Skocz do zawartości

Zapłon w Uralu ?


ural_zgora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ural_zgora drut oporowy i opornik to nie jest jeden pies jak piszesz, jak założysz to się przekonasz. Drut jest długi i ma wielokrotnie większą powierzchnię oddawania ciepła od opornika, więc się nie grzeje. Ma to dodatkową zaletę, że nie zachowuje się jak termistor. Miałem kilka maluchów w swojej karierze i nigdy się nie grzał ani nie przepalił. Nie słyszałem zresztą żeby ktokolwiek miał z tym problemy, jest to jedna z najmniej awaryjnych części w maluchu. Właśnie takie rozwiazanie fabryczne przyjęto a nie opornik i całe szczęście. A gdzie się znajduje? Właśnie tam gdzie próbujesz coś podłączyc, czyli przy cewce. Dalej biegnie za silnikiem do lewej wiązki, łatwo znaleźc. Dostaniesz to za grosze na każdym szrocie. Facet z Prameti uprzedza po prostu, że cewka jest 9V i należy tam coś wsadzic a opornik jest rozwiazaniem najtańszym, kosztuje 1 zł, drut oporowy natomiast był dośc drogi kosztował ok. 50 zł ale raczej nie dostaniesz już w sklepach, więc pozostaje szrot. Przyjemnej pracy.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

co do zaplonu uralowego to podlacze sie do tematu ale z troche innym problemem ... ural chodzi sobie nienagannie jezdzi pali bez jakis wiekszych trudnosci ale miale wielki problem z ustawieniem gznikow ...

 

wczoraj tak z ciekawosci sprawdzilem jak ma zaplon ustawiony (od kupna nawet do niego niezagladalem) i z tego co widze to zaplon wystepuje nimal dokladnie w gmp ... tak to ma byc ??

 

druga sprawa ... ustawil bym sobie zaplon wg znakow na kole zamachowym ale ... poprpostu ich niema ... mam tam wybite 2 strzalki jedna w lewo druga w prawo (ani GMP ani zaplon) ... pozatym niema zadnych oznaczen GMP i miejsca w ktorym powinien byc zaplon ...

 

i jeszcze jendo pytanie ... jak wyglada oryginalnie nabity na wal symbol ktory ma oznaczac ze wlasnie w tym momencie ma nastopic zaplon ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj tak z ciekawosci sprawdzilem jak ma zaplon ustawiony (od kupna nawet do niego niezagladalem) i z tego co widze to zaplon wystepuje nimal dokladnie w gmp ... tak to ma byc ??

 

Jezeli chodzi Ci o statyczny kat wyprzedzenia zaplonu to jest OK.

Statyczny- nie rozwierasz ciezarkow regulatora odsrodkowego i obracasz kolem zamachowym za pomoca startera (chodzi mi o to ze silnik nie pracuje)

Jezeli sprezyny w regulatorze sie niewyciagniete - dobrze sciagaja ciezarki to zaplon bedzie w tych granicach, a nawet troszeczke po GMP.

 

U mnie na kole zamachowym GMP to takie dwa nabite punkty, a miejsce wystepowania maxymalnego przyspieszenia zaplonu (ciezarki na regulatorze na max rozwarte) to taka dosyc gleboka kreska pozioma. Jednak na moje oko to te znaki chyba do oryginalnych nie naleza.

 

druga sprawa ... ustawil bym sobie zaplon wg znakow na kole zamachowym ale ... poprpostu ich niema ... mam tam wybite 2 strzalki jedna w lewo druga w prawo (ani GMP ani zaplon) ... pozatym niema zadnych oznaczen GMP i miejsca w ktorym powinien byc zaplon ...

 

Co do strzalek na kole zamachowym prawo-lewo to proponuje Ci zdjac przednia pokrywke i zablokowac regulator odsrodkowy w pozycji maxymalnego przyspieszenia, a nastepnie krecic silnikiem i obserwowac kiedy wystapi zaplon. Jezeli przeskok iskry jest w okolicach tych starzalek na kole zamachowym to znaczy ze to jest znak do ustawiania zaplonu - maxymalnego wyprzedzenia kata zaplonu.

 

Acha i pisze tu caly czas o znakach na kole zamachowym a nie o jakichs znaczkach na obudowie silnika (kolo okienka).

 

[ Dopisane: 07-02-2006, 14:35 ]

Maxymalne wyprzedzenie zaplonu jest w okolicach 33 stopni. Jezeli bedziesz kiedys zdejmowal skrzynie to mozesz sobie sam naniesc te znaki.

 

A tak bez zdejmowania skrzyni - prymitywnie (i niedokladnie) to:

- ustawiasz tloki w gmp i znaczysz na kole zamachowym np mazakiem znak GMP ktory pokrywa sie ze srodkiem okienka kontrolnego

- znajac srednice kola zamachowego (niestety nie pamietam dokladnie ile wynosci - ale jak chcesz to moge zmierzyc) wyliczasz sobie jego obwod , oraz przeliczasz sobie te 33 stopnie na miare lukowa (np 360 stopni to obwod kola zamachowego , a 33 stopnie to jest wlasnie ten luk)

- nastepnie mierzysz sobie srednice okienka kontrolnego w bloku silnika

- ostatnia faza - dzielisz wyliczony luk (odpowiadajacy 33 stopniom) przez zmierzona szerokosc okienka i od zaznaczonego mazakiem punktu GMP odliczasz ta liczbe uzywajac do pomiaru szerokosc okienka kontrolnego i stad masz drugi znak na kole - max wyprzedzenie zaplonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz regulator na takie dwa ciezarki w postaci plaskich blaszek, ktorych koncowki sa polaczone z krzywka przerywacza oraz do tych ciezarkow sa podczepione sprezyny. Bierzesz wkretaczek lub co tam masz pod reka i odciagasz na max ktorys z tych cezarkow. Nastepnie szukasz sobie cos cienkiego - ala drucik ze spinki do wlosow - i wsadzasz go pomiedzy ciezarek a obudowe regulatora - tak aby ciezarki zostaly w tej pozycji max rozwarcia. Ot cala filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...