robak Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Witam Sprzęt yamaha dt 125r , 97rok, usunięte wszystkie blokady poza cdi. W skrócie moto na 1,2,3 i 4 biegu ma prawie 30 koni przy 10 tys obrotów a na 5 i 6 biegu dochodzi tylko do 6 tys czyli ~ 12 koni i zaczyna przerywac ( kompresja jest super bo tłok był zmieniany kilka tygodni temu, na poprzednim było to samo) Odpowiedz na to, jak usunąc blokade prawdopodobnie znajduje sie tu www.dt125.de => WERKSTATT ( na górze strony trzeci od lewej) => ENTDROSSELUNG (w prawym górnym rogu) => SCHALTPLAN CDI (również w prawym górnym rogu).TYLKO CO JEST NA TYM SCHEMACIE? szczególnie dotyczy to jego prawej górnej częsci oznaczonej czerwonym prostokątem podpisanym reed relais . Z tego co wiem to trzeba zewrzeć kondensator i to rozblokuje kość CDI....Moje cdi jest już rozcięte i pozbyłem sie połowy silikonu, którym zalana była wewnątrz cała elektronika. Straciłem linie papilarne na większosci palców i mam tego dosyć :D Co robic dalej?I co jest na schemacie i co jest opisane niżej? Bo ja nie widze tam nic poza kilkoma kreskami :P Czy to "coś" w prawym gornym rogu oznaczone czerwonym prostokatem sugeruje, że trzeba zewrzeć kondensator :?: pozdrawiam Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 to jest impulsator kierunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 mi ktos tam powiedział, żę jest to plan budowy kostki cdi domowym sposobem :D tzn. przetłumaczył kilka wyrazów i tak z tego wynikało. i to by sie nawet chyba zgadzało, bo na tej niemieckiej stronie schemat jest pod "schaltplan cdi" Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 układy zapłonowe są skomplikowanymi układami, w których elementem sterującym jest mikroprocesor. On z kolei posiada program. Nie mając wiedzy na ten temat lepiej samemu nic nie grzebać bo można napsuć że ho ho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 tego akurat sie domyslam i mam stracha :P ale zrobic to trzeba zwłaszcza że praca jest w toku byłem chyba u wszystkich "fachowców" w miescie i po opisaniu zachowania moto szukali przyczyn nie wiadomo gdzie (to tak jak z kobietą, która przychodzi do lekarza z bólem głowy a on od razu zagląda jej w majtki :D ) bo nie mieli o tym zielomnego pojecia i nawet nie odbywali jazdy "testowej" ok, może jeszcze jedno pytanie - czy to "coś" w prawym gornym rogu oznaczone czerwonym prostokatem sugeruje, że trzeba zewrzeć kondensator? Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrider Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Witam, W tym tekście mniej więcej jest napisane, że dt do 96 roku były dławione kryzą w wydechu oraz zablokowanym szóstym biegiem. Natomiast późniejsze mają elektronikę z czujnikami indukcyjnymi chyba w tachometrze - gdzieś przy prędkościomierzu która wysyła sygnał do CDI, żeby odciąć zapłon przy 80kmh lub przy jakichś obrotach. Dalej, jest napisane że nie można się pozbyć tej elektroniki przy tach bo cdi przejdzie w jakiś program awaryjny (chyba ten cdi jest na mikroprocesorze), ale jeżeli odetniesz ten sygnał podczas jazdy to nie przejdzie w ten tryb. I w drossel (dławik) I pisze o rozłączaniu wtyczki ręką podczas jazdy a w elektrodrossel II chyba o kupieniu wyłącznika i zainstalowaniu go i odłączaniu tacho też odczas jazdy ale przy 6500rpm :idea: A ten schemat, wynikałoby z tego że to nie cdi tylko ta elektronika przy tacho. Tak mniej więcej można to przetłumaczyć, ale jest to pisane nie techniczne i ztąd problemy. Czyli pewnie nie za wiele Ci to wyjaśnia, ale ten schemat to nie cdi. Natomiast gdzieś widziałem post o oddławieniu dt80 poprzez właśnie zwarcie kondensatora w cdi ale to w analogowym module, a Twój to nie jestem pewien czy nie cyfrowy, że tak powiem. