Skocz do zawartości

Kopię, kopię i kopię i nic nie wykopię :(


Gość DeTe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiecie sprawiłem sobie nową DT 125 i mam problem. Czasem zdarza się tak, że po dłuższej jeździe, gdy zostawiam motocykl na 15 - 30 minut to nie chce mi odpalić!!! Kopię go raz i już prawie łapie obroty (nawet zegary się rozświetlają), ale nie chce zapalić. Później mogę go kopać parę razy i i tak nic z tego nie wychodzi. Niestety w takiej pilnej sytuacji muszę go odpalać na pych, a to nie jest zbyt przyjemne. I tak przy okazji: czy odpalanie na pych jest niezdrowe dla silnika?

 

 

 

 

 

PS. Trochę to kopać brzmi złowieszczo, ale nic złego nie mam na myśli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego sprzętu, ale mam dwie refleksje. Odpał na pych moze być niezdrowy ale tylko dla pchającego (kiedyś mnie moto ciąnęło przez pięćdziesiąt metrów po asfalcie, jak mi kumpel przepustnicę przez przypadek otwartą zablokował, a mnie przyszło do głowy odpalać na pych). !5-30 minut po jeździe, to taki głupi czas, że silnik o małej pojemności jest jeszcze trochę ciepły, a trochę już wystygły. Powtarzam, nie znam sprzętu, ale jeżeli jest manualne ssanie to poeksperymentowałbym z częściowym otwarciem ssania przed odpaleniem, albo ze dwa kopnięcia bez włączonego zapłonu.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

POWIEM TYLE ZE DT-TKI SA DOSC OPORNE JESLI CHODZI O ODPALANIE,TYLE DZIWI MNIE SYTUACJA PO ROZGRZABIU SILNIKA NIE MOZESZ GO ODPALIC Z KOPA.POWINNO BYC ODWROTNIE.NA POCZATKU PCHASZ A POZNIEJ ODPALA BEZ PROBLEMU.

WYDAJE MI SIE ZE MOZE TO BYC ZWIAZANE Z TYM,ZE ZA DUZO OLEJU DOSTAJE TWOJA MASZYNKA.CHOCIAZ NIE WIADOMO.

A JAK ZE SPALINAMI POWIEDZ.KOPCI MOCNO CZY NIE

ALE JESZCZE JEDNA RZECZ MI SIE PRZYPOMNIALA.ŚWIECE.SPRAWDZILES??.PRAWDOPODOBNIE ZŁĄ WARTOSC CIEPLNA MAJĄ

NAPISZ COS WIECEJ

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopcić to trochę kopci. Dzisiaj było tak, że odpaliłem ją na ssaniu, przejechałem z 400 metrów, wyłączyłem ssanie i pojechałem jakieś 800 metrów i na skrzyżowaniu mi zgasła (dodawałem gazu a silnik tracił obroty) ;) :) :( . Nie wiem co mam robić z tym ssaniem, bo na dzień dzisiejszy to przejadę 120-140 km i już muszę tankować 6 litrów benzyny. A świec jeszcze nie sprawdzałem. Zajmę się tym, tylko nie za bardzo wiem na co mam zwrócić uwagę (jestem zielony), więc byłbym wdzięczny za jakieś rady. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej to swieca z tego co piszesz.Sprawdz swiece.Kup sobie ngk swiece do swojej maszynki.Kosztuja jakies 15 zł najwiecej.dla twojej maszyny to NGK BR9ES

 

zebys nie zatarl silnika

a jak to nie pomoze to juz nie wiem.Moze byc uszkodzone CDI albo zle ustawine wyprzedzenie zapłonu a to juz powazniejsze sprawy.Jeszcze radzilbym wyczyscic gaznik dla pewnosci i podregulowac jak potrafisz

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
!! Kopię go raz i już prawie łapie obroty (nawet zegary się rozświetlają)' date=' ale nie chce zapalić.:[/quote']

 

Wiec tak jak widze masz ten sam problem co 99% uzytkowniquf Dt125R. Po pierwsze piszesz ze zegary sie podswietlaja i tu moja pierwsza rada nigdy nie odpalaj z wlaczonymi swiatlami bo sie wtedy na kopiesz jak glupi i tak nie odpali. Po drugie odpalaj na luzie a nie np.: z biegu ale z wduszonym sprzeglem. Co do ssania to odpalaj silnik jak jest zimny ze ssaniem jak sie rozgrzeje to ruszaj i po jakis 500m wylacz ssanie. Zawsze jak pozostawiam moto na jakies 30 min to przed odpaleniem zaciagam ssanie i kopie jak odpali odrazu wylanczam. i jeszcze jedna sprawa najlepiej dt odpala sie stojac na nozkach i kopiac ze stojacej pozycji (moto stoi na bocznej nozce a ty na nim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pojemności są wredne :P ale duże dwu suwy terz :P sprawdz czy filter powietrza nie jest zapchany (czarną substancią, okopcony) jeśle będzie czarny to możesz go wyrzucić i kupic nowy już tego nie wyczyścisz, bo moze dostawać za dużo paliwa i dlatego tak kopci a niewiem czy tam jest śrubka do regulacji mieszanki ale to już na odpalonym silniku sie ją kręci i patrzysz na spaliny jaki mają kolor jak będzie czarny odcień to za dużo paliwa jak taki biały to zadużo powietrza najlepsze taki jasny niebieski wtedy motorek idzie jak przecinak :wink: i weś zalukaj do tego filtra, a co do śfiateł jak dobrze mi sie wydaje to to jest na prądnicy a każdy pobur prądu jak cefka czy śfiatła to troche prądu bierze i na wolnych obrotach poprostu nie wyrabia i iskra znika motor gaśnie więc nie wyłączaj śfiatła :P niech cały prąd z prądnicy pujdzie na cefke i do śfiecy. Z przestawieniem zapłonu to nie taka trudna żecz jak znasz kogoś kto zna ten sprzęt bo ja go nawet na oczy nie widziałem :P i niech Ci pokaze gdzie jest zapłon itd jak coś będzienie nie tak to sam przestawisz :> to jest raptem kilka śrubek z bardzo ładnym dojściem (tak powinno być)

 

powodzenia trzyaj sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...