymienic dysze?? wydaje mi sie ze bedzie pozniej ci trudno ladnie dostroic gaznik i bedziesz mial jeszcze wieksze kopoty. zakrywanie tektura chlodnicy jest dosc czestym zabiegiem stosowanym w samochodach. chlodne powietrze nie studzi az w tak duzym stopniu chlodnicy przez co ona nie oddaje ciepla do otoczenia. robi to sie tylko po to by zaoszczedzic paliwo (czym szybciej sie silnik nagrzeje - tym szybciej sie wylaczy ssanie lub sam je wylaczysz). czy jest sens robic tak w motorze? zalezy od moto i uzytkownika. ja nie widze takiego sensu chyba ze rzeczywiscie kots ma problem ze "zlapaniem" temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No' date=' ale będzie zachowywać wyższą temperature' date=' a tak to przy -10 silnik będzie cały czas niedogrzany.[/quote'']

Ale mieszanke będziesz miał cały czas za ubogą.

 

No wiadomo, ale złapie temperatury. Nie mam u siebie wskaźnika temperatury :lol: ale wydaje mi sie , że wiadomo że przy -10stopniach silnik jest niedogrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakrywanie tektura chlodnicy jest dosc czestym zabiegiem stosowanym w samochodach. chlodne powietrze nie studzi az w tak duzym stopniu chlodnicy przez co ona nie oddaje ciepla do otoczenia.

No ja tak robiłęm w samochodzie ale to jak sie termostat spier**lił, a po wymianie na nowy już nie ma sensu niczego zakrywać bo przecież póki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury, nie ma obiegu wody bo termostat jest zamknięty więc silnik i tak nie jest chłodzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien ze chcesz sobie sam wymienic dysze?? wydaje mi sie ze bedzie pozniej ci trudno ladnie dostroic gaznik i bedziesz mial jeszcze wieksze kopoty. zakrywanie tektura chlodnicy jest dosc czestym zabiegiem stosowanym w samochodach. chlodne powietrze nie studzi az w tak duzym stopniu chlodnicy przez co ona nie oddaje ciepla do otoczenia. robi to sie tylko po to by zaoszczedzic paliwo (czym szybciej sie silnik nagrzeje - tym szybciej sie wylaczy ssanie lub sam je wylaczysz). czy jest sens robic tak w motorze? zalezy od moto i uzytkownika. ja nie widze takiego sensu chyba ze rzeczywiscie kots ma problem ze "zlapaniem" temperatury.

czyli jak w koncu? nie wymienie to zatre silnik, wymienie sam to niedostroje gaznika, czyli moto do busa i na serwis? Chcialem sprobowac najpierw wkrecic nowa swiece ale teraz sie troche boje odpalac i jezdzic bez zmiany tej dyszy..

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zakrywać tą chłodnicę przed przepływem zimnego powietrza skoro rusza się i tak dopiero po wyłączeniu ssania.

Mi też jeszcze nie zdarzylo się zalać SXa, nie zdarzyło mi się też żeby nie chciał odpalić, jeździłem cały sezon na jednych ustawieniach gaźnika i tych samych dyszach i czy ciepło czy zimno nic się nie działo. Świece miałem NGK B8EG, teraz zmieniłem na BR9EVX, w tym tygodniu odpalę moto po remoncie i zobaczymy jak będzie chodzić. Z jazdą chyba poczekam aż się ociepli bo jakoś boję się go docierać przy takiej niskiej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaloz nowa swiece DENSO koszt 13 zl i jak nic nieda wtedy dalej mysl co prawda mialem sima i ete ale jezdzilem cala zime i nie bylo klopotow z zapalaniem ani jazda w zime a nic nie ruszalem

 

co do chlodnicy i jej zakrycia u mnie termostat ma 3 stopnie i nie zamyka sie calkowicie przy zimnym silniku sadze ze dlatego ze zimna zmrozona wrecz woda jak by tak dostala sie na goracy silnik mogla by narobic szkod wiec dlatego jest zapewniony maly przebieg wody na zimnym silniku ale silnik powinien uzyskac swoja temperature na nawet minimalnym otwarciu termostatu zawsze mozna sprawdzic organoleptycznie czy jest goracy czy cieply

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakrywanie tektura chlodnicy jest dosc czestym zabiegiem stosowanym w samochodach. chlodne powietrze nie studzi az w tak duzym stopniu chlodnicy przez co ona nie oddaje ciepla do otoczenia.

