ANDY Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 Jak sprawdzić uzwojenie alternatora. Zanim wymienię regulator alternatora chciałbym sprawdzić uzwojenia. Jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 uzwojenie wirnika czy stojana??? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieprz Opublikowano 1 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2005 wydaje mi się że wirnik nie ma uzwojenia przynajmiej w znanych mi yamahach tak jest gdyby tak było konieczne by były szczotki ..nieważne. Z alternatora musi wychodzić prąd zmienny o bardzo dużym rozrzucie napięcia zależnym od obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2005 Rozepnij wtyczkę altka.sprawdż które to przewody od uzwojenia ( są trzy o tym samym kolorze )odpal silnikvoltomierzem ustawionym na napięcię zmienne i zakres 200V zmierz jakie są napięcia pomiędzy tymi przewodami 1i2, 2i3, 3i1;a potem napisz co z tego wyszło: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 1 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2005 Zastosuję się do rady Piotra. Grzebać w motocyklu będę dopiero w środę. A w związku z tym że stoi on poza domem, nie będę mógł się konsultować w trakcie roboty. Na pewno jeśli zrobię pomiary i COŚ będzie pokazywać miernik to będzie mnie korcić żeby podłączyć regler.Wobec tego wolałbym dowiedzieć się jakiego napięcia mogę się spodziewać. Kupiłem nowy regulator i szkoda go zkopcić. I pytanie czy będzie jakieś napięcie do masy? Kupując nowy regulator założyłem, że w alternatorze są same druty i w zasadzie trudno jest coś spalić. Pozostaje tylko możliwość mechanicznego uszkodzenia. Mam nadzieje, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 2 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 sa to napiecia miedzyprzewodowe ~ i do masy nie moga nic pokazac. jezeli pokaza to jest zle - przebicie na mase. przy rozpietej wtyczce miedzy 1-2, 2-3, 3-1 powinienes miec:1. bieg jalowy: 12-20V~2. im wieksze rpm tym wiecej (przy okolo 5000rpm - 60-100V~) amplitudy zaleza od charakterystyki i moga byc rozne w roznych moto, dlatego taki rozrzut Kupując nowy regulator założyłem, że w alternatorze są same druty i w zasadzie trudno jest coś spalić. mozna spalic wlasnie owe "druty" robiac zwarcie miedzy fazami np. tam nie ma bezpiecznika i altek sie usmazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 2 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2005 Piękne dzięki. Teraz wiem na czym stoję. Je osobiście nic nie kombinowałem. Ale nie wiem co robili BARBARZYNCY czyli poprzedni wlaściciele, a lista ich "zasług" jest długa. W przyszlości na pewno będę miał jeszcze kilka pytań, na dziś chcę załatwic sprawę ładowania akumulatora. [ Dopisane: 03-10-2005, 19:06 ]Nie wytrzymałem i pojechałem dziś żeby sprawdzić. Okazało się, że w jednej kombinacji nie ma napjęcia. W dwóch jest takie jakie powinno być. Mierząc oporność wychodzi że jest zwarcie. Pomiar dość problematyczny i raczej orientacyjny. Zrobię pomiar mostkiem i bedzie wiadomo na 100%. Jedno jest pewne mam problem z alternatorem, będzie rozbiórka silnika.Pozostaje pytanie. Przewijać czy szukać innego. [ Dopisane: 03-10-2005, 19:07 ]Nie wytrzymałem i pojechałem dziś żeby sprawdzić. Okazało się, że w jednej kombinacji nie ma napjęcia. W dwóch jest takie jakie powinno być. Mierząc oporność wychodzi że jest zwarcie. Pomiar dość problematyczny i raczej orientacyjny. Zrobię pomiar mostkiem i bedzie wiadomo na 100%. Jedno jest pewne mam problem z alternatorem, będzie rozbiórka silnika.Pozostaje pytanie. Przewijać czy szukać innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 3 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2005 Mierząc oporność wychodzi że jest zwarcie to jest problematyczne, bo omomierz ma pokazac opor bliski zeru, ale nie zero. altek ma uzwojenia stojana polaczone w gwiazde, czyli koncowki uzwojen zwarte sa ze soba. mierzac opor we wszystkich kombinacjach mierzysz po prostu opor dwoch uzwojen polaczonych szeregowo. wyjdzie kilka ohm. zanim bedziesz zdejmowal altek wyluskaj kable z izolacji na drodze od kostki do altka (tak, zeby bylo widac zyly) i sprawdz, czy tam nie sa gdzies zwarte przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 6 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 Cieszę się z podpowiedzi. Na pewno zanim zacznę rozbierać dokładnie przyjżrzę się instalacji. Pomiar mostkiem jednoznacznie powie czy to jest zwarcie. Niestety nie powie w którym miejscu. Mam tylko pytanie którędy wchodzą przewody do silnika? I jak najprościej dotrzeć do nich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.