Harnaś Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Mam pytanie. Brat składa właśnie mz ts 250. Czy mz ts 250 a mz etz 250 ma jakąś różnice w wałach korbowych, ewentualnie w korbowodach ?Czy różnią się te wały od siebie ?Bo nam wydaje się że korbowód jest troche dłuższy, ale nie ammy jak tego sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 zapytaj w sklepie motocyklowym, ale wksiąze ppisze ze różni sie łożyskie stopy korbowodu w etz 30% wytrzymalsze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2005 ale skok korbowodu jest ten sam.pozdro :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 6 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2005 ale inne są czopy wału-w etz łozysko jest pod simmerem a w ts simmer jest przy wale Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2005 kiki dobrze gada.Ponadto etz może mieć inny wpust na klin.Pierwsze modele TS-ki nie miały obrotka dlatego lewy czop wału jest inaczej zakończony niż w etz. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Dzięki za odpowiedz ale jak simmer może byc przy wale ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Taka jest konstrukcja silnika.W etz czopy tak sa ukształtowane ,że najpierw jest łożysko, potem simmer (licząc od przeciwwagi).We wszystkich 4-biegowych(TS,ES),jest odwrotnie.Fabryka MZ dlatego to zmieniła w nowszych modelach(5-biegowych),gdyż uznała ,że mowsze oleje do smarowania mieszankowego duzo wydajniej smaruja łożyska główne wału niżgęsty olej przekładniowy( nie przegrzewają się). W 4-biegówkach olej ten dopływał do prawego łozyska przez 2 kanały wiercona w kartarze(no i dlatego rzecz jasna ,ża to łożysko musiało być oddzielone od skrzyni korbowej simmerem , bo silnik by dostawał dużo niepotrzebnego oleju :-) ),ado lewego rozbryzgiem wytworzonym przez ruch obrotowy sprzęgła i koła o zębach skośnych z nim współpracującym.Z tego by wynikało iż troche myśleli :idea: PS~pozdro :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Tak ale ta MZ jest 5 biegowa. Napisałem w temacie że jest to TS 250/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 No a ja napisałem jak to wygląda w pięciobiegówkach :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 w temacie nic nie napisales, a pozniej napisales ze ts250 czyli 4 biegowa, MZ TS 250/1 jest pieciobigowa i do niej pasuje wal od ETZ, ale nie wolno go zakladac bo ma inne przeciwwagi niz oryginalny!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 7 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Jasne ,że MZ TS 250/1 jest 5-biegowa.Przecież napisałem , że We wszystkich 4-biegowych(TS,ES),jest odwrotnie.Fabryka MZ dlatego to zmieniła w nowszych modelach(5-biegowych),gdyż uznała ,że mowsze oleje do smarowania mieszankowego duzo wydajniej smaruja :mrgreen: MZ TS 250/1 jest pieciobigowa i do niej pasuje wal od ETZ, ale nie wolno go zakladac bo ma inne przeciwwagi niz oryginalny!!!W pełni sie z tym zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 7 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2005 Przebraszam mój błąd :oops: Powiedzcie mi jeszcze tylko co by się działo jak by założyc ten wał od etz ? A może ma ktoś dane na temat wysokości cylindra w TS 250/1 ? Bardzo by się to przydało. [ Dopisane: 08-11-2005, 00:14 ]Jeszcze jedno czy pasował by cylinder o etz. Wiem że marudze ale te informacje są naprawde potrzebne :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 cylinder nie bedzie pasowal - zreszta nie wioem po co zmieniac, MZ jest dosc dobrze dopracowanym motocyklem i wszelkie ingerencje amatorow w jego silnik go tylko zepsuja. jak zalozysz wal od etz to beda duze wibracje ktore w efekcie doprowadza do szybszego zuzycia/zniszczenia silnika. nie poprawiaj niemcow bo sie "przejedziesz"!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 8 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 Witam :evil: Potwierdzam:zepsuja. jak zalozysz wal od etz to beda duze wibracje ktore w efekcie doprowadza do szybszego zuzycia/zniszczenia silnikaWysokość cylindra jest taka jak w etz .Ponadto ts posiada 2 kanały płukania,a etz4.Według mnie nic złego by sie nie stało gdybyś założył cylinder od etz :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 8 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2005 My nie chcemy nic przerabiac. Po prostu po rozbiurce silnika i zdjęci głowicy okazało się że pod głowicą są 3 uszczelki (z jedną tłok walił w głowice) A pod cylindrem są 4 uszczelki wycięte z jakiegoś kartonu 8O Jak by to złożyc tak jak ma byc oryginalnie to tłok wystawał ponad 1 cm nad cylinder.Więc zastanawiamy się dlaczego tak jest :?: i co jest tego przyczyną. Najpierw myśleliśmy o wale, ale wibracji żadnych nie było więc to chyba nie to. Teraz wydaje mi się że to chyba wina cylindra, ale jak i dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.