No ja tak robiłęm w samochodzie ale to jak sie termostat spier**lił' date=' a po wymianie na nowy już nie ma sensu niczego zakrywać bo przecież póki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury, nie ma obiegu wody bo termostat jest zamknięty więc silnik i tak nie jest chłodzony...[/quote']

no i wszystko sie zgadza ale Polacy sa znani z "dobrych oszczednosci" i wlewaja wode zamiast plynu chlodniczego, a nie potrzeba dlugo jezdzic na wodzie by sie kamien wytworzyl i zablokowal termostat lub osadzil sie na innych elementach np. aluminowej chlodnicy :/ konczac temat z mojej strony jak motor ma sprawny uklad chlodzenia to lepiej ta dykta palic w piecu niz wciskac ja do moto. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko sie zgadza ale Polacy sa znani z "dobrych oszczednosci" i wlewaja wode zamiast plynu chlodniczego' date=' a nie potrzeba dlugo jezdzic na wodzie by sie kamien wytworzyl i zablokowal termostat lub osadzil sie na innych elementach np. aluminowej chlodnicy :/ konczac temat z mojej strony jak motor ma sprawny uklad chlodzenia to lepiej ta dykta palic w piecu niz wciskac ja do moto. pzdr.[/quote']

no ku*wa przecież napisałem w skrócie "wody" wiadomo że nie bede lał kranówy do chłodnicy w silniku aluminiowym, zamiast tego mogłem uzyć nazwy "płyn chłodniczy" ale byłem pewien że każdy sie domyśli - widocznie sie myliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko sie zgadza ale Polacy sa znani z "dobrych oszczednosci" i wlewaja wode zamiast plynu chlodniczego' date=' a nie potrzeba dlugo jezdzic na wodzie by sie kamien wytworzyl i zablokowal termostat lub osadzil sie na innych elementach np. aluminowej chlodnicy :/ konczac temat z mojej strony jak motor ma sprawny uklad chlodzenia to lepiej ta dykta palic w piecu niz wciskac ja do moto. pzdr.[/quote']

no ku*wa przecież napisałem w skrócie "wody" wiadomo że nie bede lał kranówy do chłodnicy w silniku aluminiowym' date=' zamiast tego mogłem uzyć nazwy "płyn chłodniczy" ale byłem pewien że każdy sie domyśli - widocznie sie myliłem.[/quote']

nie wiem po co sie tak unosisz. ja zrozumialem cie doskonale. "woda" krazy w obiegu mimo zamknietego termostatu. wynika to z jego budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem po co sie tak unosisz. ja zrozumialem cie doskonale.

No ale pomyślałeś że jestem jakimś wsiurem co leje wode z kranu do chłodnicy a tak nie robie, bo wiem że do chłodnicy jest przeznaczony płyn chłodniczy a nie woda. Ok z resztą już wszystko wyjaśnione, możemy dalej dyskutować o naszym problemie :) Agassi jak coś zdziałasz to daj znac czy przyniosło to jakieś efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po 1 zalaniu ja szlak trafia a DENSO zalewalem wielokrotnie i przejechalem na niej 10 tys/km gdzie kazdy kto ma NGK twierdzi ze po 1 zalaniu swiece mozna w kosz wywalic :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak sie juz zaleje to NGK nie lubi tego a dla DENSO to obojetne

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...