ural_zgora Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Napewno wszystko zalezy od tego jak bardzo silnik jest wysilony. W samochodach osobowych silniki nie sa za bardzo wyzylowane, osiagaja dosc duze przebiegi przy normalnej eksploatacji. Natomiast w motocyklach sportowych silniki i tak sa juz bardzo mocno podkrecone, nie osiagaja takich przebiegow jak samochody. Dodajac do tego podtlenek azotu moim zdaniem szybciej wykonczymy ten silnik. A co do podtlenku to widzialem taka instalacje w Buell`u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 tomek_87 napisał:A mógłbyś napisać jakie są koszty założenia butli na ile ona starcza ile kosztuje napełnienie no i jakie są wrażenie z jazdy z nitro Thomaszek napisał:Koszt jednej butli to kolo 100zl. Wrazenia sa wspaniale . Nie mam pojęcia o jakiej butli piszesz. Rozumiem ze o 1 kg :) i jesli masz to w aucie to pewnie masz najsłabszy system pokroju INCOGNITO, który jest tylko namiastką systemu N2O. Ja mam butle 4,5kg co przy cenie 50zł/1kg daje w granicach 250zł. Efekty? Obecnie mam strzał około 100PS i 200Nm co daje mi w sumie moc zhamowaną około 290PS i 470Nm 8) Przy uruchomieniu systemu na tych dyszach efekt jest taki, jakby drugie auto wjechało nam w tył. Co do wysilenia jednostki to faktycznie ural_zgora ma racje. Jednak tak jak pisałem wyżej, najważniejsze jest wystrojenie całości. No i poza tym nie używamy tego bardzo często, i należy przede wszystkim pamiętać by olej był zawsze ponad stan (nawet w aucie) oraz jego czas wymiany skraca sie o połowę.N2O w motocyklu wg to zbędny bajer, bo i bez tego są to szybkie maszyny. No chyba że ktoś startuje na 1/4 mili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_87 Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 A wiesz może orientacyjnie na ile sekund starcza powiedzmy 1kg podtlenku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Wszystko zależy od tego na jakiej dyszy strzalasz i jakie ciśnienie w butli utrzymujesz. Nalezy pamiętać, by efektywnie wykorzystać przyrost z danej dyszy należy utrzymywać ciśnienie w butli na poziomie 1100PSI (79bar) korzystając z koca grzewczego. Bez niego można zapomnieć o deklarowanyj mocy ze strzału.Co do zużycia, to orientacyjnie można przyjąć że 0,25kg przy dyszy 100KM starczy na około 40sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Może zapytajcie tego kolesia o wrażenia . http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=74634885 ...ożesz.. 8O , coś mi się wydaje, że w takim razie istnieje nowy sposób stawiania na gume ... z klamy , z gazu i z N2O :lol: co do żywotności to wydaje mi się że wszystko zależy od użyszkodnika :) ale podejrzewam , że w motocyklowym silniku (sprawnym oczywiście) to bedzie wyrządzało stosunkowo mniej szkód niż w niewysilonym silniku np golfa 1,4 75KM ... poprostu wykonanie silnika wysokoobrotowego wymaga większej precyzji niz niskoobrotowego pewnie materiałowo też zdeka inaczej to wygląda... myśle że strzał nitro przy zał 10tyś obrotów do 13 tysięcy odbije sie na motocyklu mniej niz strzał przy 3 tyś w silniku niby nie wysilonym ... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 lolek napisał:o do żywotności to wydaje mi się że wszystko zależy od użyszkodnika Very Happy ale podejrzewam , że w motocyklowym silniku (sprawnym oczywiście) to bedzie wyrządzało stosunkowo mniej szkód niż w niewysilonym silniku np golfa 1,4 75KM ... poprostu wykonanie silnika wysokoobrotowego wymaga większej precyzji niz niskoobrotowego pewnie materiałowo też zdeka inaczej to wygląda... myśle że strzał nitro przy zał 10tyś obrotów do 13 tysięcy odbije sie na motocyklu mniej niz strzał przy 3 tyś w silniku niby nie wysilonym ... Rolling EyesUwierz mi że golf 1.4 lepiej to zniesie, bo silniki samochodowe mają wiekszą rezerwę mocy do wykorzystania. Orientacyjnie zakłada się, że w niemieckich, niewysilonych jednostkach napędowych dopuszczalny bezpieczny przyrost wynosi 20PS na jeden cylinder. W aucie, systemu nie uruchamia sie w zasadzie poniżej 3tys. obr. (za duże obciązenie układu korbowo - tłokowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Uwierz mi że golf 1.4 lepiej to zniesie, bo silniki samochodowe mają wiekszą rezerwę mocy do