Skocz do zawartości

Docieranie Jawki


Neos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy ja miałem jawke to miałem podobnie z tym stukaniem... było to strasznie denerwujące. :banghead: Stukanie może być spowodowane przez sworzeń. Jest on wyrobiony od poprzedniego tłoka i obecny tłok (60ccm) jest luźno i stuka. Przy zwiększeniu pojemności na 60ccm silnik moze sie przegrzewac bo wał ma większe obciążenia. Proponuje założyć z powrotem 50ccm bo po pewnym czasie moze Ci sie wał rozsypać. ;)

 

 

Jeśli wał jest zużyty, po znacznym przebiegu, lub zamęczony po prostu od większego cylindra (czyt. mocniejszego etc.) to nawet jakbyś jak wolno i mało kręcił, czy założył cylider seryjny 50cc to ten wał i tak wkońcu się wykończy, tylko nie bedzie to tak szybko jak na większym cylku czy ostrzejszej jeździe.

 

PS. to może być ten sworzeń, ale mogą to też był łożyska na wale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stukanie ?? ten silnik tak charakterystycznie dzwoni jak jest wykończony.....

 

co mu możesz zrobić na grzanie hmmmmmmm

1.głowice z nagaru

2.tłumik z nagaru

3.bogatsza mieszanke

4.więcej oleju

 

 

ogólnie to ten silnik musi sie grzać nie ma h....a żeby wiedzieć że sie przegrzewa trzeba by albo zmierzyć temperature albo jak przestaje ciągnąc tzn że już jest przegrzany ( w długiej trasie w słoneczny dzień)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety silniki powietrzem mają właśnie tą wadę że się tak grzeją, jeszcze te chłodozne powietrzem wymuszonym nie tak, ale i tak się grzeją.

Zwiększenia dawki paliwa w mieszance zawsze poprawi chłodzenie od wewnątrz, a przy tym poprawi nieco osiągi :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jeździsz na miksolu, to nie jeździj na miksolu-naprawdę, szkoda sprzętu. W ostateczności myślę ze też coś koło 300-400km ale oczywiście techniką "szybkiego" docierania, która opisywana była na forum. Pyrkając powoli kilometr za kilometrem moc możesz poczuć nawet dopiero po 800km. Stosunek oleju najlepiej 1:40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum jest temat bodajrze docieranie skutera gdzie jest napisane dlaczego miksol jest najlepszym olejem do docierania starych silników

 

zalewając syntetyk lub pólsyntetyk nigdy go prawidłowo nie dotrzesz bo.............te oleje za dobrze smarują i uniemożliwiają odpwiednie wytarcie powierzchni pierścieni i cylindra.........

 

według instrukcji stosunek 1:25 na dotarciu

 

500km według instrukcji dotarcie

 

chyba nikt nie wie lepiej jak ten silnik obsługiwać od inżynierów którzy go stworzyli nie ??;)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...