Takiro Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Hehe - i tu się mylisz;Jawa 353 była produkowana dość długo i w dużych ilościach (później ze zmienionym stertem i lampą jako 559 zdaje się, że do lat 70-tych); Junaków było zdecydowanie mniej - i mniej przetrwało ich do dziś dnia;Sprawa zainteresowania przechodniów ma się praktycznie jednakowo do wszystkich weteranów (nawet mój rusek o dziwo przyciaąga uwagę); Biorąc pod uwag całość produkcji pewnie masz rację, że Jawy 353 wyprodukowano więcej niż Junaków, jednak na ulicy częściej można spotkać Junaka niż wspomnianą Jawę. To chyba zasługa swoistej "junakowej" mody no i pewnie popierania rodzimej myśli technicznej Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StaszekS Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Dziki cena jest zaporowa, jawke z papierami w miare kąpletną na alledrogo chodzą ok. 1000 zł. Facet ma tą z amperomierzem na baku?? Co do ładowania to trze elektronika wstawić i można dać stojan od CZ z lat 70-80 tych. Pozdro Ja Jawę dostałem od taty "w spadku", ale jak zrobiłem generalny to tylko chromy kosztowały ok. 1000 PLN.Weterany mają taką wadę, że im ładniejszy i dokładniej zrobiony tym droższy, ale pięknie się prezentuje :) :D http://bikepics.com./jawa/jawa175/58/pics.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Tak jak mówisz, kasy wydanej na odrestaurowanie nigdy nie odzyskasz, ja po przekroczeniu ok 2tyś zł przestałem liczyć żeby się nie załamać. Efekt jest wg mnie niezły http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...2ab485f2fe.html tylko siedzenie mi się nie podoba :) Nawet ostatnio miałem propozycje od potencjalnego kupca dawał 2tyś ale nie sprzedałem, niech stoi jeść nie woła :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 (edytowane) Panowie potrzebuje intruckje do Jawy 175 i CZ 175 , wszystkie materiały jakie ktoś ma. Sam mam niekąpletny katalog JAWA CZ175, moj mail [email protected]Dlatego pytam o materiały gdyż mam dwie w puzzlach, trudno stwierdzić co jest co, ale napewno 175 patrząć po cylindrach. Pozdrawiam Edytowane 2 Listopada 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 (edytowane) Wojt@s a co z WFMka i Iżem?? Czyżby zamienione na Jawy :buttrock: ? Jawa, ech pamiętam jak zaczynałem sie uczyć jazdy na takim sprzecie. Motor mam do dzisiaj (Jawa 175 z 59r.) ale obecnie stoi zapomniany w garażu. Gdzieś miałem ksero instrukcji obsługi. Edytowane 2 Listopada 2007 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Prosze bardzo:http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=historie&kde2=kathttp://www.cezetmania.info/Pod tymi linkami zapewne znajdziesz wszystko czego szukaszpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Panowie Jawy już przytargałem, raczej to co z nich zostało. Dwie ramy z częściowymi blachami i dwa silniki. Myśle że coś z tego poskładam, papiery są do odratowania, troszku klamotów , znaczy się pare wiader. Tylko to nie wiadomo co do końca jest. Jeden silnik wygląda jak 125, widać że czeski i jeden wydech a nie dwa jak w jawach. Jutro porobie foteczki i pomyje wszystko i zobaczymy co to mam właściwie. W jednej jawie się zachowały oryginalne złote szparunki i czarny kolor:) Pełno mam zagwostek jak patrze na te sprzęty, może uda się tabliczki znamionowe odnaleźć, jutro porobie szerokie relacje i licze na waszą pomoc:) Pozdro Gacek spójrz w mój profil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Dawaj foty bedziemy coś działać.PS. No nie mów że zamieniłeś Iża na jawe? Ruski równiesz poszły w ludzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 (edytowane) Uratowałem je przed pójściem na złom, więc nie można nic oczekiwać. Dzięki tabliczką znamionowym ustaliłem dość ciekawe rzeczy:A więc zacznijmy od :- czerwonych zwłok ; rok 1962/ pojemność 248,5 / typ 353 / wyprodukowane w ZAVODY 9 KVETNS N.P.więc jest to jawa 250 typ 353, bardzo niekąpletna, jedyne co mam koło z przodu, stacyjka, rama, filtr powietrza, lampka tylna i licznik się znajdzie, rama itp.Foto 1Foto 2Foto 3- czarne zwłoki, prawdopodobnie oryginalny lakier, szparunek złoty ręczny; rok 1959 / pojemność 172 / typ 356, więc przeglądając po rocznikach to jest to jawa 175 typ 356, zresztą widać różnice w ramie.Stan tak samo zły, nie ma korozji, tylny błotnik w dobrym stanie, nie ma przodu, tzn lagi są luzem i półki ale zobaczymy czy od tego modelu. Sam nie wiem co to za kierownica??Foto 1Foto 2Foto 3Foto 4Kolejną ciekawą kwestią są dwa silniki które posiadam, zaczne do pierwszego:- dziwne wygląda wielkościowo jakby jakaś czeska 125, kompresja nawet nawet, bo koło 5 atmosfer, ale i tak do remontu, skrzynia chodzi elegancko, prądnica 