Skocz do zawartości

Jawa/CZ 350 czy... Honda CB400N?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

W przyszlym roku mam zamiar robic prawko, a po przyszlym sezonie kupic jakis powazniejszy motocykl. Dotychczas myslalem, ze bedzie to Jawa lub CZ 350, ale wczoraj na allegro natknalem sie na to:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73888933

Choc stan tej CB400N nie jest zbyt ciekawy, to cos mnie w niej urzeklo. Po wizycie na bikepics i krotkich poszukiwaniach na allegro natknalem sie na ciekawszy egzemplarz:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=75445142

Oczy mi sie zaswiecily i zaczalem kombinowac tak: za Jawe/CZ dalbym z 1000. Dostaje: czechoslowackiego dwusuwa z malo skutecznymi hamulcami, ktory sie lubi samoczynnie rozkrecac. Aczkolwiek wiele rzeczy zrobie przy nim sam, czesci na rynku jest duzo.

Za CB400N musialbym dac ze 3000, ale dostaje japonskiego ponoc niezawodnego czterosuwa z podwojna tarcza z przodu. Wada - cena i dostepnosc czesci raczej gorzej niz przy demoludach, no i w razie co to z naprawami nie wiem, czy sobie samodzielnie poradze.

Napiszcie mi, czy ja dobrze kombinuje? W tej chwili nie mam ani prawka, ani kasy na zaden motocykl, ale na przyszlosc: czy lepiej bedzie celowac w Jawiszona czy w mala CeBule?

Jeszcze jedna rzecz: prosze o opinie z uzytkowania CB400, jakie to ma spalanie, jakie osiagi, jakie sa najczestsze awarie w tym motocyklu... Natknalem sie tez na nazwe CB400T. Czym to sie rozni od 400N?

Na Forum szukalem, ale znalazlem niewiele informacji na temat CB400.

Dziekuje z gory.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

musisz sie zastanowic nad tym czy uciulasz kase na japonca - jesli tak - bierz Honde!

 

CB 400 to ten sam silnik co CM400, a CMki troche znam. silnik jest bardzo trwaly a jego kontrukcja bardzo prosta (wiec mysle ze nie mialbys problemow z ewentualnymi naprawami czy wymiana czesci).

o niezawodnosci tej jednostki Hondy niech swiadczy fakt, ze jeszcze do nie tak dawna silnik bardzo podobny, z tym ze o poj. 250, byl motnowany w Hondzie Rebel. jesli wychaczysz fajny egzeplarz CB to z pewnoscia bedziesz sie dlugo cieszyl z jazdy.

pamietaj: jesli takie moto z poczatku lat '80 ma przebieg 35 tys. to zazwyczaj (czyt. zawsze - bo nie ma cudow) znaczy ze ma 135 tys.

pamietaj tez, ze w podobnych cenach chodza takie rybki jak suzuki gs 400 czy tez yamaha xs 400.

 

co do czesci, to nie ma problemu - sa one dostepny chociazby w larssonie. musisz sie jednak liczyc ze beda one dorzsze niz do demoluda. Przykladowe ceny:

- zebatka przod: 33 zl

- zebatka tyl: 95 zł

- łańcuch: 177zł

- aukumlator (w zaleznosci od firmy) 89zl - 120zl - 165zl

- komplet uszczelek: 148,96

 

swoja droga nie ma co porownywac CZ 350 do CB 400 bo pod kazdym wzgledem lepsza jest ta druga. pozostaje kwestia ceny.

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=19684 - tutaj masz kilka podstawowych danych dotyczacych Hondy.

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja śmigałem na CB 400n dwa lata :D Jeśli chodzi o wygode itp to spoko nie było najmniejszych problemów :) mała szybka rozwiązywała problem wiatru. z wad wymienił bym dwie sprzęt dość lekii czyli w koleinkach idzie dość cięzko i niestety mój dość awaryjny niby nic sie nie psuło ale jak przyszło co do czego to od razu wał się ukręcał :P Tyle ze ja swoją dość ostro traktowałem...raczej nie szczędziłem ;)

 

Ogólnie motocykl ładnie chodzi w zakrętach (da sie przytrzeć :P ) i do małej turystyki też dobry prędkości które lubi to jak 100/110 powyżej 130 troche się męczy i grzeje przy obciażeniu acz kolwiek 160 poleci :D

 

 

tyle odemnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik CB250 Rebel jest robiony do dziś, a na tajwanie montują go do Quadów.

