KABV Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Wielkie dzięki :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho150 Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 :biggrin: Niema za co!! Od tego jest forum!! I ponawiam pytanie gdzie można kupić nowy gaźnik który pasuje do Mb/Mtx>?? na allegro niema nowych i ciężko jest nawet o używany!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adekm89 Opublikowano 24 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2009 Dziękuję serdecznie, kolega z ławki przyszedł pokombinowaliśmy i jest gitara, główna przyczyna polegała na braku wystarczającej ilości powietrza w mieszance, poprzedni właściciel pozatykał jakimś plastikiem doloty powietrza tam gdzie można regulować, poodtykałem to ale było jeszcze mało, tam gdzie dochodzi wężyk przy króćcu ssącym od dozownika założyłem mini filierek powietrza i łapie tzw. lewe powietrze. i jest już dobrze, kręci ładnie i jeździ :) Tylko chyba mam go zblokowanego, bo jedzie koło 60km/h, albo ma zębatkę za dużą, bo to był mtx z homologacją normalnie na ulicę można nim wyjechać, ale ktoś go przerabiał na wyczynowca i wszystko zdejmował... ale powoli powoli doprowadzam do porządku :) A gaźniki tylko na allegro... Tam jest najwięcej... Najczęściej są sprzedawane motory na części musisz po prostu napisać do gościa czy ma taki gaźnik i czy jest taki sam jak Twój i się dogadać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturc94 Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam! Jestem nowy na tym forum i przepraszam za popełnione błędy. Mam problem z moją hondą mtx 80 z 1991 roku. Bowiem nie wchodzi w nim 3 i 4 bieg. Bardzo bym prosił o podpowiedzi co mogło by być przyczyną tej usterki i jakie by były ewentualne koszty naprawy. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABV Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam czy ma ktoś zrobić zdjecie skrzyni biegów 5 biegowej bo mam problem ze złożeniem podobno jak brakuje jakieś podkładki to od razu skrzynia gorzej chodzi i kolejność zębatek tez ma to znaczenie MORZE KTOŚ POMÓC :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABV Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 (edytowane) Mam pytanko czy zle wyważony wał może być przyczyną ciężkiego wbijania się biegów i blokowania się skrzyni biegów i co się dzieje z motorem jak jest zle wyważony wał Edytowane 28 Października 2009 przez KABV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Mam pytanko czy zle wyważony wał może być przyczyną ciężkiego wbijania się biegów i blokowania się skrzyni biegów i co się dzieje z motorem jak jest zle wyważony wał Wał korbowy niema nic wspólnego ze skrzynią biegów. Wał jest połączony ze sprzegłem za pomocą łańcuszka sprzęgłowego najczesciej. Sprzęgło natomiast jest połączone ze skrzynią biegów. Wał niedziała bezposrednio ze skrzynią, daje moc na kosz sprzegłowy który połączony jest ze skrzynią, a ze skrzyni wychodzi wałek zdawczy na którym jest osadzona zębadka która jest połączona z tylnik kołem za pomocą łańcucha. To tak dla rozjaśnienia. Jeśli wał będzie źle wyważony, silnik niebędzie równo pracował, będzie tarł o przeciwwagi. Jesli skrzynia biegów chodzi cieżko to szukał bym przyczyny bezpośrednio tam, podkładki w skrzyni są BARDZO WAŻNE, nawet cieniutka podkładka która wydaje się bez znaczenia, może zdystansować skrzynie biegów. Kolejność trób jest równie bardzo ważna, nawet 2 bardzo podobne tryby które gołym okiem wydają się podobne, zamienione, niebędą współpracować z innymi, i jest efekt o którym piszesz. Jeśli masz problem ze skrzynią biegów, czeka cię rozbiórka, przyjżyj się dokładnie skrzyni, i zobacz co mogłeś źle poskładać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Mam pytanko czy zle wyważony wał może być przyczyną ciężkiego wbijania się biegów i blokowania się skrzyni biegów i co się dzieje z motorem jak jest zle wyważony wał Co do potęcjalnego związku nie wyważonego wału z problemami w skrzyni to Włochaty Ci to dobrze wyjaśnił, a co do zachowania się źle wyważonego wału to trzeba pamiętać że wał jest najbardziej masywnym elementem silnika i obraca się z duża prędkością zwłaszcza w 2T jeśli będzie miał bicie lub będzie źle wyważony to objawia się to zwiększonymi wibracjami które powodują szybsze zużywanie się bardzo wielu elementów a zwłaszcza łożyska korbowodu, łożysk głównych wału, sworznia tłokowego i w skrajnych przypadkach prowadzi do efektownej rozpierduchy. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Dokładnie. Wał musi być idealnie spasowany, po wymianie korbowodu powinien być od nowa wyważony, kila tysięcy obrót w czasie minuty to już coś, i w czasie pracy mogą się dziać rzeczy o których gholum napisał. Kiedy będziesz go obracał rękami, nie wyczujesz tego. To czy jest źle wyważony może sprawdzić tylko maszyna (komputer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KABV Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 A ma ktoś zrobić zdjęcie skrzyni biegów jak leci każda zębatka i podkładka bym był Bardzo Wdzięczny :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Wądpie aby ktoś Ci wyslał takie zdjęcie. Lepiej poszukaj schematu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho150 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Mam tylko takie zdjęcie, pochodzi ze schematu http://img200.imageshack.us/img200/9339/skrzynia.jpg Skrzynia biegów I mam problem ze swoją hondą Mb 80 otóż, niemoge odpalić ponieważ kopka nie chodzi w ogóle niedarady jej poruszyć jest jakby zablokowana, kiedy wbijam 1 lub 2 niemożna nawet pchnąć bo koło zablokowane. Co może być? popołudniu dostanę się do sprzęgła, ale Hondy jeszcze nie rozbierałem, wychowałem sie na wsk i rometach i jestem w połowie zielony co wtych sprawach :icon_mrgreen: . Jeżeli ktoś wie co może być prosiłbym o pomoc! :icon_razz: Edytowane 7 Listopada 2009 przez krzycho150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Moim zdaniem to tłok zatarł się o cylindrze. Ale nie koniecznie, mogło się coś rozwalić w skrzyni i zablokowac resztę, na sprzęgło bym nie stawiał. Ale sprawdz, a jak własnie wygląda tłok i cylinder? nie zatarło się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Napisz w jakich okolicznościach się to stało, jak silnik chodził wcześniej. Prawdopodobnie jak włochaty napisał po prostu się zatarł, mogło sie tez rozlecieć łożysko igiełkowe korbowodu lub główne łożyska wału. Bez rozbiórki sie nie obędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Domina ma rację, mogły też zapiec się łożyska na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.