Skocz do zawartości

Kawasaki ZL 600?


Renifer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a witam

posiadam ZL600 wersje pierwszą czyli tą thebeściacką :)

napisz mi dokładnie co chcesz wiedzieć o tym sprzęcie bo można pisać bardzo dużo.

Ze względu na porę jakoś mi się teraz nie chce, ale na dniach postaram się napisać wszystko o tym sprzęcie.

 

a teraz kilka zdjęć

http://www.bikepics.com/members/procu/88zl600/

 

p.s.

Dzis pokręciłem kilka filmów z ZLem może w weekend wstawie na jakiś serwer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to jak przebiega ekspluatacja? Jakie są mankament tego sprzętu? Najważniejsze wskaźniki: osiągi, spalanie itp. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie takiej maszyny? Jak się tym jeździ? Na razie starczy. Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZL 600 Eliminator.

 

Trochę historii sześćsetki:

 

Pierwsza wersja ZL 600 została wypuszcza na rynek w 1986 roku. Jest to wersja która posiada wszystkie cechy charakteru rodziny ZL. Model ten był produkowany do 1989 roku.

Po kilku latach w 1995roku na rynku pojawiła się druga wersja modelu ZL 600. Niestety motocykl zatracił prawie cały charakter swojego pierwowzoru.

Silnik został zdławiony o 13KM, charakterystyka przestała być już tak „drapieżna”.

Stylizacja motocykla również została zmieniona, moim zdaniem na niekorzyść. Motocykl z agresywnego dragstera przemienił się w potulnego softchoppera. Otrzymał żółty, niczym w zabawce, lakier. Tylni błotnik a’la Kaczy kuper. Kontrolki zostały umieszczone w czarnym plastiku na półce przy kierownicy.

Jedyną dobrą rzeczą wersji po 95roku było oprzyrządowanie kierownicy oraz sama kierownica T-bar.

Poniższy opis dotyczy pierwszej wersji.

 

Silnik:

Pochodzi z GPZ600, posiada 74KM (1KM mniej niż GPZ) jest dość elastyczny, Zapewnia bardzo dobre osiągi.

Regulacja zaworów śrubami.

 

Prowadzenie:

Motocykl ten ze względu na geometrię podwozia/rozstaw osi nie jest łatwy w prowadzeniu przy niskich prędkościach na zakrętach, Jednak po pewnym czasie idzie się z tym motocyklem dogadać – raz nawet przytarłem butem o asfalt :P

Prowadzenie na wprost wzorowe ;)

 

Turystyka:

Miałem okazje pojechać Eliminatorem do Anglii. Motocykl był ubrany tylko w sakwy. Utrzymywałem prędkości na poziomie 100km/h do 140km/h oczywiście zdarzało się więcej i mniej (na polskich drogach raczej nie przekraczam 100)

Rekord dziennego przebiegu to lekko ponad 1000km od Holandii (małego miasteczka niedaleko granicy z Niemcami) do Łodzi. Siodło jest duże i moim zdaniem wygodne.

Pozycja za kierownica bardzo klasyczna.

 

Minusy:

Minusem jest dostępność pewnych części zamiennych. Silnik bazuje na popularnym GPZ600 w związku z czym główne podzespoły silnika są dostępne. Problemy zaczynają się jednak z drobniejszymi elementami np. z częściami do gaźników – trzeba sprowadzać z Japonii.

Elementy „karoserii” też nie są łatwo dostępne ze względu na małą popularność modelu na rynku. Często w ZL słychać łańcuszki rozrządu. Słyszałem też o możliwości bardzo dużego zużycie oleju przez silnik. Sam jednak nie odnotowałem tego w swoim motocyklu. Na 6tyś km nie ma konieczności dolewania oleju (na okienku kontrolnym było widać mały ubytek który jednak nie sięgnął połowy skali (czyli nie spalił więcej niż 3setki) Może to też wynikać z tego że nie mecze go ciągłym kręceniem po obrotach.

