Skocz do zawartości

Fazer to jest to! ( FZS , FZ )


Rekomendowane odpowiedzi

Zanim zadam pytanie w mechanice ogólnej, to może odpowie mi na nie jakiś uzytkownik "Fazera" :biggrin:

 

 

 

Fazer 600 rocznik 2001.

 

 

 

Jak zerkniecie na swoje głowice silnika, to zarówno po lewej jak i po prawej stronie widoczne są dwa otworki pomiedzy żeberkami. Średnica tak na oko 5-6mm.

 

 

 

Czy ktoś wie do czego te otworki służą, czy sa tam sobie tak od parady ?? :biggrin:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zadam pytanie w mechanice ogólnej, to może odpowie mi na nie jakiś uzytkownik "Fazera" :notworthy:

 

 

 

Fazer 600 rocznik 2001.

 

 

 

Jak zerkniecie na swoje głowice silnika, to zarówno po lewej jak i po prawej stronie widoczne są dwa otworki pomiedzy żeberkami. Średnica tak na oko 5-6mm.

 

 

 

Czy ktoś wie do czego te otworki służą, czy sa tam sobie tak od parady ?? :notworthy:

 

 

no one sa po to aby se przepleść lancuszek zloty albo srebNY :notworthy:

to jak bedzie wicher? z tymi tarczami? dwiesta to duzo kasy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

no one sa po to aby se przepleść lancuszek zloty albo srebNY :notworthy:

to jak bedzie wicher? z tymi tarczami? dwiesta to duzo kasy..

 

Nowa tarcza hamulcowa kosztuje od 1200 do 1500 zł :notworthy:

 

Najtanszy dobry zamiennik NG kosztuje 560 zł. Nie licze tarcz KEITO bo sa kiepskie.

 

Więc 200 zł za używaną tarczę hamulcową w stanie niemal nówka, to chyba nie jest duzo.

 

Nie namawiam, ale cena wydaje mi sie ok.

 

I tak lezy to u mnie w garazu, więc możesz poszukać tańszej oferty, a u mnie moga jeszcze poleżeć :notworthy:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wicher!!

pytasz o te dzurki??

juz ci mowie bracie

 

to takie malutkie rynny :banghead: :banghead:

co by swieczki sie nie moczyly ani kabelki

:notworthy:

no a masz moze jakis pomysl jak by te tarcze do londynu wyslac :notworthy: powaga...

ktos na motorze sie wybiera znajomy albo cos haha myslisz ze jakis :notworthy: jestem..

ja zaufam i kase ci wysle na konto jesli szczerze powiesz ze pojezdze na tej jednej tarczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA jeszcze wróce do napedu.

W larsonie widze ze do przedu sprzedają z 14 zębami, natomiast tył już jest w zakresie od 38 do 48 zebów ( w tym zalecane 48). Czyli jak dobrze rozumiem kiedy kupie mniejszą bedzie to miało wpływ tylko na predkosc max ? Czy moze cos jeszcze?

Jakiego powiekszenia tej predkosci moge sie spodziewać... w przeliczeniu na zęba :notworthy: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił nam sie troche dział techniczny no i dobrze mniej jeżdzimy to przynajmniej mądrych rzeczy sie dowiemy ( myśle oczywiście o sobie ;) )

 

Będe wymieniała sama olej w silniku, teoretycznie wiem, ale... praktycznie ?? , czekają mnie jakieś niespodzianki. Może jakieś wskazówki :D chetnie poczytam.

 

DZIEKI :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił nam sie troche dział techniczny no i dobrze mniej jeżdzimy to przynajmniej mądrych rzeczy sie dowiemy ( myśle oczywiście o sobie ;) )

 

Będe wymieniała sama olej w silniku, teoretycznie wiem, ale... praktycznie ?? , czekają mnie jakieś niespodzianki. Może jakieś wskazówki ;) chetnie poczytam.

