Skocz do zawartości

Honda CX500 niby 50 hp a jakos sie nie zbiera


Sadek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zgodnie z tematem chcialbym zasiegnac waszej wiedzy na temat tego modelu, motocykl jest z 1980 roku, jest to wersja custom(ale to chya nie jest tu istotne) kupiony rok temu przeszedl przeglad, regulacje gaznikow, wymiane plynow i inne drobiazgi. problem tkwi w tym ze (w porownaniu z XJ550(moto kumpla) - taka sama moc) CX prezentuje moc co najmniej zbyt mala, nie zbiera sie ani z dolu, a i na wysokich obrotach nie zochowuje sie jak bym tego oczekiwal. czym moze byc spowodowany taki spadek mocy(pomijam tu mozliwosc wspomnianej juz XJ jako podrasowanej - tak nie jest zgodnie z moja wiedza). czy moze byc to sprawa regulacji gaznikow, czy jest tam jakies tlumienie, czy sa w tym modelu montowane jakies ograniczenia, ktore mozliwe ze sa nie zdjete, czy rozwiercenie wydechow moze przyniesc ZNACZACY wzrost mocy?

 

pomozcie prosze

pozdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiercenie wydechów może przynieść znaczący spadek mocy. Zwłaszcza w zakresie niskich i średnich obrotów. Ale jak byś zmienił wydechy i filtry , przeregulował gaźniki to powiniennłes zauważyć różnicę.

Pytanie tylko czy to ma sens? Lepiej zmienic sprzeta na mocniejszy. A XJ jest troszke lzejsza, ma nowoczesniejszy(a do tego 4 garowy) silnik, 6biegowa skrzynie-to wszystko ma wplyw na to ze jezdzi dynamiczniej niz CX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajc nie masz racji bo CX500 w otwartej wersji jest bardziej dynamiczny od XJ550 nie mówiąc już o żywotności silnika lub kosztów utrzymania.

Spotyka się stare CX o przebiegach ponad 400.000 km tylko paradoksalnie duża niezawodność działa na szkodę tego motocykla bo często spotykam się z opinią właścicieli że nic nie trzeba przy nich robić tylko tankować a jakieśtam synchronizacje to wymysł mechaników aby oskubać właściciela z kasy.

 

[ Dopisane: 12-10-2005, 11:29 ]

spadek mocy jest związany z gaźnikami lub brakiem przyspieszenia zapłonu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wersja 27 koni. Sprawdż co pisze na kolankach.

 

Pytanie tylko czy to ma sens? Lepiej zmienic sprzeta na mocniejszy. A XJ jest troszke lzejsza, ma nowoczesniejszy(a do tego 4 garowy) silnik, 6biegowa skrzynie-to wszystko ma wplyw na to ze jezdzi dynamiczniej niz CX

 

Streszczenie :D :

1.Po co serwisowac, lepiej kupić coś mocniejszego.

2. Się jeżdżiło, się wie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc -> a jaki jest sens wszelkich przeróbek w motocyklu? Po co rasowac silniki jak zawsze mozna kupić szybszy motocykl, zamiast zakładac kufry do nakedbike można kupić Goldwinga itp, itd.

 

A wracając do tematu to mój znajomy smiga CX-em w wersji Custom i prawde mówiąc jak na taki "nikczemny" motocykl całkiem nieźle to zasuwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka może i nikczemny ale chyba już kiedyś Cię wyprzedził taki wynalazek z napisem TURBO.

CX500 jako silnik jest niezniszczalny chociaż w kraju mamy wielu zdolnych motocyklistów potrafiących zepsuć nawet korkociąg.

pozdro

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aki jest sens wszelkich przeróbek w motocyklu? Po co rasowac silniki jak zawsze mozna kupić szybszy motocykl, zamiast zakładac kufry do nakedbike można kupić Goldwinga itp, itd.

 

No właśnie powiedz mi po co?? ..

 

Pompka a ja się z Zajcem zgadzam. najtańszą formą tunigu ( zwiększenia mocy) motocykla jest kupienie mocniejszego sprzęta... no chyba że już się posiada Hayabuse lub jakiegoś litra... wtedy już nie ma innej opcji niż zabranie się za przeróbki...

 

ps. przypominają mi się tematy dotyczące zwiększenia mocy w GS'ie... tylko jaki to ma sens......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajc -> a jaki jest sens wszelkich przeróbek w motocyklu? Po co rasowac silniki jak zawsze mozna kupić szybszy motocykl, zamiast zakładac kufry do nakedbike można kupić Goldwinga itp, itd.  

 

No wlasnie nie widze sensu w rasowaniu silnikow, wszelkiego rodzaju tjuningu itp.Zawsze dawali mi do myslenia ludzie robiacy tuning np. VW golfa 1,4. Dla mnie to bzdura, czy nie lepiej kupic od razu 2 litry i miec dostosowane do tej mocy zawieszenie ,hamulce, uklad jezdny? Z tego tez wzgledu nie widze zadnego sensu w podnoszeniu mocy w takim motocyklu jak CX, w ktorym ani zawieszenie, ani hamulce nie nadaza za zwiekszona moca. Tym bardziej ze koszt kazdej powazniejszej przerobki bedzie sie rownal wartosci motocykla...A kufer do nakeda to tak samo jak hak holowniczy+przyczepka w samochodzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś zauważył wyżej to może być tak zwana wersja "reduced effect" o mocy 20kW. Z tego co się orientuję to z zewnątrz nie ma prawie różnicy między wersją 37kW a 20kW.

A ile masz na budziku?

 

A swoja droga może ktoś wie dlaczego w obu wersjach silnik jest praktycznie identyczny a jednak występuje tak drastyczna różnica mocy.

W czym tkwi taka różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr Dudek ->"Nikczemny" napisałem w cudzysłowiu nie bez powodu. CX Turbo jeszcze nie miałem okazji widzieć (chociaż wiem, ze takie cudo istnieje).

 

01kriters,zajc -> jak bym wam tłumaczył po co to i tak byście nie zrozumieli :) . Ja równiez uważam, że najtaniej mozna dołożyć "koników" poprzez zmianę motocykla (czy wspomianego Golfa 1.4 na Golfa VR6). Ale Sadek nie pytał się na co zamienić CXa tylko jak poprawić jego osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym tkwi taka różnica?

Różnica w mocy wynika z lokalnych przepisów niektórych państw.

Elementy na których trwale jest wytłoczone 20, 27 lub 34kW należy wymienić- dotyczy kolanek wydechowych i ew. tłumików.

Reszta to wyjęcie kryz z dolotów gaźnika lub wymiana na pełnoprzelotowe i wymiana dysz paliwa.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym tkwi taka różnica?

Różnica w mocy wynika z lokalnych przepisów niektórych państw.

Elementy na których trwale jest wytłoczone 20, 27 lub 34kW należy wymienić- dotyczy kolanek wydechowych i ew. tłumików.

Reszta to wyjęcie kryz z dolotów gaźnika lub wymiana na pełnoprzelotowe i wymiana dysz paliwa.

 

A ile orientacyjnie kosztowałaby taka przeróbka (robocizna+części) i czy może znasz "kogoś" :) kto by się tego podjął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...