Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chybato nei dobry pomysł bo wtedy musisz i wymienic tył a pozaty jak łańcuch bedzie szerszy to moze nie pasować do obudowy i o nią trzeć jeszcz bardziej. z zebatkan ei wiem jak sie jeżdzi jeszczenie zalożyłem czekam na cieplejsze dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shipp jeżeli chcesz zębatke o jeden wiecej ząb to ja ci moge powiedzieć że w hondzie są bo sam kupiłem tyle że jest grubsza i trzeba ja zeszlifować na 6mm tyle co ma łańcuch. a tak reszta sie zgadza idealnie.

 

Kupiłeś do przodu, czy do tyłu tą zębatkę o jeden ząb większą?

Najprawdopodobniej kupiłeś zębatkę na łańcuch 530 i trzeba było zeszlifować, ale Hondy mają spory wybór zębatek na łańcuch 520 i nie trzeba nic szlifować.

Ja twierdzę z uporem maniaka, że jeden ząb więcej z przodu to za duża zmiana i w dwie osoby motorek będzie sią strasznie męczył, nie mówiąc już jak wzrosną naprężenia na wałku zdawczym a tym samym całej skrzyni biegów. Lepiej kupić tylną o jeden ząb mniejszą.

Mogę się jednak mylić i jak już pojeździsz na tym zestawie to podziel się wrażeniami.

 

Może zamiast szlifować zębatkę, wymienić łańcuch na odpowiedni? Ciekawe jak by się to miało z zębatką przednią?

 

shipp nie wymieniaj na grubszy łańcuch bo nie ma takiej potrzeby, kup D.I.D. 520, bo taki chyba masz i na takim łańcuchu śmigają maszyny z pojemnością 600cc o mocy trzykrotnie większej. Założysz gruby łańcuch to moto nie będzie chciało jechać bo znacznie wzrosną opory na przeniesieniu napędu.

Zębatkę kup sobie tak jak Ci doradziłem z Hondy CB 250 Two Fifty na 31 zębów i będziesz zadowolony.

Na mocy niewiele stracisz a prędkość max zyskasz o około 10 km. Przy zmianie z przodu o jeden ząb, jak będziesz jechał sam to jeszcze ujdzie, ale z żoną i jeszcze do tego plecaki, namioty i śpiwory to będziesz najpierw czuł górkę a dopiero za jakiś czas ją zobaczysz przed sobą.

 

No ale zrobisz jak zechcesz. Jak nie masz blisko dobrego salonu motocyklowego to na allegro ci co sprzedają łańcuchy mają też zębatki, tylko trzeba zapytać.

Pozdrawiam

 

P.S.

Nową ośkę i nakrętkę do tylnego koła już masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narobiło się trochę zamieszania :biggrin:

Nic jeszcze nie kupiłem. W serwisie mieli chociaż dowiedzieć się jaki odpowiednik zębatki pasuje do naszych maszyn i jaki łańcuch do tego trzeba dokupić. Wczoraj byłem i okazało się, że nic nie wiedzą i nic nie zrobili w tym kierunku. Trochę mnie to zdenerwowało. Postanowiłem, że sam dobiorę sobie zębatkę i łańcuch i sam sobie wymienię. Nie będę dawał nikomu zarabiać na sobie za darmo.

Wymienić chcę tylną zębatkę o jeden ząb mniej i łańcuch na D.I.D. Za kilka dni jadę motocyklem do serwisu z ośką, niech sprawdzą co tam się stało i naprawią, a sam w międzyczasie poszukam zębatki, kiedy przyprowadzę moto z serwisu, to pobawię się z tym w garażu.

Właśnie dostałem maila z magazynu kingwaya z numerem telefonu i zaproszeniem do współpracy, więc panom z serwisu już dziękuję. Będą mi potrzebni żeby tylko kartę gwarancyjną podbijać i nic więcej. Jak nie chcą to nie, bez łaski.

Podeślij ten szkic zębatki jeszcze raz, bo coś nie mogę otworzyć. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj niewiem czy to za dużo jedna z przodu, akurat tak sie skada że znam gościa który juz taki manewr zrobił i to za jego namową kupiłem. zmiana jest nastepujące - słabsze przyspieszenie i to nieznacznie no i wreszcie wydłużone biegi. :( wiec ja sądze że luca masz racje ale sądze też że to jest podejście zbyt ostrożne. na wał może być "troche wieksze obciążenie. ale tak szczerze mówiąc jak ruszasz z pod świateł pełną para to tak samo masz ogromne obciążenie na wał no nie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca rysunak otworzyłem, ale naliczyłem na nim 38 zębów, a pamiętam, że pisałeś o 32 /jeden mniej -31/ Czeski błąd czy co? :(

