Skocz do zawartości

klasy w wyscigach


MarianKa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fachmani od szorowania kolanem, może mi ktoś w przystępny sposób wyjasnic, czym się różnią poszczególne klasy wyścigowe? Superstocki, superbiki, stocksporty i jak sie to wszystko tam nazywa. W dodatku coś tam w bieżącym sezonie pozmieniali w tych nazwach i już całkiem jestem skołowany.

Które maja jaka pojemność i jakie sa te dozwolone przeróbki?

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superstock - dawny stocksport. Czyli rzędowki 750 i 1000 i Vtwiny 1000. Praktycznie zakaz przerobek - jedynie wydech, lagi, przewody hamulcowe, komputer mozna przeprogramowac, ale tylko ten seryjny. W praktyce wielu uzywa jednak PowerCommanderow.

 

Superbike - jak wyżej, z tym ze full rasowanie silnika.

 

Supersport - rzedowe 600 i Vtviny 750 - dozwolone przerobki chyba takie same jak w Superbike, ale np nie moga uzywac opon typu slick.

 

Ogolnie - jak w nazwie klasy jest stock (stocksport, superstock itd) to motocykle jada na seryjnych silnikach.

 

PS. To co napisalem to tylko moja (uboga) zreszta wiedza i przepraszam za ewentulane niescislosci czy bledy :)

 

pozdro, Zimer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba nie tak do końca z tymi klasami napisałeś-w Superstock 1000 można dodatkowo np. zwiększać stopień sprężania.W Superbikach można także wymienić koła,amortyzatory itp.co np. nie jest dozwolone w Supersportach i Superstockach(można tylko zmieniać zaworki,sprężyny w zawieszeniu itp.).Ogólnie w Superbikach jest dozwolonych najwięcej przeróbek(chyba tylko blok silnika i rama muszą pozostać bez zmian),potem Supersporty(dozwolone troche przeróbek silnika jak np. sportowe wałki rozrządu itp.ale sporo częsci musi zostać seryjnych,Superstocki są najbardziej zbliżone do seryjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do tym klas to wydaje mi sie że sami sie pogubili co w jakiej mozna a co nie. Wydaj mi się ze powinni zdecydować sie na rodzielenie albo full tuning albo seryjne, było by przynajmniej jasno i bez zarzutów i bezsensownych protestów i takich tam bzdur o których widzą znawcy wyścigów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Superstock - dawny stocksport. Czyli rzędowki 750 i 1000 i Vtwiny 1000.

 

Taki rozrzut pojemności w jednej klasie?

Rozrzut jest ale w praktyce startują tylko R4 1000ccm bo mają najwięcej mocy fabrycznie.
Co do tym klas to wydaje mi sie że sami sie pogubili co w jakiej mozna a co nie. Wydaj mi się ze powinni zdecydować sie na rodzielenie albo full tuning albo seryjne, było by przynajmniej jasno i bez zarzutów i bezsensownych protestów i takich tam bzdur o których widzą znawcy wyścigów.
No i jest że Superbike są full tuning a Stocksporty-ogólnie seryjne-no były różne przeboje z protestami jak np.klakson-ale tu z tego co się orientuje była różnica między przepisami czeskimi i polskimi.A inne to są po prostu oszustwa zawodników jak np. nieseryjny komputer itp.A najbardziej seryjne to są najczęsciej klasy markowe(choć nawet tu dochodziło do nieporozumień i naginania przepisów jak np. sprawa opon w GS 500Cup)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Rozrzut to naleciałość historyczna klasy, bo jeszcze kilka sezonów wstecz w superbike nie jeździły rzędowe 1000 tylko max 750, żeby skompensować różnicę do Twinów 1000, dlatego jeszcze niedawno były motocykle japońskie sportowe z silnikami V, jak Honda VTR SP2, na której mistrzem został Texas Tornado Colin Edwards, czy nieco już wcześniej zapomniany Suzuki TL1000S, którego w tej klasie zastąpił potem GSX-R750, którego klasa wymiera!!! Jednak jak się okazało, że żadna 750 nie jest w stanie zbliżyć się do Ducati, to dopuszczono 1000 w R4 i tyle, że problem pojawił się dla goniących GSX-R1000 i Ducati, ale zobaczymy co w tym roku?!

 

Pozdro

 

Łukasz

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...