Skocz do zawartości

Aprilia AF1 91r.historyjka,dziwne objawy?!pomoc milewidziana


Bubu Goryl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku zaczne od powitania wszystkich na forum jestem tu nowy.....

 

Opisze swoj problem od poczatku (troche dluga historia).......

 

Wiec, w pazdzierniku zakupilem motor Aprilia AF1 91r (nowszy model) od sprzedajacego ktory twierdzil ze motor jezdzil na torze w niemczech i ze byl zalozony nowy cylinder, wal,tlok itd. Po zakupie wracalem nia do domu 120km i nie moge narzekac bo szla idealnie 120km/h pod gore na 5 przy troszke ponad polowie gazu, pozniej jezdzila bylo ok, pare rzeczy wyszlo dopiero pozniej np.aku mial byc nowy jak zapewnial sprzedajacy a byla ruina do wymiany(ale to jest pierdolka), kiedy zaczol dokladniej badac motocykl okazalo sie ze linka od dozownika jest odczepiona, zalozylem ja i motor dosc drastycznie zaczol pobierac olej (ale to tez nic)z po kilku dniach zaczol cieknac kranik chcac zeby tak jak powinno zamowilem kranik w jednej z warszawskich firm mial byc za 2-3tyg. pomyslalem przeboleje, po miesiacu ani kranika ani odpowiedzi, zadzwonilem do firmy powiedzieli ze kranika nie bylo ze moze bedzie za miesiac.Nie czekajac zaczolem kombinowac z tata z dwuch kranikow zrobilismy jeden ale moto trzeba bylo wyregulowac bo przestal wkrecac sie na obroty.Pojechalem do mechanika "x" zeby to zrobic po 2 dniach powiedzial ze nie wie co jest ze przerywa ze nic nie zrobil oprocz gaznika i nie chce pieniedzy(?)dostal 20 za to ze cos tam zrobil gdy wracalem do domu jakies 5km,na poczatku bylo tak jak wczesniej jechal ale od momentu gdzie mial sie wkrecac dusilo go, zaliczylem stacje i jade do domu podczas jazdy temp 80'C zaczol jechac coraz wolniej ja mu gaz a on coraz wolniej kiedy bylem juz bardzo blisko mojej miejscowosci byla mala gorka gdzie simsonem na 3 jade 50 to apką jechalem na 2,40km/h a pozniej jedynka zaraz za gorka moj skret.... wjechalem zatrzymalem sie....bylo tak slychac jak tlumik sie poluzowal bo troche glosniej pierdzial stoje moto na wolnych,a tu nagle dym, to ja zsiadka myslalem ze to venzyna sie wylala i sie pali !, nie widze plomieni to wyciag klucz i na biegu sciagam bak, okazalo sie ze plyn chlodniczy wylal sie na rure lecz nie wiadomo skad, po dopchaniu do domu (500m naszczescie z gorki) sciagnolem obudowy troche plynu gdzie niegdzie bylo ale pozatym nic, odpalilem moto na wolnych chodzi,troszke gazu strzal i gasnie i tak kilka razy, pojechal do mechanika (innego nie "x")rozebral powiedzial ze caly zaplon byl rozkrecony i dlatego po dodaniu gazu sie nie wkrecal,odpalil moto sie nie wkrecalo dalej na wysokie ale chodzilo tak jak wczesniej a plyn niewiadomo skad sie wylal bo jest ok.I powiedzial zebym nie lal do dozownika tylko do baku to sie bedzie krecil do konca,kiedy przywiozlem go do domu to juz byl grudzien i nie zdazylem przetestowac.Chcialem go odpalic 2 raz po przywiezieniu lecz wczesniej wypalilem cale paliwo z gaznika i zawiesil sie plywak.Ze juz bylo zimno wziolem moto do piwnicy i zaczolem grzebac,rozebralem wszystko i zobaczylem urwana linke od zaworu wydechowego wiec mysle ze to bylo przyczyna tego ze sie nie wkrecal do konca,(czego nie wykrylo dwuch mechanikow 8O )[czy to ma cos wspolnego z plynem z chlodnicy?]probilem jeszcze kilka innych rzeczy ale teraz musze poskladac i sprawdzic co i jak, jeszcze jak stal to czsami pod moto bylo kilka kropel plynu chlodzacego, ale sprawdzalem wszystkie weze,chlodnice i zbiorniczek i wszystko suche czy jakos z silnika cieknie to okresle dopiero jak wymyje silnik.

 

Zdiecia mojego moto mozna zobaczyc na tej stronie

http://www.bikepics.com/members/goryl3

 

mam nastepujace pytania

 

1.Czy przez to ze zawor wydechowy byl zamkniety moglo sie cos nagrzac i przez to byl wyciek plynu?

2.Jaka mieszanke robic bo wole miec pewnosc ze olej idzie do silnika,mysle ze 1:40 lub 1:30 ale nie jestem pewien.

3.Jaki olej lac do przekladni bo z postow w archiwum wkoncu sie nie dowiedzialem wiem ze ksiazkowo powinno byc 75W/90?