 

Jeśli to jest to, to zamawiam. Jeszcze tylko sprawdzić ile oczek ma łańcuch i jesteśmy w domu :cool:

 

http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&mymo...181a67b7542122c

 

Zastanawia mnie, skąd ta różnica w ilości otworów? W Twoim schemacie są 4 w moim 8. Chociaż z drugiej strony to i tak nie ma znaczenia, jeśli mocowanie jest na 4 śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj niewiem czy to za dużo jedna z przodu, akurat tak sie skada że znam gościa który juz taki manewr zrobił i to za jego namową kupiłem. zmiana jest nastepujące - słabsze przyspieszenie i to nieznacznie no i wreszcie wydłużone biegi. :icon_mrgreen: wiec ja sądze że luca masz racje ale sądze też że to jest podejście zbyt ostrożne. na wał może być "troche wieksze obciążenie. ale tak szczerze mówiąc jak ruszasz z pod świateł pełną para to tak samo masz ogromne obciążenie na wał no nie ??

 

overkill ja wcale nie przecze, że nie masz racji, może faktycznie wszystko wytrzymuje i nic się nie dzieje w końcu o ten jeden ząb więcej z przodu to nie jest aż tak ogromna zmiana przełożenia.

 

Luca rysunak otworzyłem, ale naliczyłem na nim 38 zębów, a pamiętam, że pisałeś o 32 /jeden mniej -31/ Czeski błąd czy co? ;)

 

Jeśli to jest to, to zamawiam. Jeszcze tylko sprawdzić ile oczek ma łańcuch i jesteśmy w domu :icon_mrgreen:

 

http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c3&mymo...181a67b7542122c

 

Zastanawia mnie, skąd ta różnica w ilości otworów? W Twoim schemacie są 4 w moim 8. Chociaż z drugiej strony to i tak nie ma znaczenia, jeśli mocowanie jest na 4 śruby.

 

Liczbą zębów się nie przejmuj, bo to jest jeden szkic do całej serii zębatek do różnych modeli Hond. Szkic z mocowaniem zębatki jest jeden a podają tylko liczbę żebów.

To co znalazłeś w Larssonie to wygląda , że też podejdzie. Po prostu inny producent zębatki, a tymi dodatkowymi otworami to bym się nie przejmował.

 

W niedziele sobie trochę policzyłem prędkości i nie wiem teraz czy to co zrobił overkill nie jest lepsze.

Mi wyszło, że przy zmianie tylnej zębatki o jeden ząb mniej zyskamy około 6 km/h na prędkości max, a przy zmianie przedniej o jeden ząb więcej około 10 km/h. Wszystko przy założeniu, że starczy mocy i nie zamulimy silnika.

Jedyna metoda to najlepiej wypróbować obie zębatki. Nie są to jakieś duże koszty i kupno obu na eksperymenty nie powinno przekroczyć 150zł.

Sam się chyba skuszę na zmianę tylniej i trochę pośmigam a jak będzie jeszcze jakiś zapas mocy to może zrobie tak jak overkill.

 

Nie wiem czy Wy też tak macie, ale ja już nie mogę wytrzymać bez jazdy na dwóch kółkach.

Kiedy w końcu będzie ta wiosna? :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja weszliśmy na ten temat... Właśnie myślę, jakie moto by było, gdybym tę chatę kupił wcześniej :icon_biggrin:

Od 10 lat płacę miesięcznie prawie 1000zł! :buttrock: Po wykupie zejdę na około 150 :)

Rata jakieś 500 miesięcznie na moto, pomyśl, co można by kupić! Może nawet jaką nówkę z wyższej półki :bigrazz:

 

No to kupuj bo zawsze co swoje to swoje.

Dobrze, że te motochińczyki wprowadzili na rynek bo można mimo ich niedoskonałości cieszyć się jazdą na jednośladzie i realizować marzenia przy braku funduszy.

 

Lepszy motochińczyk w garści niż japoniec w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

najwazniejsze zeby mialo 2 kola silnik

 

No i o to chodzi :banghead:

 

 

Wydawało mi się, że to co widziałem na zlocie to była Honda ale mogłem wtedy niewyraźnie widzieć, jednego jestem pewny że znaczek na zbiorniku był identyczny i nie był to drugi chińczyk.

 

shipp mam już zębatkę z Hondy na 31 zębów i wygląda na to, że podejdzie bez problemu, tylko szkoda, że przysłali mi czarną a nie ocynkowaną.

Średnica zębatki zmniejszyła się o około 8mm, to całkiem sporo i można się spodziewać odczuwalnej zmiany prędkości no i niestety spadku przyśpieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...