Sławek_Czeladź Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 (edytowane) z innej beczki mam w swoim FZ6S abs z 2006r (avatar jeszcze nie zmieniony) monoracka a nie mam kufra, chciałbym go w całości zdemontować łącznie z obejmą na wydechach, ktoś przerabiał taki temat, ewentualnie montował montował i ma jakiegoś manuala? Edytowane 15 Listopada 2008 przez Sławek_Czeladź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Kurczę nie mam aktualnie skanera, ale jutro mogę zrobić Ci zdjęcie instrukcji od monoracka jeśli chcesz? :wink: Podaj mi tylko maila :biggrin: Powiem tylko, że jest trochę roboty z tym, bo musisz prawie cały tył rozebrać :icon_rolleyes: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam Mam pytanie do posiadaczy FZS którzy mają zrobionego tego moda: http://solsar.com/fz6/headlight.htm Jest to prosty mod w którym w prawej lampie światła mijania nie gasną po włączeniu długich, tylko świecą razem z nimi - co daje (55+60) w sumie 115 Wat na raz. I teraz pytanie: -Czy nic się nie dzieje z lampą jeżdżąc na długich z tym modem (czy nie nagrzewa się zbyt mocno, nie matowieje szybka, nic nie dzieje złego się z odbłyśnikiem i tp)? Kiedyś już zadałem podobne pytanie, ale nikt konkretnie nie odpowiedział. Teraz więc pytanie ponawiam, ponieważ chcę tego moda zrobić u siebie, żeby wreszcie się świeciły obie lampy na raz... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Sławek i jak po zmianie na FZ6? opowiadaj :) Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek_Czeladź Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 (edytowane) jeśli chodzi o moda to coś mi się nie podoba. W moim poprzednim fzs600 z 98r. po zmianie na długie mijania nie gasły więc nie wiem co chcesz modyfikować. Z opisu wynika że to jest do fz6 i chodzi raczej o to by świeciły oba reflektory w trybie mijania, ponieważ reflektor od długich ma tylko w kostce podłączenie do długich a żarówkę dwuwłóknową. Ja zawsza latam na długich (tzn w dzień) i jakoś nie zauwazyłem specjalnego szybszego zużycia. Co do zmiany to ciężko mi się wypowiadać bo zrobiłem dopiero 1250 km ale z pierwszych odczuć to generalnie prawie wszystko na plus: lepiej owiany, lepiej się zbiera, lepiej na winklach, wygodniej jedyny minus to wyświetlacz obrotów mało czytelny p.s. Bartek czekam na tego manuala do monoracka Edytowane 18 Listopada 2008 przez Sławek_Czeladź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 jeśli chodzi o moda to coś mi się nie podoba. W moim poprzednim fzs600 z 98r. po zmianie na długie mijania nie gasły więc nie wiem co chcesz modyfikować. Z opisu wynika że to jest do fz6 i chodzi raczej o to by świeciły oba reflektory w trybie mijania, ponieważ reflektor od długich ma tylko w kostce podłączenie do długich a żarówkę dwuwłóknową. Ja zawsza latam na długich (tzn w dzień) i jakoś nie zauwazyłem specjalnego szybszego zużycia. Chodzi właśnie o to, żeby świeciły się dwie lampy podczas jazdy na światłach mijania, a nie jedna tak jak dotychczas (akurat na rysunku jest opis FZ6, ale w moim FZS 2000 rok jest identyczny układ - lewa H1 prawa H4). Oczywiście że przy zmianie na długie lewa lampa nie gaśnie, ale to oznacza że przy tym modzie włączając długie nie zgaśnie i światło mijania w prawej tylko będą się świeciły oba włókna na raz. A powinno to być zrobione tak (tylko ta wersja moda jest bardziej skomplikowana) że jak jedziesz na światłach mijania świecą się obie lampy (lewa h1 55W i prawa H4 w trybie mijania 55W) po włączeniu długich lewa bez zmian, a w prawej powinno zgasnąć włókno od mijania i włączyć się to od długich 60W. Przy tym prostym modzie natomiast włączając długie, w prawej lampie włókno od mijania nie gaśnie i świecą się obydwa, co daje w sumie 115W i dużo ciepła, stąd moje pytanie o trwałość lampy. Piszesz, że jeździsz na długich i nie zauważyłeś zużycia - ale masz na długich normalnie 60 W i jest OK, a nie 115W jak przy tym modzie. Oczywiście można jeździć na długich i nic nie kombinować, ale to oślepia innych i w nocy jest już nie do przyjęcia, a gdy w dwóch lampach mamy włączone mijania bez długich, to nikogo nie oślepiamy, a światła jest dużo więcej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Moim zdaniem światło drogowe w FZS nie jest przystosowane do światła mijania. Efekt będzie podobny jak włączysz światło drogowe. Dlaczego? Ponieważ nie ma tam osłonki na żarówkę jak to jest w lampie z żarówką H1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 (edytowane) Żarówka H4 nie potrzebuje osłonki, ponieważ jest z przodu pomalowana czarną matową farbą właśnie po to żeby nie oślepiała (w H1 tego nie ma i stąd osłonka). Wczoraj wieczorem podłączyłem to na próbę prowizorycznie i muszę przyznać, że efekt jest dobry. Prawe światło świeci w trybie mijania mniej więcej na tą samą wysokość i odległość co lewe (nie powinno więc