Skocz do zawartości

VIRAGO 535 SPRAWDZENIE UZWOJENIA ALTERNATORA


ANDY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi się że wirnik nie ma uzwojenia przynajmiej w znanych mi yamahach tak jest gdyby tak było konieczne by były szczotki ..nieważne.

 

Z alternatora musi wychodzić prąd zmienny o bardzo dużym rozrzucie napięcia zależnym od obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozepnij wtyczkę altka.

sprawdż które to przewody od uzwojenia ( są trzy o tym samym kolorze )

odpal silnik

voltomierzem ustawionym na napięcię zmienne i zakres 200V zmierz jakie są napięcia pomiędzy tymi przewodami 1i2, 2i3, 3i1;

a potem napisz co z tego wyszło:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuję się do rady Piotra. Grzebać w motocyklu będę dopiero w środę. A w związku z tym że stoi on poza domem, nie będę mógł się konsultować w trakcie roboty. Na pewno jeśli zrobię pomiary i COŚ będzie pokazywać miernik to będzie mnie korcić żeby podłączyć regler.Wobec tego wolałbym dowiedzieć się jakiego napięcia mogę się spodziewać. Kupiłem nowy regulator i szkoda go zkopcić. I pytanie czy będzie jakieś napięcie do masy? Kupując nowy regulator założyłem, że w alternatorze są same druty i w zasadzie trudno jest coś spalić. Pozostaje tylko możliwość mechanicznego uszkodzenia. Mam nadzieje, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa to napiecia miedzyprzewodowe ~ i do masy nie moga nic pokazac. jezeli pokaza to jest zle - przebicie na mase.

 

przy rozpietej wtyczce miedzy 1-2, 2-3, 3-1 powinienes miec:

1. bieg jalowy: 12-20V~

2. im wieksze rpm tym wiecej (przy okolo 5000rpm - 60-100V~)

 

amplitudy zaleza od charakterystyki i moga byc rozne w roznych moto, dlatego taki rozrzut

 

Kupując nowy regulator założyłem, że w alternatorze są same druty i w zasadzie trudno jest coś spalić.

 

mozna spalic wlasnie owe "druty" robiac zwarcie miedzy fazami np. tam nie ma bezpiecznika i altek sie usmazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne dzięki. Teraz wiem na czym stoję. Je osobiście nic nie kombinowałem. Ale nie wiem co robili BARBARZYNCY czyli poprzedni wlaściciele, a lista ich "zasług" jest długa. W przyszlości na pewno będę miał jeszcze kilka pytań, na dziś chcę załatwic sprawę ładowania akumulatora.

 

[ Dopisane: 03-10-2005, 19:06 ]

Nie wytrzymałem i pojechałem dziś żeby sprawdzić. Okazało się, że w jednej kombinacji nie ma napjęcia. W dwóch jest takie jakie powinno być. Mierząc oporność wychodzi że jest zwarcie. Pomiar dość problematyczny i raczej orientacyjny. Zrobię pomiar mostkiem i bedzie wiadomo na 100%. Jedno jest pewne mam problem z alternatorem, będzie rozbiórka silnika.

Pozostaje pytanie. Przewijać czy szukać innego.

 

[ Dopisane: 03-10-2005, 19:07 ]

Nie wytrzymałem i pojechałem dziś żeby sprawdzić. Okazało się, że w jednej kombinacji nie ma napjęcia. W dwóch jest takie jakie powinno być. Mierząc oporność wychodzi że jest zwarcie. Pomiar dość problematyczny i raczej orientacyjny. Zrobię pomiar mostkiem i bedzie wiadomo na 100%. Jedno jest pewne mam problem z alternatorem, będzie rozbiórka silnika.

Pozostaje pytanie. Przewijać czy szukać innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierząc oporność wychodzi że jest zwarcie

 

to jest problematyczne, bo omomierz ma pokazac opor bliski zeru, ale nie zero. altek ma uzwojenia stojana polaczone w gwiazde, czyli koncowki uzwojen zwarte sa ze soba. mierzac opor we wszystkich kombinacjach mierzysz po prostu opor dwoch uzwojen polaczonych szeregowo. wyjdzie kilka ohm. zanim bedziesz zdejmowal altek wyluskaj kable z izolacji na drodze od kostki do altka (tak, zeby bylo widac zyly) i sprawdz, czy tam nie sa gdzies zwarte przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się z podpowiedzi. Na pewno zanim zacznę rozbierać dokładnie przyjżrzę się instalacji. Pomiar mostkiem jednoznacznie powie czy to jest zwarcie. Niestety nie powie w którym miejscu. Mam tylko pytanie którędy wchodzą przewody do silnika? I jak najprościej dotrzeć do nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...