6V/45Watt, , najdziwniejsze to pojedynczy wydech, ogólnie doszedłem że do żadnego z moich resztek ten silnik nie pasuje ale sobie go zostawie. Zaopatrzony jest w rozbrakowany gaźnik IKOV :Foto 1Foto 2Foto 3Foto 4Foto 5Kolejny silnik to prawdopodobnie do 175, brak prądnicy, gaźnika, biegi wchodzą, kopniak działa, brak cylindra i głowicy, wał ma dość duże luzy na korbie, ale się obraca więc nie jest źle. Mam jeszcze jakieś dekle do niego:Foto 1Foto 2Foto 3Foto 4 To by było na tyle, mam troszke klamotów w wiaderkach, ale nic specjalnego. Ciekawe co z tego będzie, narazie postaram się to jako tako skąpletować.Przeglądając katalog trafiłem na taką kwestie że w baku jest zamontowany amperomierz, w Jawie 175 typ 356, czy tak rzeczywiście było, bo czasem są duże rozbierzności w literaturze. Edytowane 4 Listopada 2007 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Co do silników to jeżeli dobrze widze to nr silnika się zaczyna od *450*.... więc znaczyło by to ze to silnik CZ 175ccm typ 450 potwierdzała by to również 1 rura wydechowa czyli taka jak moim "knedeleku" :D. Gdyby nr zaczynał się od *453*... wtedy było by to 125ccmpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StaszekS Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Co do amperomierza na baku, to są najwyraźniej dwie wersje, bo ja mam bez amperomierza, a jestem drugim właścicielem i wiem, że tak było od początku (w instrukcji obsługi na zdjęciu jest bez)! PS dzisiaj zrobiłem małe kółko, wypaliłem z gaźnika paliwo, wymontowałem aku - Jawa ma przerwę zimową! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 moonraker tak tam jest nabite 350.01. xxxx wiec silnik od cezety. Teraz tylko pytanie bo obydwie ramy mają tabliczki jawowskie, czy jakaś była róźnica w cezecie?? Ja mam katalog do Jawa 175 typ 356 i jest amperomierz w baku, Foto amperomierza Narazie zostaje że ten drugi silnik jest prawdopodobnie od jawy 175, mógłby się ktoś przyjrzeć?? Jaki wymiar mialy tłoki w 175 i w 250?? bo wtedy najłatwiej będzie dojść co do czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 (edytowane) moonraker tak tam jest nabite 350.01. xxxx wiec silnik od cezety. Dziwne ale ja też dopatrzyłem sie na fotce nabite na nim 450.01I założył bym sie że to silnik od 450-tki - takiej jak mojaAle może jednak sie mylę. :D Ale jeśli to 450-tka to witam w "klubie" czterystapięćdziesiątek. ;) Edytowane 5 Listopada 2007 przez Jack-Jawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 (edytowane) No ja tez tam się dopatrzyłem *450*... i mysle że to tylko kolega błednie napisał 350 zamiast 450.Co do róznic między jawa 175 a cz 175 to zauwazyłem nastepujące:1. jawa - 2 wyfuchy, CZ- 1 wyfuch ( wyfuch -rura wydechowa po czesku :buttrock: )2. oznaczenia na baku, tabliczce i silniku3. jawa schowki zamykane na śrubki (kluczyk) CZ na takie płaskie sprężyny które można odblkowac dopiero po zdjęciu kanapy.4. przedni hamulec mają po różnych stronach CZ po lewej stronie ( chodzi mi szczeki w kole)5.obudowa przedniej lampy tzw "kaczka" lub "bochen" w CZ dolna część jest z lekkich stopów a w Jawie jako wytłoczka blaszana (ale tego nie jestem pewien na 100%)6. w CZ otwór inspekcji w osłonie łańcucha jest w dolnej częśći i dostępny od zewnątrz motocykla, w Jawie jest w górnej części osłony i dostępny "od strony koła"7. w Jawie linki sprzęgła i licznika są poprowadzone w jak by obudowie w przedniej części ramy i zdaje się rama jest z profilu prostokątnego a w CZ jest z rury.8. inne są tylne lampy jawa metalowo-plastikowy klosz, CZ cały z plastiku taki jak potem montowano w motorowerach Jawa 509. Podstawka centralna w CZ ze stopów lekkich, w jawie stalowa (tego nie jestem na 100% pewien)Więcej mi w tej chwili do głowy nie przychodzi, jak nie napisałem wszystkiego lub bzdury proszę mnie poprawić.pozdrawiam Edytowane 5 Listopada 2007 przez moonraker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Panowie rąbnąłem się, tam jest 450. Tutaj macie foto: Numer silnika Więc różnice są konkretne, niestety mam ramy tylko od jawy, więc ten silnik od CZ 175 typ 450, pójdzie na półeczke, choć naprawde oprócz zabrudzenia jest w super stanie, myśle że spokojnie odpaliłby jakbym go wrzucił w ramę. Teraz musze dojść co to jest ten drugi silnik, pytanko mam : jaka średnica jest tłoka w 175 i w 250?? Bo przez to dojde jaki mam silnik, bo cylinderka nie mam, ale kupić jakiś to chyba nie problem z tego co widze. Główne moje pytanie czym różnią się blachy od 250 i 175?? czy błotniki są te same?? bo ramy są inne i to widać od razu, tylko jakbym już wiedział od czego silnik to bym poskładał narazie jedno moto, ze względów finansowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.