oślepiać), dając dużo więcej światła po środku o po prawej stronie. Zrobię chyba tak, że podłączę to z prostym przełącznikiem i będę mógł mieć albo z modem albo oryginalnie. Edytowane 18 Listopada 2008 przez ptaq_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek_Czeladź Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 aby gasło drugie włókno pasowało by zastosować jakiś przekaźnik. Natomiast pewnie zgasi Ci też wtedy pojedyncze włókno w drugiej lampie. Wiem że oświetlenie w FZS zostawia wiele do życzenia ale tak jak pisał Occult nawet jak podepniesz drugą żarówkę nie będzie idealnie bo sam klosz jest ukierunkowany na długie. Co do jazdy na długich to pisałem że tylko w dzień i szczerze powiem w nosie mam, że kogoś oślepia, ważne że mnie widać z daleka. Spróbuj sobie pojeździć na długich w dużym ruchu to zobaczysz co mam na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Często w dzień jeżdżę na długich. Natomiast chcę poprawić oświetlenie w nocy nie oślepiając innych i po wczorajszych próbach wygląda to nieźle. Z tym przekaźnikiem to dobra myśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Generalnie nie jestem zwolennikiem takich przeróbek. Dodatkowe światło itp. Faktycznie w nocy nie jest dobrze, ale w dzień samo światło mijania spełnia swoją rolę. Jadąc w korku migam dodatkowo światłem drogowym. Ewentualnie możesz również trochę obniżyć światło drogowe i wyjedziesz na to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Faktycznie w nocy nie jest dobrze Jest bardzo nie dobrze :wink: Jasne że mogę obniżyć długie, ale wtedy nie będą spełniały swojej roli. Ja jednak pokombinuję sobie z tym modem. Jak efekt będzie kiepski to zawsze mogę wrócić do oryginału. PZDR aby gasło drugie włókno pasowało by zastosować jakiś przekaźnik. :notworthy: Naprowadziłeś mnie tym postem na rozwiązanie, jakim okazał się prosty przekaźnik rozwierający za 8 zł. Teraz jest już tak jak chciałem, tzn. na światłach mijania świecą się obie lampy (w prawej H4 tylko włókno od mijania - wyregulowane tak że nie oślepia), natomiast po włączeniu długich w prawej lampie żarnik od mijania gaśnie (lewa lampa świeci się nadal) i zapala się ten od długich (czyli na długich jest tak jak w oryginale). Poprawa świecenia na światłach mijania jest znaczna, nie ma efektu oślepiania, a jak chcę mogę włączyć długie bez efektów ubocznych w postaci przegrzewania lampy. Pozdrawiam ptaq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@ca Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam Mam pytanie do posiadaczy FZS którzy mają zrobionego tego moda: http://solsar.com/fz6/headlight.htm Ja mam zrobionego tego moda .. jak kupiłem moto to był on już zrobiony ... jeżdżę już tak ponad 1.5 roku .. i żadnych efektów ubocznych jak do tej pory .. klosz się jeszcze nie stopił ... żarówki całe .. git marina .. w nocy widoczność jest dużo lepsza .. no i nikt do tej pory się nie doczepiał :notworthy: Osobiście chciałbym dokupić sobie klosz na żarówkę H4 i zamontować w zamian za H1 ... ale ciężko będzie ćoś takiego kupić bo ludzie sprzedają całe lampy :( .. .ale jakby ktoś wiedział o rozbitej lampie gdzie jest cały klosz na H4 ... to będę wdzięczny za kontakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) Możesz kupić na allegro całą lampę starego typu 2XH4 a potem sprzedać swoja w podobnej cenie i wyjdziesz prawie na zero (prowizja allegro i koszt przesyłki). Rozumiem, że chodzi Ci o to żeby mieć nie tylko podwójne światła mijanie ale także podwójne długie. Pewnie świeciło by jeszcze lepiej, ale ja wolę mieć tak jak mam teraz, czyli mam więcej światła, a nie przeciążam instalacji i nie przegrzewam lampy. Chociaż z drugiej strony jeżeli piszesz że od ponad 1,5 roku masz tego moda w prostej wersji gdzie na długich świecą się jednocześnie oba żarniki i nic się złego z lampą nie dzieje to możesz zaryzykować... Te światła w oryginale są na prawdę wyjątkowo kiepskie :lapad: Pzdr Edytowane 20 Listopada 2008 przez ptaq_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@ca Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 yyy .. coś chyba nie doczytałem .. U mnie jest następująco Tryb świateł Mijania: - H4 -> świeci standardowo jak w trybie św. mijania + włączona H1 (długie) Tryb świateł drogowych (długich): - H4 przełącza się na drogowe + włączona H1 (długie) A tak z innej beczki .. wszyscy wiedzą jak beznadziejne są lusterka w FZS600.. a montaż lusterek z fazerka (`02-03) DLA MNIE nie ma za bardzo sensu bo dłuższe ramie pogarsza właściwości miejskie (przeciskanie w korku) dlatego zastanawiam sie na takim patencikiem - model Reverse Retro ... nie sugerujcie sie prosze ceną/firmą ..bo to jest jakiś kosmos .. chodzi mi o pokazanie o co mi chodzi ... w Loisie można coś takiego taniej wyhaczyć. Co wy o tym myślicie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.