Skocz do zawartości

Mechanik potrzebny. Regulacja gaźnika. Vacummeter


sebastianouri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, oddałem jakiś czas temu motor (HONDA 750 SF) do regulacji i czyszczenia gaźnika jednakże po czyszczeniu mam wrażenie, że coś jest nie tak. Problem pojawia się gdy np stoję na światłach na luzie i nie odkręcam manetki przez minute, dwie. Gdy chcę ruszyć najzwyczajniej w świecie odkręcam lekko manetke ale obroty silnika zamiast rosnąć to spadają (czasami gaśnie silnik). Musiałem zwiększyć obroty ponad nominalne aby temu zapobiec. Jednakże obroty podczas odkręcania manetki spadają by po chwili normalnie sie rozkręcać. Czy to problem z gaźnikiem? Może jakiś kanalik zatkał się po czyszczeniu? Miał ktoś podobny problem?

 

Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie kupił można i ile kosztuje Vacummeter do pomiaru i regulacji gaźnika. Widziałem u jednego z mechaników takie elektroniczny model (czarna skrzyneczka, ze słupkowym wyświetlaniem ciśnienia w gaźnikach) do cztero, ale nie zapamiętałem marki. Dzięki za info i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się napić kawy to chyba nie kupujesz kawiarni.

Podjedź do tego który robił synchro i niech poprawia.

 

[ Dopisane: 22-10-2005, 14:10 ]

Elektroniczne waku "SORIO" kosztuje ok. 3.500zeta.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak zamierzam zrobić. Co do waku to zapytałem z ciekawości, to chyba żadna filozofia mając takie urządzenie wyregulować sobie gaźnik kiedy ma sie tylko na to ochote, no chyba że krecenie śrubką i obserwacja wskazań to wyższa szkoła jazdy. Wkońcu za regulacje w warsztacie gaźnika wcale się mało nie płaci. Tak nawiasem czy nie ma innych metod regulacji gaźnika np domowym sposobem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem czy nie ma innych metod regulacji gaźnika np domowym sposobem?

 

Nie ma.

 

Najprostszy zestaw wakuometrów kupisz za 350 zł. Jak chcesz to dam namiary na PW, ale podobnie jak Piotr mówi, nie ma to sensu. Inna sprawa - sama sychronizacja to nie wszystko, szczególnie w przypadku objawów, o których piszesz.

 

Oprócz synchro ustawia się skład mieszanki na biegu jałowym, sprawdza dysze, poziom paliwa, membrany i kilka innych rzeczy (np. czy silnik nie bierze lewego powietrza itp). Zgoś się do mechanika który to robił z uwagami. Strasznie mnie drażni, jak ludzie tego nie robią - najpierw powinno się zwrócić do wykonawy. Nie mówię już o sytuacji, w której właściciel sprzęta zje***ie mechanika na funty, publicznie, a ten nawet o tym nie wie, nie ma szansy poprawić tego co zrobił. Ty tak nie zrobiłeś na szczęście, ale też kolejność nie taka :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację że powinno się zwrócić do wykonawcy ale chciałbym nauczyć się podobnej regulacji sam. Jest jakaś literatura na ten temat jakieś manuale? Czy np jest jakaś książka o serwisowaniu HONDY 750SF, czy to raczej kwesia doświadczenia? Apropo waku, to czy możecie napisać mi gdzie takie ustrojstwo moge dostać (najlepiej to elektroniczne, bo podobno wskazówkowym ciężko się reguluje), sprawdzałem w sieci ale np. na słowo SORIO nie wiele się wyświetla, producent nie zadbał o promowanie produktu w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie jak obsługiwać Sorio lub gdzie go kupić nie ma sensu ponieważ sam nie wiesz do czego Ci to jest potrzebne podając model motocykla.

Może najpierw określ jaki model sprawia Ci problemy ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...