Zawieszenie zupełnie nie nadaje się na nasze drogi. Ma krótkie skoki. Przód potrafi dopić a tył zabujać (będę nad tym pracował w tym sezonie)

 

Plusy:

Motocykl nie jest często spotykany na naszych drogach wiec wyróżnia się w tłumie. Silnik jest bardzo dynamiczny i zaskakuje innych użytkowników drogi którzy często lekceważą motocykle o klasycznym wyglądzie. Zużycie paliwa potrafi być niskie. Napęd tylnego koła kardanem jest bezobsługowy – tylko wymiana oleju.

Pozycja za kierownicą dobra. Stylizacja, charakter

 

Hamulce:

Typowe dla tej klasy pojazdów z tamtych lat – przeciętne to określenie dość łaskawe. Polecam przewody hamulcowe w stalowym oplocie – można powiedzieć że są niezbędne

Tył bębnowy.

Klocki hamulcowe części pompy, zacisku itp. są takie same w VN750 a nawet w starym GPZ

 

Na co zwracać uwagą przy kupnie? Na wszystko co przy kupowaniu każdej innej maszyny.

Osłuchaj silnik czy nie słychać łańcuszka rozrządu i sprzęgłowego. Sprawdź czy nie ma żadnych wycieków przy silniku i dyfrze.

Zwróć uwagę na stan wydechów.

 

Dane. (wersja B)

Moc: 74KM (61KM)

Prędkość katalogowa 200km/h sam jechałem na niemieckiej autostradzie 180 lecz odpuściłem ze względu na napór powietrza. (dla B nie znana)

Przyśpieszenie katalogowe 3.9 – w praktyce czuć że potrafi się zebrać (dla B nie znam)

 

Zużycie paliwa:

Na swoim motocyklu uzyskałem najniższe spalanie na poziomie 4.5l na 100km spalanie po mieście oscyluje między 5.5, 6l w zależności od stylu jazdy.

 

Podsumowując.

Motocykl jest zaje... no po prostu super :)

Jest niezawodny. Można powiedzieć że jest nawet unikalny. Mimo kilku minusów motocykl ten daje wielką frajdę z jazdy. Pozwala na spokojną jazdę jak i na odrobinę szaleństwa.

Jest to połączenia klasycznej stylizacji z kilkoma ostrzejszymi akcentami i przyśpieszeniami motocykla sportowego.

Motocykl spodobał mi się do tego stopnia że nie mam go zamiaru nigdy sprzedawać

 

No to chyba tyle pewnie o czymś zapomniałem wiec mi przypomnij

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZL nie jest wyrośniętym motocyklem.

Rozstaw osi to 1570mm a siodło jest na wysokości 690mm

Najlepiej jak byś się przymierzył na żywo.

Ja mam 175cm wzrostu i wydaje mi się, że dla mnie jest akurat.

 

Zawsze można zmienić kierownicę i wysunąć podnóżki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam jeśli kupujesz używany motocykl to niezależnie od przebiegu zawsze warto przeprowadzić w nim podstawowy serwis: zawory, synchronizacja gaźników, wymiany płynów itd.

Przy okazji regulacji zaworów zawsze warto sprawdzić stan łańcuszka rozrządu poprzez policzenie ilości jak to nazywa serwisówka „pinów” czyli tych łączeń ogniw/trzpieni, oraz stan napinacza/napięcia łańcuszka

20 ogniw max 128,9mm

 

Mińsk 125>Jawa TS 350>3x MZ ETZ 251>....????
ZL600?? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych ZL 600- podstawowa sprawa jest odpowiednie rozgrzanie motocykla:

- 1 faza od momentu zapalenia do wylaczenia ssania- gdy moto po lekkim dodaniu gazu nie dlawi sie

-2 faza jazdy przez pierwsze 5 km nie przekraczajac 3-4 tys obr

-3 faza kolejne 10 km nie przekraczajac 5-6 tys obr.

Nastepna sprawa nie "palowac " motocykla zbyt dlugo w okolicach czerwonego pola- nawet na rozgrzanym silniku( na zimnym takie gazowanie - to lepiej od razu wziac młot 12kg i napi... w silnik - podobny efekt koncowy)

Kolejna sprawa to systematyczna kontrola i regulacja luzow zaworowych- nie pamietam ile podaje fabryka, ale z praktyki warsztatowej wychodzi co 5000 km razem z wymiana oleju i filtra oleju.

