Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem :/ Aprilia Rs


evolis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Odebralem silnik po remoncie (wymiana tloka, lozyska na wale,korbowod,uszczelki). Za piierwszym razem moto odpalilo po wlaniu troche paliwa do cylindra. Wczoraj wszystko ladnie smigalo. Pale na pych bo rozrusznik (a wlasciwie to w kostce takiej srebrnej tylko pyka) nie gada, zapewne to wina kabelka, ktory idzie od stacyjki, ida 2 a jeden za cholere nie mam gdzie podlaczyc;/ no ale ok z tym podjade do elektryka.

Wczoraj po godzinie jezdzenia podjechalem pod dom i zgasilem (przed zgaszeniem wlaczylem ssanie zeby spadly wolne obroty bo dostawal chyba lewe powietrze i wolne obroty juz od wrzuceniu silnika po remoncie mial rzedu 4k) Wracam po 10 min i nie chce juz odpalic, nalalem paliwa do cylindra - nie pali. Swiece wykrecam - czarna(zapewne przez ssanie przed wylaczeniem moto) i mokra - przeczyszczona,osuszona. Ze 3 razy ulice w ta i spowrotem z kolesiem pchalem i nie odpalil;/

Dzisiaj uszczelnilem filtr pow., nalalem paliwa do cylindra zeby latwiej odpalil.. proby odpalenia zakonczone fiaskiem. Swieca po wykreceniu za kazdym razem mokra.

 

Czy ktos mi moze pomoc, potrzebuje sugestii w czym teraz szukac problemu bo juz mam dosyc, 3 dni w garazu skladania i godzina jezdzenia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... zawsze z tym gaznikiem ssanie wlaczasz przed zgaszeniem? czy aby napewno masz dobrze wyregulowany gaznik??? cos mi sie nie wydaje... ale oprocz gaznika to nie wiem co to by moglo byc... wyczysc go dokladnie przede wszystkim i wyreguluj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jak napisalem mialem chyba lewe powietrze no i zeby nie gasic go z wysokich obrotow to teraz po remoncie to ssanie wrzucalem zeby troche "uspokoic".. juz polaczenie z filtrem pow. uszczelnilem.

 

Przed wyjeciem silnika do remontu gaznik byl dobrze ustawiony i niedawno czyszczony - paliwo zapewne dochodzi skoro swieca mokra(?)

Swieca jest ok bo sprawdzona w innym moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokopało to masz przebicie, musisz zmienić świeice przynajmniej mi sie tak zdaje zmień na inną, a jak nie to nie wiem moze ten gaznik ale ja mialem cos podobnego w aprill kiedys i tez po odpaleniu szedł na chwile potem zgasł a potem trzeba było wyczyscic siwece bo zalana byl;a, moze uszczelki są zle założone ja miałem uszczelki do bani wiec spraw sobie to. Sprawdz sobie sam uszczelki na głowicy

pzdr Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie kopania to nie zawsze musi byc jakies przebicie. Zalezy jak zlapales fajke, czy tam przewod wn, no i jak duza jest energia. Trzeba umiejetnie to robic. Iskra szuka sobie najlepszej drogi.A ze Ty byles najlepsza to Cie pokopalo.Najlepiej jak zlapiesz sie jeszcze czegos metalowego, a druga reka fajke. Prawidlowo to nie powinno sie lapac tych rzeczy podczas pracy, tylko sprawdzasz zakladajac fajke na swiece, dajesz na mase i wtedy sprawdzasz. No a jak sie zlapiesz swiecy, czy przewodu wn blisko wtyczki czy konca no to nic dziwnego. Ja raz zdjelem fajke z jednego cylindra w uralu polozylem na cylindrze, bez swiecy.Zapalilem moto na jednym garze. To co jakis czas pojawiala sie zajebista iskra przeskakujaca z samej fajki na cylinder. No jak bym sie zlapal tej fajki to napewno by mnie niezle wytrzaslo. No a fajka nie ma zadnego przebicia. Poprostu bardzo duza energia wyladowania.

 

[ Dopisane: 10-11-2005, 15:46 ]

No i uwazaj podczas sprawdzania swiec zebys nie spierd)*$#lil modulu. Na zaplony elektroniczne trzeba szczegolnie uwazac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy za każdym razem wlewasz paliwo do cylindra? Jeżeli tak to niedobrze. NIe dziwo ,że potem masz mokrą świecę a poza tym jak masz po remoncie to nie powinienieś kombinować. A i co do tego ssania to tylko gdy rozgrzewasz moto to włanczasz bo gdy co chwila włanczasz to bardzo ujemnie na silnik wpływa bo dostaje bogata mieszanke. Wymień przewód wysokiego napięcia, świece, przeczyść i wyreguluj gaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wlaczeniu ssania na cieplym silniku powinien zgasnac. Wedlug mnie cos nie tak z gaznikiem

 

ssanie mam regulowane i nie dawalem tyle zeby gasl.

 

 

 

Pozniej juz nie wlewalem paliwa do cylindra a swieca i tak mokra.

Wymienie przewod WN z fajka(o ile dostane bo z czesciami do aprilli wrr...)

i swiece, zobacze co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...