Skocz do zawartości

Sprezarka


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM...Juz jakis czas temu przyszedl mi do glowy pomysl na wykonanie sprezarki powietrza do simsona, pisalem o tym na kilku forach, lecz nie dostalem konkretnej odpowiedzi czy to ma sens.

Ponizej przedstawie wam jak ja sobie to wyobrazam.

 

 

 

 

Moim pomysłem jest zrobienie sprężarki do simsona z:

 

Kompresora ze starej lodówki

Butli po gaśnicy CO2

Zaworu przelewowego

Zaworu z manometrem

Elektrozaworu

Reduktora ciśnienia

Filtra paliwa

Węży, opasek zaciskowych itd.

 

Więc tak bedziemy musieli zaopatrzyć się w potrzebne nam rzeczy i do dzieła. Najpierw spuszczamy cały gaz z gaśnicy. Następnie musimy zrobić otwory w gaśnicy i wspawać w nie nagwintowane kawałki rur w które wkręcamy zawory. Odkręcamy zawór spustowy z gaśnicy i w jego miejsce wkręcamy zawór z manometrem. Gaśnice montujemy w wybrane nam miejsce np. pod siedzenie simaja, na wąż wydechowy (idący od gaśnicy) montujemy elektrozawór ciśnieniowy i reduktor ciśnienia, dlaszą część węża montujemy w kanał dolotowy w naszym simku. Na wąż wydechowy (idący od kompresora) montujemy jakąś złączke z gwintem którą bedziemy mogli podlączać na czas ładowania butli, a na kanał ssący kompresora filtr paliwa. Zostaje nam tylko podłączenie przełącznika od elektrozaworu na kierownice i wyregulowanie poziomu paliwa, by w czasie załączenia sprężarki simson mógł zaciągnąć większą dawkę paliwa.

 

rys.gif

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma raczej sensu wykonywanie takiej instalacji.

Co z tego że silnik dostanie więcej paliwa jeżeli wzbogaci ono tylko mieszankę.

Przeczytaj sobie o motocyklach DKW które posiadały swoiste doładowanie. Posiadały one trzy tłoki jeden który poruszał się w skrzyni korbowej i dwa tłoki właściwe które pracowały w cylindrach o wspólnej komorze spalania. Dawało to niesymetryczne fazy rozrządu i tylko wtedy jsst możliwe doładowanie. Ty w simsonie masz symetryczne fazy rozrządu, co z tego że zastosujesz nawet sprężarkę na dolocie która będzie pakować całe masy mieszanki do skrzyni korbowej która i tak ucieknie podczas przepłukiwania cylindra, prawdopodobnie będzie za to idealnie wypłukany cylinder ze spalin ale zużycie paliwa będzie prawdopodobnie strasznie duże. Musiał byś strasznie przerobić silnik aby zastosować doładowanie, np. zawory walcowe na wydechu_ (właśnie żeby uzyskać niesymetryczność faz rozrządu.

Proponuje cos po kombinować z paliwem np. nitro metan i na nowi ustawić gaźnik. Nitro metan dostarcza dodatkowy tlen do spalania i możliwe jest efektywne spalenie większej ilości paliwa. Nitro metan używany jest do wyczynowych silników modelarskich w celu uzyskania dużych mocy. Tyle że to strasznie droga impreza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że to strasznie droga impreza

pomijajac sens jakichkolwiek przeróbek na silniku 50ccmto bedzie o nitro

to zestaw do wtrysku nitro zrobisz sobie sam za 600 zeta

używany moszesz kupic w granicach 500-1000 przyrost mocy

to 35-70 %

taki zetaw (jesli chemy założyc np w rusku ;))) to musi być tzw.mokry

składa sie z :

elektryczna pompka paliwa

wtryskiwacz paliwa do dolotu

dwa elektrozawory (albo 3)

dysza do N202

czujnik maksymalnego otwarcia przepustnicy

+ dla bezpieczenstwa odciecie elektrozaworu N202przy obrotach nizszych niz powiedzmy 3800

+ odciecie zapłonu przy obrotach przekraczajacych maskymalnie założone

działa to tak ze w momencie maksymalnego otwarcia przepustnicy wtryskiwacz zaczyna podawac paliwo do gardzieli i jednoczesnie wpuszczny jest N202 pozwalajacy spalic to dodatkowe paliwo, niebezpieczenstwo jest takie ze jesli silnik ma za niskie obroty (w granicach 2500 i mniej ) to po prostu eksploduje, gna sie korbowody i odpadaja głowice :))

mnaiałem kiedys PF125 z dwówałkowym silnikiem 2.0 DOHC + wtrysk nitro i mówie wam zabawa pszednia :())))))

pozdroo

huck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że to strasznie droga impreza

pomijajac sens jakichkolwiek przeróbek na silniku 50ccmto bedzie o nitro

to zestaw do wtrysku nitro zrobisz sobie sam za 600 zeta

używany moszesz kupic w granicach 500-1000 przyrost mocy

to 35-70 %

taki zetaw (jesli chemy założyc np w rusku ;))) to musi być tzw.mokry

składa sie z :

elektryczna pompka paliwa

wtryskiwacz paliwa do dolotu

dwa elektrozawory (albo 3)

dysza do N202

czujnik maksymalnego otwarcia przepustnicy

+ dla bezpieczenstwa odciecie elektrozaworu N202przy obrotach nizszych niz powiedzmy 3800

+ odciecie zapłonu przy obrotach przekraczajacych maskymalnie założone

działa to tak ze w momencie maksymalnego otwarcia przepustnicy wtryskiwacz zaczyna podawac paliwo do gardzieli i jednoczesnie wpuszczny jest N202 pozwalajacy spalic to dodatkowe paliwo, niebezpieczenstwo jest takie ze jesli silnik ma za niskie obroty (w granicach 2500 i mniej ) to po prostu eksploduje, gna sie korbowody i odpadaja głowice :))

mnaiałem kiedys PF125 z dwówałkowym silnikiem 2.0 DOHC + wtrysk nitro i mówie wam zabawa pszednia :())))))

pozdroo

huck

 

Mam pytanko gdzie sie można zaopatrzyć w N2O2 ? Sprzedają go gdzieś jako gaz techniczny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W internecie już widziałem ten schemat, więc nie ty chyba sobie tak to wyobrażasz.

 

Mozesz podac adres gdzie to widziales ?? Dawalem taki temat na kilku forach i na mojej stronie www.simson.xp.pl i jezeli cos takiego sie pojawilo to raczej jest to kopia mojego pomyslu, tylko dziwne ze nikt sie ze mna nie skontaktowal ;)

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...