Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak kupiłem moto to miał zalane w serwisie Yamahy 15W40 (tak przynajmniej wynikało z dokumentów jakie przekazał mi poprzedni właściciel) ale było słychać taki delikatny szum podczas pracy silnika na wolnych obrotach, Wymieniłem olej na Castrol 20W40 i odrazu szumu nie słychac.

MOTOCYKLE SĄ JAK WÓDKA,PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIE OD LITRA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dałeś radę zrobić ?

 

Musi być kluczyk matka - czerwony. Za jego pomocą zapalić motocykl, zgasić i zapalić ponownie czarnymi kluczykami. Powinno pomóc przynajmniej taką procedurę podaje instrukcja.

 

Zrobione, prozaiczna awaria- poluzowana wtyczka przewodów od czytnika immobilaizera.

Z czarnego odpalił i pojechał, na drugi dzień padła pompa paliwa i teraz ponowna walka będzie.

Teoretycznie motocykl ma nawinęte 8000 km.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

Jak wygląda sprawa podnóżka centralnego w MT-01, fabrycznie go nie ma ale kiedyś jak przeglądałem w sieci zdjęcia to widziałem taki podnóżek zamontowany w moto, i w sklepie internetowym znalazłem do zamontowania w MT-01. Wie ktoś jak to wyglada i jak sie sprawuje? ...smarowanie łańcucha było by sprawniejsze.

 

Zastanawiałem się tez nad zakupem podnośnika hydraulicznego podkładanego pod rame/silnik ale tutaj chyba nie uda się bo jest plastikowa osłona i raczej taki podnośnik nie podejdzie?

A są fajnie podnośniki na allegro za ok 300pln

MOTOCYKLE SĄ JAK WÓDKA,PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIE OD LITRA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem moto to miał zalane w serwisie Yamahy 15W40 (tak przynajmniej wynikało z dokumentów jakie przekazał mi poprzedni właściciel) ale było słychać taki delikatny szum podczas pracy silnika na wolnych obrotach, Wymieniłem olej na Castrol 20W40 i odrazu szumu nie słychac.

 

A ten Castrol 20W40 to jaki jest: mineralny, syntetyk czy półsyntetyk ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądałem instrukcje smarowania od Mt bylem zaskoczony że zalecają wymieniać filtr przy co drugiej wymianie oleju. Stosujecie się do Tego ? Czy przy tych zwykłych filtrach Hiflo po 25zl też ma to zastosowanie ?

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z wymianą pompy jest jakiś problem ? Pytam bo kupiłem zbiornik paliwa goły bez pompy,

zamirzam go sam wymienić a nie jestem techniczny

 

Pisz do MaciejMT on już robił te operacje

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr za 25zł to nie jest wydatek wiec można go wymieniać każdorazowo z olejem. Przynajmniej ja tak robię.

 

A jeśli chodzi o pompę paliwa w zbiorniku paliwa to wystarczy trochę sprawne paluszki, delikatnie pozdejmować wężyki pamiętając gdzie który był, odłączyć wtyczki z przewodami odkręcić śruby przy pompie od dołu zbiornika. Nie wiem tylko jak będzie z uszczelnieniem pompy bo tam jest oring i ponowne jego założenie może nie uszczelnić dobrze.

W Service Manual jest dokladnie pokazane wymiana pompy.

MOTOCYKLE SĄ JAK WÓDKA,PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIE OD LITRA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy co do oleju silnikowego było poruszane już wiele tematów ale ja i tak dodam swoje 3 grosze :) Obecnie jestem na etapie oczekiwania na zamówiony olej firmy AMSOIL 20W50 pełny syntetyk który wg testów wykonanych przez niezależnych specjalistów jest jak na razie niedościgniony przez konkurencję którą zostawia ostro w tyle (a jego koszt waha się w okolicach 45zł/1L). Mogę polecić Wam także olej Mobil1 20w50 specjalnie przygotowany do ogromnych serduszek takie jakie mamy zamontowane u nas w motocyklach lecz tez jest on niedostępny w naszym kraju. Czasem warto wydać kilka zł więcej żeby zapewnić optymalną ochronę naszym jednośladom i wiem to z własnego doświadczenia!!! Na początku w moim byłym motocyklu jeździłem na Castrolu tak jak zalecała Yamaha lecz gdy zaczęły się kłopoty ze sprzęgłem posłuchałem znajomego który mi zaleciał wymianę oleju która jest znacznie tańsza i mniej czasochłonna niż wymiana sprzęgła i zalałem olej Bel-Ray 20w50 syntetyczny i faktyczne odczuwalna była znaczna poprawa. Jak tylko dosiadłem swoją MT to zalałem właśnie tą oliwę i w porównaniu do wcześniejszego zgrzytu przy włączaniu biegów wchodziły one jak w masełko :) No ale skoro mogę mieć coś jeszcze lepszego za tą samą kasę to czemu nie i właśnie padło na AMSOIL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie jezdzisz a moto stoi w ogrzewanym pomieszczeniu zalany syntetykiem badz polsyntetykiem to przez kilka lat nie musisz go zmieniac. Z tym ze po co kupowac moto ktore bedzie nie uzywane :icon_rolleyes:

Mam prace sezonową , jak jest pogoda na jazde to muszę pracować a jak pada deszcz lub śnieg to mi odchodzi ochota na śmiganie. W tym sezonie będzie inaczej , w czerwcu mam urlop i lecę w trase na MT-Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...