Skocz do zawartości

Wszystko co dotyczy hondy MTX 50,80,125,200


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję serdecznie, kolega z ławki przyszedł pokombinowaliśmy i jest gitara, główna przyczyna polegała na braku wystarczającej ilości powietrza w mieszance, poprzedni właściciel pozatykał jakimś plastikiem doloty powietrza tam gdzie można regulować, poodtykałem to ale było jeszcze mało, tam gdzie dochodzi wężyk przy króćcu ssącym od dozownika założyłem mini filierek powietrza i łapie tzw. lewe powietrze. i jest już dobrze, kręci ładnie i jeździ :)

Tylko chyba mam go zblokowanego, bo jedzie koło 60km/h, albo ma zębatkę za dużą, bo to był mtx z homologacją normalnie na ulicę można nim wyjechać, ale ktoś go przerabiał na wyczynowca i wszystko zdejmował... ale powoli powoli doprowadzam do porządku :)

 

A gaźniki tylko na allegro... Tam jest najwięcej... Najczęściej są sprzedawane motory na części musisz po prostu napisać do gościa czy ma taki gaźnik i czy jest taki sam jak Twój i się dogadać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem nowy na tym forum i przepraszam za popełnione błędy. Mam problem z moją hondą mtx 80 z 1991 roku. Bowiem nie wchodzi w nim 3 i 4 bieg. Bardzo bym prosił o podpowiedzi co mogło by być przyczyną tej usterki i jakie by były ewentualne koszty naprawy. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy zle wyważony wał może być przyczyną ciężkiego wbijania się biegów i blokowania się skrzyni biegów

i co się dzieje z motorem jak jest zle wyważony wał

 

Wał korbowy niema nic wspólnego ze skrzynią biegów. Wał jest połączony ze sprzegłem za pomocą łańcuszka sprzęgłowego najczesciej. Sprzęgło natomiast jest połączone ze skrzynią biegów. Wał niedziała bezposrednio ze skrzynią, daje moc na kosz sprzegłowy który połączony jest ze skrzynią, a ze skrzyni wychodzi wałek zdawczy na którym jest osadzona zębadka która jest połączona z tylnik kołem za pomocą łańcucha. To tak dla rozjaśnienia.

 

Jeśli wał będzie źle wyważony, silnik niebędzie równo pracował, będzie tarł o przeciwwagi.

 

Jesli skrzynia biegów chodzi cieżko to szukał bym przyczyny bezpośrednio tam, podkładki w skrzyni są BARDZO WAŻNE, nawet cieniutka podkładka która wydaje się bez znaczenia, może zdystansować skrzynie biegów. Kolejność trób jest równie bardzo ważna, nawet 2 bardzo podobne tryby które gołym okiem wydają się podobne, zamienione, niebędą współpracować z innymi, i jest efekt o którym piszesz. Jeśli masz problem ze skrzynią biegów, czeka cię rozbiórka, przyjżyj się dokładnie skrzyni, i zobacz co mogłeś źle poskładać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy zle wyważony wał może być przyczyną ciężkiego wbijania się biegów i blokowania się skrzyni biegów

i co się dzieje z motorem jak jest zle wyważony wał

Co do potęcjalnego związku nie wyważonego wału z problemami w skrzyni to Włochaty Ci to dobrze wyjaśnił, a co do zachowania się źle wyważonego wału to trzeba pamiętać że wał jest najbardziej masywnym elementem silnika i obraca się z duża prędkością zwłaszcza w 2T jeśli będzie miał bicie lub będzie źle wyważony to objawia się to zwiększonymi wibracjami które powodują szybsze zużywanie się bardzo wielu elementów a zwłaszcza łożyska korbowodu, łożysk głównych wału, sworznia tłokowego i w skrajnych przypadkach prowadzi do efektownej rozpierduchy. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wał musi być idealnie spasowany, po wymianie korbowodu powinien być od nowa wyważony, kila tysięcy obrót w czasie minuty to już coś, i w czasie pracy mogą się dziać rzeczy o których gholum napisał.

Kiedy będziesz go obracał rękami, nie wyczujesz tego. To czy jest źle wyważony może sprawdzić tylko maszyna (komputer).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko takie zdjęcie, pochodzi ze schematu

http://img200.imageshack.us/img200/9339/skrzynia.jpg Skrzynia biegów

I mam problem ze swoją hondą Mb 80 otóż, niemoge odpalić ponieważ kopka nie chodzi w ogóle niedarady jej poruszyć jest jakby zablokowana, kiedy wbijam 1 lub 2 niemożna nawet pchnąć bo koło zablokowane. Co może być? popołudniu dostanę się do sprzęgła, ale Hondy jeszcze nie rozbierałem, wychowałem sie na wsk i rometach i jestem w połowie zielony co wtych sprawach :icon_mrgreen: . Jeżeli ktoś wie co może być prosiłbym o pomoc! :icon_razz:

Edytowane przez krzycho150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz w jakich okolicznościach się to stało, jak silnik chodził wcześniej. Prawdopodobnie jak włochaty napisał po prostu się zatarł, mogło sie tez rozlecieć łożysko igiełkowe korbowodu lub główne łożyska wału. Bez rozbiórki sie nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...