 

DZIEKI :biggrin:

 

Zadnych niespodzianek, sam wymienialem w tym roku i wszystko jest dokładnie jak w instrukcji->odkręcasz śrubę (tylko nie od razu całą!!!! bo pół garażu zażyga tylko powolutku samo zacznie ciec) zlewasz olj do pojemnika, zmieniasz filtr oleju, zalewasz nowym (tu proponuje zalać mniej, odpalić i chwilke poczekać, aż nowy filtr nasiąknie, a następnie dolać ubytek :D ot i po sprawie.

 

PZDR

 

PS jeśli nie masz łańcucha do odkręcenia filtru polecam zwykły sznurek, owiń nim filtr kilka razy aż złapie tarcie i nie bęziesię ślizgał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy czy z filtrem oleju.

Do odkrecenia tego potrzebny jest specjalny klucz. - Nada sie (choć z problemamitez taki uniwersalny zrobiony z łańcucha rowerowego- ( za 6żł w tesco) , lub mozna też starego przebić na wylot srubokretem i odkrecić. Przed przykreceniem filta nasmarowac olejem uszczelke. nie ma innych niespodzianek.

A

Sam olej to podgrzać silnik, odkrecić- wylac- zakrecić korek- wlać nowy. sprawdizć poziom - odpalić, zgasić sprawdzic poziom. Jedyna chyba rzecz na jaką trzeba uważać do siła dokrecenia śruby-korka spustowego aby nie zerwać gwintu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do odkrecenia tego potrzebny jest specjalny klucz. - Nada sie (choć z problemamitez taki uniwersalny > zrobiony z łańcucha rowerowego- ( za 6żł w tesco)

 

Polecam zakup dedykowanego (afaik 68mm), bo kosztuje 13zl (larsson) a bardzo ulatwia

odkrecanie i przykrecanie filtra. Szkoda sie meczyc z lancuchowymi przy tak malej

roznicy w cenie.

 

pozdr,

ladzior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WAŻNE!! Uszczelkę nowego filtra przesmarowujemy STARYM olejem !

 

ja odkręcam i dokręcam filtr przy pomocy skórzanego paska (wojskowy)

 

wracając do problemu odkręconej nakrętki na zębatce mam problem bo nie idzie dokręcić nowej, bo gwint się uszkodził, ale mój mechanik będzie próbował. trzymajcie kciuki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WAŻNE!! Uszczelkę nowego filtra przesmarowujemy STARYM olejem !

 

ja odkręcam i dokręcam filtr przy pomocy skórzanego paska (wojskowy)

 

wracając do problemu odkręconej nakrętki na zębatce mam problem bo nie idzie dokręcić nowej, bo gwint się uszkodził, ale mój mechanik będzie próbował. trzymajcie kciuki!

Co do dokręcenia filtra to z tego co się kiedyś dowiedzialem u dilera Yamahy to wystarczy mocno ręką dokręcić. Np. w R6 to jest proste bo filtr jest z boku. W FZS sami wiecie jak jest.

 

Ciekawe jak u mnie pójdzie z tą nową nakrętka. Dziś zamówiłem części w Poznaniu. Daj znać jak sprawę rozwiązałeś.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany oleju, to pamietaj jeszcze żeby gleby nie podlewać starym olejem :biggrin:

 

JA jeszcze wróce do napedu.

W larsonie widze ze do przedu sprzedają z 14 zębami, natomiast tył już jest w zakresie od 38 do 48 zebów ( w tym zalecane 48). Czyli jak dobrze rozumiem kiedy kupie mniejszą bedzie to miało wpływ tylko na predkosc max ? Czy moze cos jeszcze?

Jakiego powiekszenia tej predkosci moge sie spodziewać... w przeliczeniu na zęba ;) ?

 

 

 

Kup taki zestaw jaki zaleca fabryka. Kombinując z ilością zębów nie zyskasz zbyt wiele, choćby dlatego ze już na fabrycznym przełożeniu fazer jest ekonomiczny i do tego szybki, a przyspieszenia więcej niż zadowalające :D

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...