Gość skuteczny Opublikowano 23 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2003 Zastanawiam sie nad wymianą tylniej zębatki w transalpie na mniejszą powiedzmy o 2 lub 3 ząbki. wiem tyle że moto traci na przyspieszeniach, i nie specjanie dbam o to. fabryczne 5 sekund do 100kmh to dla mnie i tak za dużo do turystki. ale przy 100kmh mam już 5000rpm i mogło by byc np:4000rpm. motocykl i tak ma bardzo dużą moc i moment obrotowy powyżej 2000rpm.jaki koszt takiej zębatki ? możej epeij z przodu załozyc o ząbek wiecej? jaka to różnica? PROSZĘ O POMOC LUDZI ZNAJĄCY TEMAT LUB PRAKTYKUJĄCY TEGO TYPU PRZERÓBKI. urzekł mnie artykół o VARADERO nowym SM, i i tak pomyślałem o trampim, z góry dzięki ! PS: jaki olej silnikowy do trampiego 1991r. 52000km aktualnie putoline fullsyntec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 31 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 Sprawę najlepiej przeliczyć.Zmiana zębatki tylnej o jeden ząb daje "mniejszą"różnicęprzełożeń niż analogiczna zmiana w przedniej (zdawczej) zębatce.Jeśli chodzi o uzyskanie konkretnej pędkości na biegu ostatnim trzeba przeliczyć obroty wału,przełożenie na przeniesieniu napędu do sprzęgła,przełożeniu biegu najwyższego i ostatecznie przełożenie na zębatkach.Poza tym chyba tańsza jest zębatka zdawczabo mniejsza. :idea: Można pokombinować jeżeli masz dane o przełożeniach.Ważny jestteż przebieg momentu ,ponieważ żądana prędkość powinna odpowiadać obrotom silnika w okolicach górnej wartości momentu, ale to się okaże po przeliczeniu dla danej kombinacji zębatek .Uff!!!Ale doktorat.W sumie rzecz prosta do obliczenia trudniej to prosto napisać.Jak masz jakieś pytanie to napiszNara!! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 31 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 co racja to racjalepiej zmienic pierwsza bo tansza :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 31 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2003 spoko konkretna odpowiedź! byłem dziś w larssonie i mają dwie zębatki na przód 15 i 16 ale jedna jest od 1987 do1994 i nie pasuje do nowszych i analogicznie w druga strone :? znacie firme co robią w polsce zębatki takie albo firme która sprzedaje zamienniki tego typu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 29 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2003 założyłem na przód zamiast 15 zębów 16 i obroty spadły od 400rpm przy 100kmh. :lol: :lol: :lol: ale w dwie osoby z bagażem... kto wie ale chyba pójdzie ! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 30 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2003 A czy mógłbyś powiedzieć gdzie dostałeś zębatke 16z ?Szukałem u znajomego w katalogu larssona większej zębatki i do swojego rocznika (92)znalazłem tylko 15 (do przodu nie było większych, ale za to do tyłu mniejsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 30 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2003 larsson by ci załatwił tylko im sie nie chce. ja kupiłem na moto targu(50zł) dziś testowałem z dziewuchą trampiego + 3 kufry i jest super! pytaj i każdej firmy którzy sprzedaja napędy. albo... załóż z tyłu 44. przelicznik jest taki: 1 ząbek z przodu mniej to tak jak z tyłu 3 więcej. i odwrotnie. pozdro ! pisz jak coś pozdro !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 1 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2003 Wielkie dzięki !!! Będe szukał tej zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 20 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2003 kolego a nie zalatwil bys w takim razie za tyl mniejszej....>??? znudzila mi sie ta 16 z przodu :P:):P)): ale przy 6000rpm mam 130kmh i pali 4 litry na trasie przy 90/100kmh potrzebowal bym 45 zebow. skad jestes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 22 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2003 Jeśli chodzi Ci o wymianę na zębatki - niestety, raczej nie. Wlałbym mieć dwie - i mniejszą i większą...ps.znudziła się, tzn.? nie ma takiego kopa jak na mniejszej czy co? (pytam się, bo jeszcze nie kupiłem 16-ki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 26 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2003 przejechalem tak 3000km na tej 16 i stwierdzam ze jedynka jest za dluga. a np przy 6000rpm jest juz 130kmh takze lepiej zmieniac tyl choc wychodzi to drozej. ciezko jest ruszyc pod gorke z 3 kuframi i pasazerem. takze teraz i tak musze zmienic caly naped bi mialem lancuch irys i ledwo przeturlal 10000km i zakladam 15 na 45. myslalem 43 ale w dwie osoby z bagazem znowu moze byc kicha, na kiepskim paliwie(polskie 95) na trasie na tej 16 musialem trzymac min 90kmh na 5 biegu bo jak zwalnialem do 80kmh to musialem redukowac do 4 a czasami do 3. pozdrawiam !!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 3 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2003 dodam ze moto było mocno załadowane(3kufry po 45L. i np nażyczona) dziĹ z powrotem załozyłem 15 ale na trasy, rzecz gustu i mniejszego spalania. jak chcesz to Ci ja za grosze oddam bo naped zmieniam i wtedy bede kombinował z tylnia. skšd jesteĹ kolego...????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 13 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2003 upsss... dawno tu nie zaglądałem......tak jeżdżę, jeżdżę (aż sprzęgło zwliłem :cry: ) i coraz bardziej wydaje mi się, że nie mam potrzeby wymieniać tej zębatki - szybciej nie pojadę, bo przy większych prędkościach na tym moto cholernie wieje (przy moim wzroście), a z przyspieszenia, jakie mam w tej chwili, nie chce rezygnować.Dzieki, ale narazie nie będe jej ruszał.Gdzie mieszkam? Ponad 300 km od Wawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuteczny Opublikowano 16 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2003 ojjj a przyspieszenie słabnie strasznie, na miastio troche lipa. :(:(:( pozdro !!! trampi rider !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.