wykorzystania. nie wiem czy czasem nie mylisz rezerwy mocy możliwej do osiągnięcia z takiego silnika z odpornością na większą moc... to że taki silnik można stjuningować tak że bedzie miał ze 130KM bez większych problemów bo ma dużo "mięcha" w głowicy i można rozwiercać kanały dolotowe o pare/parenaście mm , sama zmiana topornego kolektora plastikowego daje dużo, czy tam wałki sportowe i inne duperele i faktycznie wtedy można ten potencjał wykożystać ... ale nie powiesz mi że włożenie nitro ze strzałem 100KM do takiego samochodu bez przeróbek tzn z seryjnym wydechem , katalizatorem , tłokami , pierścieniami ,seryjną pompą paliwa, przedewszystkim sprzęgłęm które ma tolerancję pewnie max do 150Nm nie odbije się na takim autku czkawką po paru/parunastu butlach... w motocyklu wydaje mi sie że będzie nieco inaczej bo właśnie to obciążenie dla ukaładu korbowo/tłokowego bedzie mniejsze (tak dumam) bo obroty większe (strzał np od ok 8tyś obr a nie jak w samochodzie od 3-4tyś), mniejszy skok tłoka , masy wirujące w silniku motocyklowym tez są dokładniej wyważone , materiały twardsze/lepsze, wreszcie sprzegło które ma po kilka tarcz i zdolność do przenoszenia większych sił... tak dla ciekawostki powiem że mam znajomego który sobie zaczipował :lol: 307 HDI i ma 300Nm 8O ... fajnie nie... tylko że fabrycznych sprzegieł ukręcił przez rok chyba ze 3-4 .... a to wzrost Nm i mocy mniejwięcej tylko o ok 20-25% ... strzelając nitro ładujesz 100% mocy i Nm lub wiecej ... to tylko moja opinia ... ale ja sie nieznam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Hehe a wiesz czemu dzieją sie takie cyrki z ty pługiem? Bo to jest nowe auto, nowa konstrukcja. Przemyślana, wyliczona, wyżyłowana i to wszystko jak najmniejszym nakładem finansowym, a do tego to jeszcze farncuz :? Starsze silniki, są toporne i tak jak pisałem wyżej obecnie strzelam 100PS bez progresji w sumie około 470Nm :D i auto hula.Wystarczy sie troche rozeznać w temacie,a na pewno znajdziesz ze największe przysrosty z N2O są w amerykańskich V8 gdzie jednostki nie są za specjalne mocne w serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Wystarczy sie troche rozeznać w temacie,a na pewno znajdziesz ze największe przysrosty z N2O są w amerykańskich V8 gdzie jednostki nie są za specjalne mocne w serii. .....taaaa , lokomotywie też podtlenek by nic nie zrobił , conajwyżej więcej wegla by poszło i więcej pary buchało.... ;) hamerykańskie V8 może moca sie wielką nie odznaczają ale w serii to momentem obrotowym pewnie by zakasowały większość herlawych np golfów z większą mocą...i skrzynie zazwyczaj miały automatyczne , bo właśnie mało która manualna skrzynia mogła przenieść taki moment obrotowy... więc tam rezerwa pewnie i jest bo wszystko obliczone pod duuuuuże siły ... a porównanie do silnika R4 1,4 75KM nijak sie ma ... ale sie OT zrobił ... więc nadal sądze że motocyklowy silnik predzej nitro zniesie :P :twisted: w razie wątpliwości życze bezawaryjnego użytkowania nitro :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 więc nadal sądze że motocyklowy silnik predzej nitro zniesie Wiesz kazdy moze sobie sadzic. A tak naprawde nalezaloby zrobic test na obydwoch silnikach i wtedy by bylo wszystko wiadomo.A czy silnik wytrzyma czy nie to glownie zalezy od ukladu korbowotlokowego, czy przniesie takie sily, no i czy tlok, glowica,itp wytrzymaja tak duze obciazenie cieplne jakie powstaje przy podaniu nitra.Jezeli silnik powiedzmy jest nad wyrost obliczony tzn. moc wyciagnieta z niego jest niewielka w porownaniu do jego pojemnosci, wielkosci itd. to teoretycznie moglby zostac bardziej podkrecony i nie powinno sie nic stac (moze nieznacznie sie skrocic jego zywotnosc). Natomiast silniki sportowe sa wysilone do granic wytrzymalosci (wysilenie jest ograniczone przebiegiem ktory silnik powinien wytrzymac - z reguly jest on niewielki). No i jak sie takiemu silnikowi mocno wysilonemu dolozy przykladowo nitro (czy zrobi sie jakis tuning) to jego zywotnosc bardzo mocno maleje. Oczywiscie mozna tuningowac ale wtedy zwykle sie kladzie jakies nieseryjne podzespoly z lepszych materialow itp. Ale to samo mozna zrobic w "golfach 1,4" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.