No i oczywiscie kontrola , lub ewentualna wymiana lancucha rozrzadu i napinacza.

Po 60 tys. jesli silnik byl prawidlowo exploatowany to: lancuch rozrzadu do wymiany, sprawdzenie szczelnosci zaworow, kontrola stanu dzwigienek zaworowych, walkow rozrzadu, stanu lozysk slizgowych walkow rozrzadu, napinacza lancucha rozrzadu, jesli nie bierze oleju, lub male- sladowe ilosci- do pierscieni sie nie trzeba odzywac, jesli zuzycie oleju wzroslo - zmierzyc cisnienie sprezania w 2 fazach- "na sucho" i po wlaniu odrobiny oleju.Ogolnie trzeba zwrocic uwage na szczelnosc i stan polaczen miedzy gaznikami a glowica i miedzy filtrem powietrza a gaznikami, zwrocic uwage na swiece zaplonowe: kolor swiecy moze powiedziec duzo o stanie silnika , lub dzialaniu gaznikow.To chyba tyle. Dodam ze silniki nowszej generacji-slabsze- podobno sa poprawione i juz nie sa tak wrazliwe na ostre traktowanie, ale nie wiem z nowszymi nie mialem do czynienia. Pozdr. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec to wszystko to chyba bedzie dotyczylo naszego forumowego speca z forum podczas badania motocykla jakos na przelomnie grudnia i stycznia :P

dopisane- a czy stan łancucha i napinacza rozrządu da sie ocenic po zdjeciu dekla od glowicy?Bo kij go wie jakz nim jest- moto jest od jakichs niecałych 2 lat w Polsce z czego ma okolo nawiniete 10 tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jezdzilo w Polsce- a ma nawiniete 60 tys.- wymien lancuch rozrzadu- nawet bez sprawdzania- zeby porzadnie sprawdzic- trzeba go wymontowac i porownac najlepiej z nowym. Sprawdzic nalezy tez napinacz- trzeba go wymontowac.

Sprawdzic nalezy lozyska glowki ramy i lozyskowanie tylnego wahacza. Na wszelki wypadek wymienic olej z filtrem oleju+ olej w kardanie.

Sprawdzic czy ma filterek paliwa i prawdopodobnie gazniki beda do czyszczenia i regulacji+synchro, sprawdzic luz zaworowy i stan walkow, dzwigienek i lozyskowania walkow rozrzadu.

Juz przy 1 podejsciu bedzie widac czy moto bylo w dobrych rekach- sprawdz czy nie wystaje skadkolwiek czerwony lub pomaranczowy silikon i czy duzo srub jest nieoryginalnych- np. na klucz 13- o twardosci 5,5 :-)))), sprawdzic na pokrywie rozrzadu , czy sa i ile jest gwintow przeciagnietych pod srubami mocujacymi pokrywe, ile jest nieoryginalnych srub mocujacych walki rozrzadu i czy gwinty nie sa przeciagniete.

Jak z silnika wystaje w/w silikon- trzeba obnizyc cene i nie jezdzic- tylko rozebrac silnik i zlozyc po weryfikacji czego "fachowcy" zapomnieli dokrecic,urwac, lub wlozyc, skladac na wiekszosci oryginalnych uszczelkach + w niektorych miejscach delikatnie porzadny szary, lub czarny firmowy silikon(co najmniej 90 zl za tube). Tak samo trzeba sprawdzic okolice gaznikow- jesli wystaje jakikolwiek silikon- obnizyc cene na rozebranie czesci- ewentualna wymiane(moze silikon sluzyl do uszczelnienia gum laczacych gazniki z glowica) i zlozenie prawidlowo z powtotem.Ale sie rozpisalem.Jak bierzesz fachowca- to dobrze-zawsze z kims trzeba ogladac- bo ktos z boku wychwyci jakies braki- ktorch my w "goraczce zakupow" nie widzimy.Pozdr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...