CB400 jest bardzo żywotny, niezawodny.

Ma po pewnym czasie problemy ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym ale to tylko na wskutek niedbalstwa użytkowników związanych z rzadką wymianą oleju a drugi problem to łańcuszek wałków wyważających który powinien być odpowiednio napięty i to jest robota dla serwisy bo tam nie ma automatycznego napinacza.

Po bardzo dużym przebiegu należy zrobić średni remont głowicy polegający na wymianie osi dzwigienek zaworowych i wtedy góra pracuje bezgłośnie następne 100.000 km

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary je tez sie przygladam tej hondzie i innym sprzeta tego sprzedawcy i zaskakuja mnie jego niskie ceny!!co do licznikow to wedlug mnie napewno sa cofniete ale generalnie koles wydaje sie uczciwy i naprawde duzo potrafi powiedziec na temat tego co sprzedaje!!poza tym zauwarzylem ze probuje on sprzedac ten sprzet od jakiegos czasu czyli powodem takiej niskiej ceny moze byc chec pozbycia sie wreszcie tego co mu zawadza w ciasnym garazu,ale obejrzec mozesz daleko nie masz:))

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mial odlozona kase to juz bym dzwonil. Niestety, teraz moze bym wyciulal jakies 500zl, moze nie. Motocykl zamierzam kupowac po przyszlym sezonie, wiec podejrzewam, ze bede mial jeszcze niejedna okazje dorobic do tego czasu - w tej chwili po prostu zmienilem nastawienie, czy to bedzie demolud czy starszy Japonczyk (z demoludow to mi juz chyba wystarczy moja obecna maszyna).

Jak jest ze spalaniem w CB400? Jak z jazda z plecaczkiem?

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Hej.

W przyszlym roku mam zamiar robic prawko, a po przyszlym sezonie kupic jakis powazniejszy motocykl. Dotychczas myslalem, ze bedzie to Jawa lub CZ 350, ale wczoraj na allegro natknalem sie na to:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73888933

Choc stan tej CB400N nie jest zbyt ciekawy, to cos mnie w niej urzeklo. Po wizycie na bikepics i krotkich poszukiwaniach na allegro natknalem sie na ciekawszy egzemplarz:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=75445142

Oczy mi sie zaswiecily i zaczalem kombinowac tak: za Jawe/CZ dalbym z 1000. Dostaje: czechoslowackiego dwusuwa z malo skutecznymi hamulcami, ktory sie lubi samoczynnie rozkrecac. Aczkolwiek wiele rzeczy zrobie przy nim sam, czesci na rynku jest duzo.

Za CB400N musialbym dac ze 3000, ale dostaje japonskiego ponoc niezawodnego czterosuwa z podwojna tarcza z przodu. Wada - cena i dostepnosc czesci raczej gorzej niz przy demoludach, no i w razie co to z naprawami nie wiem, czy sobie samodzielnie poradze.

Napiszcie mi, czy ja dobrze kombinuje? W tej chwili nie mam ani prawka, ani kasy na zaden motocykl, ale na przyszlosc: czy lepiej bedzie celowac w Jawiszona czy w mala CeBule?

Jeszcze jedna rzecz: prosze o opinie z uzytkowania CB400, jakie to ma spalanie, jakie osiagi, jakie sa najczestsze awarie w tym motocyklu... Natknalem sie tez na nazwe CB400T. Czym to sie rozni od 400N?

Na Forum szukalem, ale znalazlem niewiele informacji na temat CB400.

Dziekuje z gory.

 

witam!!!

mam pytanko

czy dysponujesz może danymi technicznymi cb400n bo stoję przed p;odobnym problemem.

do tej pory jeżdzę na wsk 175 kobuz ale pora na zmianę i myślę o cb 400n

HELP

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...