sempo Opublikowano 20 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2005 witammianowicie mam takie pytanie do znawcow, czy walki rozrzdu w modelu VX i VS 800 (VS 750) sa takie same? Sprawa rozchodzi sie o to, ze stalem sie szczesliwym posiadaczem VX 800 z '90 roku i wszystko bylo by pieknie i wogule gdyby nie uporczliwe stukanie (klekotanie) na wolnych obrotach, przy zwiekszaniu obrotach slychac coraz mniej (zreszta sprzedajacy w ogloszeniu pisal ze to walki), moto ma 86 tys km przebiegu ale z jego histori wynika, ze bylo telikatnie jezdzone (nie palowane) i regularnie serwisowane. Czy ewentualnie wystarczylaby moze tylko jakas regulacja zaworow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Jeżdżę VS (70 tys. km) i mam ten sam problem. Regulacja zaworów nic tu nie pomaga, przymierzam się do wymiany wałków i łańcuchów. Na niemieckim ebayu można czasem wyszukać tanie uzywki, niedawno kupiłem oba wałki z zębatkami i kompletną skrzynią biegów za 25 eu. Z tego co wiem, to klepanie w głowicach jest dość powszechne w tych silnikach przy większych przebiegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sempo Opublikowano 21 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 ja też bym z chęciom kupił wałki i po sprawie, tylko do VX'a jest mało części i chciałbym wiedzieć czy wałki w VX sa takie same jak w VS 800, moze ty znasz na to odpowiedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iwansky Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Mała podpowiedź-uważaj przy kupnie wałków do vx-a, bo chłopaki w suzuki doszukali się że niektóre egzemplaże były zdławione do 37KW(50km) właśnie na wałkach. Nie natnij się na takie wałki, bo potem będziesz się zastanawiał czemu masz muła w garażu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo70 Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Mam ten sam problem - klekotanie wałka rozrządu w przedniej głowicy, które cichnie wraz ze wzrostem obrotów (wyższe ciśnienie oleju). Proszę o opinię ludzi znających temat, czy w tej sytuacji zużycie (87 tys.) dotyczy tylko samych wałków rozrządu, czy równierz "panewek" czyli defacto głowicy i jej pokrywy?A jeśli tak, to czy da sie to jakoś zregenerować? Cytuj DESMOBSESSION www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 VS i VX to inne wałki co nie oznacza, że nie można ich zamieniać. W fałkach zawsze coś stuka i ludzie je za to lubią.Sempo w Twoim wypadku najcelniejsze będzie zregenerowanie elementu, złap kontakt z Poczwarą, robiłem taki zabieg w jego GSXR 400 i zdało to egzamin.Małe odstępstwo od fabrycznych krztałtów na krzywkach powoduje łomoty w obrębie głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 o ile w VS stukanie nie powinno miec miejsca , o tyle w VX to jest normalne i nie przejmuj sie tym. Taka konstrukcja walkow, wiecej mocy i niedopracowali japonce. klekot w stylu maszymy do szycia, za szybko chcieli podrasowac, ale luzz, nic sie nie dzieje. W VX to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 (edytowane) Wtedy nie wiedziałem, ale dzisiaj już wiem: wałki VS800 i VX800 SĄ TAKIE SAME - sprawdź w www.ronayers.com Natomiast wałki VS750 maja inne numery "co nie oznacza, że nie można ich zamieniać". Dźwigienki za to są identyczne w tych modelach. W kraju wałki do Intrudera (tam, gdzie wypytywałem) kosztują ok. 400 zł. Dźwigienka ok. 200 zł. Czyli na wymianę kompletu trzeba by wydać 800 zł + 800 zł + ... zł za robociznę (nie obejdzie sie bez wyciągnięcia silnika z ramy). :biggrin: Edytowane 21 Lipca 2006 przez Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo70 Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Nie rozumiem dlaczego w VS nie stuka, a w VX owszem i to niemal norma?Z tego co wiem silniki tych motocykli różnią się kątem wykorbienia wału - vs-45, vx-75 stopni, i sprzęgłem.A co ma jedno i drugie do stuków w głowicy?(mój vx jest w wer. USA - 50 km czyli tyle co Intruz) Cytuj DESMOBSESSION www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 (edytowane) U mnie stuka z prawej strony przedniej głowicy kiedy jest zimny. Ale gdy pompa wciśnie rozrzedzony olej między łożyska a wałek to stukanie zanika. Tak przyglądam się właśnie wałkowi 750-tki i pokrywie głowicy, które kiedyś kupiłem na ebayu i dumam, że gdyby delikatnie rozwiercić otwór olejowy w wałku rozrządu (ma niewiele ponad 1mm), to łatwiej i więcej oleju wchodziłoby pod wałek właśnie z prawej strony. ...tylko że mniej smarowidła dostawałoby się z kolei na ośki dźwigienek zaworowych. Problem ma skalę międzynarodową; na zagranicznych forach można znaleźć podobne lamenty, ale jakoś ani widu propozycji rozwiązania. Hmmm... Nie jestem mechanikiem i może specjaliści mnie wyśmieją, ale gdyby tacy znali przyczynę, to chyba już na tym forum jakiś by się objawił. Myślę, że problemy z stukami mają te motocykle, które były odpalane i długo chodziły w pochyleniu na bocznej stopce. Wałek rozrządu leży na dwóch łożyskach, umownie: bliskim i dalekim od zębatki łańcucha. Łożysko bliskie jest smarowane olejem podawanym od dołu wprost pod wałek, natomiast do łożyska odległego olej trafia przez mały otwór w wałku (na wyskokości łożyska bliskiego). Olej przez ten otwór przepływa do wnętrza wałka, płynie przez mniej więcej połowę jego długości i wypływa po przeciwnej stronie w stosunku do zębatki - na łożysko odległe. Zanim olej dostanie się w to miejsce musi minąć trochę czasu, a jeżeli motocykl jest pochylony na lewą stronę to smarowidło najpierw zbiera się w wałku po stronie zębatki zamiast wypłynąć drugim końcem do łozyska odległego. Bez oleju odległe łożysko wyciera się i tworzy się luz w którym wałek skacze w rytm nacisków dźwigienek zaworowych. Stąd stuki. Aha. W VS łańcuchy rozrządu w obu głowicach są po przeciwnych stronach. W przedniej głowicy po lewej stronie, w tylnej głowicy - po prawej. Stuki pojawiają się tylko w przedniej głowicy, bo tylko tam wyciera się nienasmarowane łożysko (odległe, po stronie prawej). W głowicy tylnej olej otworem w wałku od razu spływa na panewki łożyska odległego, bo wałek pochylony jest na jego stronę.... Za to szaleństwo odpowiadam ja i tylko ja, ale dziękuję mamie, tacie i menadżerowi... (i Pablo70 :biggrin: za inspirację) Edytowane 22 Lipca 2006 przez Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 ja do swojego VXa wstawilem silnik od intrudera kupiony na ebay uk za 150 funtow w super stanie.W starym silniku pekł korbowod i wywalilo dziure w bloku ze reke mozna wsadzic i pogrzebac :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erni-1 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Jesteś posiadaczem Intrudera 750 z 88 , mam ten sam objaw lekkiego stukania w przednim cylindrze, mechanik do którego pojechałem stwierdził bez większych analiz (zlanie oleju, sprawdzenia sitka oleju itd )że to na pewno panewka i kwestia czasu kiedy sie zatrze silnik , ale on sie tego nie podejmuje bo tych silników sie nie naprawia tylko wymienia na inny . Co Koledzy na to czy to poważne podejście i co mi polecacie z góry dzieki Ernest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.