Skocz do zawartości

Yamaha MT 01 ( MT01, MT-01 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów MT-kowców. Mam pytanko, czy do Naszych KODO da się założyć tylną oponę o rozmiarze 190/55/17? Oryginalnie w/g producenta to 190/50/17 czyli niższa oponka. Czy wejdzie pod nadkole i nie będzie "obcierać"? Jakie macie w swoich motocyklach? A może ktoś z Was ma założonego kapcia w królewskim rozmiarze 200? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej - chyba masz rację, skoro producent tak skonfigurowal ogumienie to 200 raczej nie podchodzi, ale czy opona o wyższym rozmiarze "55" może być? Pytam ponieważ "wyższy" rozmiar mogę kupić prawie 100 zł taniej. Co ty na to? Jakie ogumienie masz u Siebie? Jaki rozmiar i markę? czy warto do KODO który pożera tylne opony zakładać 2CT, czy zwykłe laczki? :) Czy jest spora różnica w przebiegu, chodzi mi o zużycie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to witam ponownie. banita powrócił. kupiony , schowany. 2008 , akrapy, power c , trochę rizomy.ogólnie JEST MOC. przy szczegółowym oglądnięciu wyszło parę niuansów ale CCC. mam całą zimę do dopracowania.jestem pod wrażeniem mocy tego czegoś bo mój poprzedni to rower w porównaniu do tej bestii.w poniedziałek odstawiam na warsztat do diagnozy więc trzyma kciuki.

2 problemy największe to: nieraz podwiesza się odprężnik (ale aku jest na granicy śmierci)nawet przy odpalaniu na kable

i zauważone w trasie po kupnie - chyba coś z jakimś zaworem jest bo cyka na wolnych a jak odkręcę przy ruszaniu to puknie parę razy( nie zawsze) i później przy normalnej jeździe spokój -Macie jakąs wstępną diagnozę????Czy to kwestia regulacji czy czarny scenariusz?no . to tyle. teraz muszę opić nowy zakup. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plok jakiś czas wcześniej zamieściłem biuletyn który wypuściła Yamaha odnośnie dżwieków wydawanych przez silniki ROAD STARA a to bardzo zbliżony silnik do naszych,odnosnie klikania przy ruszaniu na ciepłym silniku to miał to mój poprzedni MTek,ma ten i kilka innych na których jechałem więc to chyba normalne i tylko jezdzic.Cykanie na wolnych obrotach to może byc wadliwy samoregulator ale na serwisie stwierdzą to napewno,ewentualnie przedstawią Ci regułe TTTM czyli Ten Typ Tak Ma :biggrin:



Maciej - chyba masz rację, skoro producent tak skonfigurowal ogumienie to 200 raczej nie podchodzi, ale czy opona o wyższym rozmiarze "55" może być? Pytam ponieważ "wyższy" rozmiar mogę kupić prawie 100 zł taniej. Co ty na to? Jakie ogumienie masz u Siebie? Jaki rozmiar i markę? czy warto do KODO który pożera tylne opony zakładać 2CT, czy zwykłe laczki? :) Czy jest spora różnica w przebiegu, chodzi mi o zużycie. ;)

Mam z przodu i z tyłu założone nówki MICHELIN PILOT POWER 2CT w oryginalnym rozmiarze i jestem z nich zadowolony,trzymają ekstra choc tylna raczej szybko zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym sezonie założyłem Metzelera Roadtec Z6 i jestem mega zadowolony. Poprzednio Pilot Power 2ct i pilot sport też ok ale ginęły w oczach. Na mój styl jazdy metzeler też mnie nie zawiódł co do przyczepnośći, a wytrzymałość super. Może ogarne półtora sezonu, na poprzednich sezon kończyłem na slikach. No i dałem 350 zeta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

Potzrebuję porady. Mój KODO ma przejechane zaledwie :) 32 tys. i przy wyższych obrotach ślizga się sprzęgło.