 

Jezeli ktos zana jakiegos prywtanego importera czesci to za namiary bede wdzieczny (tylko nie motoroma ani mototecnica)

 

Prosze posiadaczy takich motorkow o kontakt (wymienimy sie informacjami, moze ja cos komus powiem a ktos mi)

gg 1475012,mail [email protected],skype-goryl3

 

Olej do paliwa mam Mobil extra 2T

Silnik rotax 123

Gaznik dellorto 34mm(niepamietam modelu)

 

Sory za dlugosc,Pozdrawiam ~Motocyklista~

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.w manualu do nsr jest napisane, że mieszanka ma być 1:25-40 - najpierw zrób gęstszą zupę z większą ilością oleju, a jeśli tłumik będzie pluł to wtedy ewentualnie zmniejsz [jeśli nie jeździsz cały czas na maxie :buttrock: bo już nie jedno 2t zatarło się przy 150km/h :D ]

 

3. 10W40 np. Motul TRANSOIL EXPERT 2T, jest taki aktualny wątek na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko do skrzyni ze sprzeglem 10w40 zalej ten 75w90 to bedziesz mial problemy ze sprzeglem gdzie w ksiazcze wyczytales ze taski olej powinien byc w skrzyni w takich wyczynowych moto tylko 10w40 a ten plyn chlodniczy przypadkiem gdzies z kartera ci nie cieknie na dole powinien byc otwor pompe wodna masz w pomiedzy karterami jezeli ci przemoczylo uszczelke to moze sie tamtedy wydostawac , z tym zaworem wydechowych to czesta sprawa ze linka spadala sam mialem taka aprilke i ja remontowalem kilka razy z czesciami do tego modelu to ciezka sprawa najwiecej maja chyba w motoromie ale czasami ciezko sie z nimi dogadac i cos zalatwic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że cenię te markę i miałem aprilię z tym silnikiem,to postaram się odpowiedziec.Jeśli chodzi o wkręcanie na wysokie obroty to wina leży własnie w klapie wydechowej.Zwróc na nią szczególną uwage.Musi chodzic płynnie bez zacięc.Najlepiej złap za samą linkę (odczep od elektromagnesu) i pociągnij ja.Będzie szła z lekkim oporem,ale bez zacięc.Zwróc uwage jak póscisz linkę czy usłyszysz stuk zamykania klapy.Powinien on byc.Elektromagnes rozbierz i wyczysc do sucha.Pamiętaj aby go nie smarowac.Powaduje to przyklejanie się kurzu i co za tym idzie zwiększaja sie opory.Sprawdx go na sucho podłączając bezposredio aku.Rdzeń wysuń z cewki na 1 cm i trzymając go podłącz zasilanie.Niech ktoś ci pomoże.Siła jest taka że nie powinieneś utrzymac rdzenia w palcach.Teraz z tym płynem.Jeśli klapa się nie otwierała,a ostro chciałeś uzyskac wysokie obroty to najprawdopodobniej przegrzałeś maszynę.Może jeszcze się nic nie stalo ale juz musisz uwazac na temperature.Najprawdopodobniej szlag trafił uszczelke pod głowicą bądź cylindrem.Tym sie nie przejmuj,tylko rozbierz.Uszczelkę pod głowicą wyszyśc (nie skrob) do sucha.Jeśli jest tam silikon to go usuń i z powrotem cieniutko silikonu (ma prwie nie byc go widac) i złóż.Chyba że cię stac na nowa uszczelke to spoko.Pod cylindrem możesz dorobic sam z kawałka kartonu tylko jak najcieńszego.Ja stosuje taki z teczek biurowych do akt.Grubośc tego kartonu to 0,3mm.Jeśli chodzi o dozownik oleju to ja od razu po zakupie go odłączyłem,bo na necie znalazłem info że czasami nie wyrabiają i wtedy wiadomo.Stosowałem mieszankę 1:40 tj.25ml na 1l.Jak jeszcze jakieś info potrzebujesz to na PW zapodaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie

 

2.Albo pisze Ci w instrukcji albo na pudelku od oleju bedzie pisac ( z tego co pamietam to castrol R2 jest chyba 1:50). Ale nie wiem po co jak jest dozwonik meczyc sie z jakims dolewaniem na stacji oleju do baku. Jak chcecie.

 

3.Motul transoil expert do 2 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez staram sie sam wszystko co moge naprawic ale to jest moj pierwszy "taki" moto, wczesniej mialem dwie motorynki i dwa simsony z czego jeszcze jeden mi sluzy.Co do pekniecia uszczelki jest to mozliwe ale po odpaleniu nic nie cieklo i to wydawalo mi sie dziwne.Elektromagnes podlaczalem na 12V ale tylko cyknolem ale dobrze nim szarpnelo wiec mysle ze dziala.

 

Mam jeszcze pytanie jak jest z wymiana linki od sprzegla bo wiem ze wchodzi po dekiel silnika, wiec sadze ze trzeba sciagnac dekiel a chce motor tak zrobic zeby na wiosne byl bezawyryjny (na tyle ile sie da),

 

i w ostatecznosci czy ciezko jest rezebrac silnik?(mam nadzieje ze to nie bedzie konieczne)wczesniej rozbieralem 2 silniki simsonowskie i nie mialem problemow ze zlozeniem :buttrock:

 

dzieki za odp, pozdro

 

[ Dopisane: 12-01-2006, 17:22 ]

czy ten olej http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81376746 bedzie odpowiedni do mojego moto (do skrzyni)

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam szukalem ale wiele nie ma :D , mam jeszcze pare innych do rsek ale to jednak nie to samo

 

[ Dopisane: 13-01-2006, 19:33 ]

Juz wiem skad mi cieknie plyn chlodniczy na 99%, wydaje mi sie ze z takiego trojnika z prawej strony moto przy silniku:

 

 

 

http://www.bikepics.com/pictures/500776/ (wisi taka kropelka na opasce)

http://www.bikepics.com/pictures/500778/

 

A jak zejdzie troche plynu to wystarczy dolac czy trzeba odpowietrzac?

 

pozdro.....

www.jem-zdrowo.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...