Skocz do zawartości

Fazer to jest to! ( FZS , FZ )


Rekomendowane odpowiedzi

2. Jeżeli podczas jazdy z niewielką prędkością słychać metaliczny dźwięk .. tak jakby łańcuch brzęczał tocząc sie po asfalcie .. ps. nie jestem pewien ale czy to może być zbyt luźny napęd?

U mnie źródłem takiego czy też podobnego dzwonienia okazała się odkręcona nakrętka na zębatce zdawczej. Latała sobie żwawo między samą zębatką, a deklem i dzwoniła.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ma ktoś może instrukcję obsługi do Fazera '2000 po polsku? Ja mam oryginalną niemiecką której nie rozumiem wcale, w necie znalazłem angielską - którą rozumiem częściowo i z bólem głowy, więc gdyby ktoś mógł pomóc - byłbym wdzięczny :buttrock:

Pozdrawiam

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz już przejechane na tym sprzęgle??

 

Na budziku jest w raczej realny przebieg 25000 km .. ale pytanie wywodzi z tego, że w miarę głośno wchodzą biegi .. tylko jak sie teraz zastanawiam .. to może być wina zbyt niskiego "nastawienia" linki sprzęgła .. bo jak wcisnę sprzęgło do końca to biegi wskakują bezszelestnie.. ma to sens ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim mam 30 tys i sprzęgło ma się dobrze (oczywiscie duzo to zalezy od sposobu jazdy)

Yamahy mają to do siebie że biegi wchodzą głosno ale precyzyjnie (kwestia głośnosci tez jest sporna bo to tylko 'klink' przy zmianie biegow... no i pozostaje jeszcze technika zmiany biegów..ale to juz osobny temat:-)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na budziku jest w raczej realny przebieg 25000 km .. ale pytanie wywodzi z tego, że w miarę głośno wchodzą biegi .. tylko jak sie teraz zastanawiam .. to może być wina zbyt niskiego "nastawienia" linki sprzęgła .. bo jak wcisnę sprzęgło do końca to biegi wskakują bezszelestnie.. ma to sens ???

Jeżeli chodzi o ustawienie linki sprzęgła - to na końcu klamki powinieneś mieć mieć 10-15mm luzu. W Fazerze biegi zawsze wchodzą głośno (szczególnie dwójka), mnie też to trochę drażni - ale to nie oznacza jeszcze że masz sprzęgło do wymiany. Wcześniej biegi wchodziły Ci ciszej?

 

witam

 

Co mnie wkurza to lusterka gdzie widzę moje pięknie zbudowane ramiona :bigrazz: .. są jakieś rozróżnienia w fazerka 1000 ... pytam bo jak będę szukał tych lusterek to pewnie przez neta a wtedy ciężko z przymiarka

 

 

No fakt - lusterka są do dupy. Można to poprawić montując te od modelu 2002 (po "liftingu") - są na dłuższych ramionach i podobno pasują bez przeróbek.

Widziałem że są takie np. na allegro, ale to zamienniki i nie wiem jak z ich jakością. Co do rozróżnienia na te od 600 i 1000 to nie wiem czy się czymś różnią.

Pzdr

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótkie pytania

1. Jeżeli moto przy starcie po odpaleniu ale nie zawsze trzyma obrotów i gaśnie od razu to może to znaczyć że zawory do regulacji, czy obroty min. są za nisko ustawione?

 

2. Jeżeli podczas jazdy z niewielką prędkością słychać metaliczny dźwięk .. tak jakby łańcuch brzęczał tocząc sie po asfalcie .. ps. nie jestem pewien ale czy to może być zbyt luźny napęd?

 

3 . jakie są objawy kończącego sie sprzęgła ?

 

Ad 1 normalne że moto po odpaleniu gasnie jak jest zimny dlatego montuja w motocyklach ssanie. jesli na ciepłym silniku gasnie to znaczy ze cos jest nie tak np. gazniki do regulacji albo swiece

 

Ad 2 Siadz na motocykl i odegnij łancuch do góry jeli odegnie się wiecej niz na ok 2, 3 cm to znaczy ze trzeba naciągnac łańcuch podokrencaj sobie plastiki bo to moze one dzwonia możesz miec tez napęd do wymiany pod koniec żywotu naped w moto chodzi jak sieczkarnia:)

Ad objawem konczącego się spzegła jest to że np chya coraz wyżej raz spaliłem sprzęgło w moto to obroty rosły a predkosc minimalnie slizgało strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi powie jak ustawic poprawna godzine na wyswietlaczu? :P

Ustawiałem u siebie parę dni temu. O ile dobrze pamiętam i nie pokręciłem przycisków, musiałem przytrzymać select aż zaczęła migać godzina i potem ustawiłem ją resetem. Potem znowu wcisnąłem select i to samo z minutami. Po ustawieniu minut wciskasz ostatni raz select i zegarek ustawiony :banghead: Tyle tylko że nie udało mi się ustawić czasu 24-ro godzinnego i zamiast trzynastej mam pierwszą. Nie wiem czy tak ma być, ale to szczegół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do głośności to zależy od umiejętności, bo mi wchodzą bez żadnego hałasu... nawet dwójka :wink:

 

Trzeba operować gazem... :wink:

Możliwe, ja swojego Fazera niedawno kupiłem i dopiero sie w niego "wjeżdżam". Czytałem jednak w testach i również tu na forum, że "ten typ tak ma" i taki jego urok. :)

 

Poza tym Penetratore i ja jeździmy fzs600, a Ty masz FZ6 i może tam jest skrzynia rzeczywiście cichsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ja swojego Fazera niedawno kupiłem i dopiero sie w niego "wjeżdżam". Czytałem jednak w testach i również tu na forum, że "ten typ tak ma" i taki jego urok. :bigrazz:

 

Poza tym Penetratore i ja jeździmy fzs600, a Ty masz FZ6 i może tam jest skrzynia rzeczywiście cichsza.

Chcecie zeby bylo cicho to zmieniajcie bez sprzegla.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Co do głośnej skrzyni biegów, to znacie jakiś motocykl w którym biegi wchodzą cicho, bo ja nie.

 

A powód tego, jak niektórzy chcą to nazywać "głosnego" załączania biegów, jest bardzo trywialny.

Skrzynie biegów w motocyklach (prawie ze wszystkich) są niesynchronizowane (inaczej niż w "cichych" samochodach). Są przez to lżejsze i bardziej niezawodne, ale głośniejsze.

 

Jedną z technik cichego zmieniania biegów jest (jak już wielu kolegów na tym forum pisało) przełączanie bez sprzegła. Inny sposób, już chba zupełnie zapomniany przez brać motocyklową, to stosowanie tak zwanych międzygazów, czyli wyruwnywania obrotó przy zmianie biegów. Tyle tylko że ta metoda nieprzystaje do nowoczesnych motocykli. Ci co jeździli na Junakach, M-kach itp. wiedzą o co chodzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...