Czy uważacie, że kończy się sprzęgło, czy wlałem "podrobionego" MOTULA 5100 10W40. Luz na klamce sprzęgła odpowiedni jest. Mieliście coś takiego już.

Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim momencie obrotowym jest bardzo realne,że przy tym przebiegu padnie sprzęgło,wszystko zależy od stylu jazdy,choc MTeki bardziej słyną ze zbyt słabej sprężyny dociskowej sprzęgła niż kończenia sie samych tarczek i przekładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ślizgającego sprzęgła przerabiałem przez rok. Rozebrałem pomierzyłem wszystko mikrometrem: Tarcze 3,02mm, przekładki 1,97mm, czyli cały zestaw jak nowy, nic nie przypalone więc wymieniłem tylko sprężyne, której wymiar odbiegał od wymiarów z serwisówki. Kupiłem EBC niby twardsza i takie tam, ale efekt żaden bo po tygodniu sprzęgło dalej się ślizgało. Przez cały sezon szukałem rozwiązania, na zachodnich forach do MT, a przede wszystkim do Vmaxa bardzo wiele osób dokłada drugą sprężyne, można też ściągnąć ze stanów akcesoryjny docisk Barnett na zwykłe sprężyny (ok 1000zł). Doczytałem również, że Yamaha wypuściła grubsze przekładki stalowe w celu regulacji grubości całego stosu no i poszedłem w tym kierunku, ale dokupiłem jeszcze oryginalną sprężynę i gęstszy olej Bel Ray, więc ostatecznie nie jestem pewny czy same przekładki dały by ostateczny efekt. W każdym razie cały bieżący sezon mam spokój. W serwisówce od Vmaxa (to samo sprzęgło co MT) jest oznaczone ile ma mieć cały stos. Jak byś potrzebował to mam jeszcze niepotrzebnie kupiony 1 Kpl tarcz i przekładek. Tarcze EBC, przekładki oryginalne.

 

Mi na Pilot Power 2ct jak i Pilot Sport po 6000 robi się slik (oczywiście żadnego palenia gumy). A w tym sezonie na Z6 przy podobnym przebiegu jest połowa więc dla mnie bomba. A wydłubałem ją gdzieś na allegro, z tym że rocznik był 2009 więc miała 4 lata. Ale moje zdanie to lepszy 4 letni leżak niż używka.

 

Ale elaborat mi wyszedł :P

Edytowane przez BruusZX6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki wielkie dzięki za szybkie info. Zacznę może od najtańszego rozwiązania i wymienię olej. Też myślałem, żeby wymienić na BEL RAY półsyntetyczny 15W50 (może silnik troszku się uciszy :biggrin: ) bo słyszałem, że te popularne oleje typu MOTUL, CASTROL są podrabiane.
Tak czy siak, będziemy w kontakcie. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

Edytowane przez Gazol77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swojej coś około 35 tyś km i już dwa razy trzeba było dobierać się do sprzęgła. Pierwszy raz coś przy 10 tyś km wymieniona była jedna lub dwie tarcze plus przekładki, a w tym roku wymieniałem kompletne sprzęgło.. Żadne wymiany oleju nie pomogły, a dodam, że sprzęgło ślizgało się tylko przy większych prędkościach i dużym obciążeniu (i to nie zawsze).

Co do opon to po kilku sezonach jazdy na Pilot Power 2CT przesiadłem się na Metzeler Roadtec Z8 Interact i jestem zachwycony. Po pierwsze na deszczu nie ustępują Pilot Powerom, po drugie w szybkich zakrętach przy mocnym złożeniu motocykl jest o wiele bardziej stabilny i lepiej trzyma obrany kurs to do tego po 4,5 tyś km jest jeszcze około 50% bieżnika na tylnej oponie, a do zawalidróg nie należę.. :)

Edytowane przez zsakul1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...