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Natomiast późniejsze mają elektronikę z czujnikami indukcyjnymi chyba w tachometrze - gdzieś przy prędkościomierzu która wysyła sygnał do CDI, żeby odciąć zapłon przy 80kmh lub przy jakichś obrotach. no ja własnie miałem cos przy predkosciomierzu (elektryk nazwał to "kontaktron") . tylko że moto kupiłem już z oderwanym od kontaktronu kabelkiem a podczas remontu oderwał sie drugi i kontaktron leży teraz na półce :D ale to nie zmieniło wcale osiągów (nawet jak predkosciomierz jest odłączony) Dalej, jest napisane że nie można się pozbyć tej elektroniki przy tach bo cdi przejdzie w jakiś program awaryjny (chyba ten cdi jest na mikroprocesorze), ale jeżeli odetniesz ten sygnał podczas jazdy to nie przejdzie w ten tryb. co może oznaczac tryb awaryjny? I w drossel (dławik) I pisze o rozłączaniu wtyczki ręką podczas jazdy a w elektrodrossel II chyba o kupieniu wyłącznika i zainstalowaniu go i odłączaniu tacho też odczas jazdy ale przy 6500rpmto kiedys było tak zrobione w moim moto bo kiedys znajomy go miał, sprzedał i po 3 latach trafił do mnie już uszkodzony Natomiast gdzieś widziałem post o oddławieniu dt80 poprzez właśnie zwarcie kondensatora w cdi ale to w analogowym module, a Twój to nie jestem pewien czy nie cyfrowy, że tak powiem. widziałem na zdjeciu cdi w dt 80 i jest duużo mniej rozbudowana bo ma chyba ze 4 kondensatory i jedną kośc (chodzi o wygląd bo niue mam pojecia co to jest) . natomiast w dt 125 w cdi jest na pewno wiecej niż 10 kondensatorów i kilka "kostek". to wszystko leży na takiej zielonej płytce jak w telewizorach :mrgreen: może ten opis naprowadzi kogos na to, jakiego typu to jest moduł (analogowy czy cyfrowy) a może ktos wymysli, jak łatwo można obejsc tą blokade nie używając przełączynia przy liczniku (bo to wnerwiające pstrykac za każdym razem jak sie przekroczy 80 km/h) pozdro Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrider Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Dalej, jest napisane że nie można się pozbyć tej elektroniki przy tach bo cdi przejdzie w jakiś program awaryjny (chyba ten cdi jest na mikroprocesorze), ale jeżeli odetniesz ten sygnał podczas jazdy to nie przejdzie w ten tryb. co może oznaczac tryb awaryjny? że odetnie przy 7krpm lub przy 80km/h pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek PbS Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Mam to samo u mnie w dt , ciekawe jest to ze pewnego zimnego ( chlodno na dworku) poranka motocykl tracil blokade i szedl tyle ile powinien odblokowany. Ale zeby to sie zdarzalo to naprawde fenomen , zawsze prawie jest cieplo i jest zablokowana ;) Ciekawi mnie tylko dlaczego tak sie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 25 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2005 Mam to samo u mnie w dt , ciekawe jest to ze pewnego zimnego ( chlodno na dworku) poranka motocykl tracil blokade i szedl tyle ile powinien odblokowany. Ale zeby to sie zdarzalo to naprawde fenomen , zawsze prawie jest cieplo i jest zablokowana Ciekawi mnie tylko dlaczego tak sie dzieje...czyli nie ma bata- na pewno istnieje mozliwosc odblokowania tej kosti :idea: bez uzywania przełącznika) musi nastepowac jakies zwarcie czy cuś pod wpływem wilgoci. teraz trzeba tylko pomysłu, co sie zwiera :roll: [ Dopisane: 26-09-2005, 15:58 ]siemanko :mrgreen: kostka CDI się ODBLOKOWAŁA :mrgreen: :twisted: 8) a teraz jak to było :rozciełem kośc CDI znajdującą sie w dt 125 na zbiorniku oleju od mieszanki. wyciełem wszystkie scianki oprócz "podstawy" brzeszczotem. oczywiscie przeciełem przypadkowo 4 kable :oops: do tego kosc była fabrycznie zalana sylinkonem /kauczukiem. podczas mozolnego oczyszcznia uszkodziłem lekko niebieskie "coś", które znajduje sie mniej wiecej na srodku kostki ,ale było widać, że zalany drucik chyba nie jest uszkodzony wiec ok :D no i po zobaczeniu wnętrza cdi opadła mi kopara: pełno elektroniki, ja zero pojęcia w tym temacie (nie wiem po co sie w to pchałem :P ott byłem zdesperowany). po lekturze na forum stwierdziłem, że sie nie uda- wniosek byl taki, że trzeba złożyc moto i sprawdzic czy kosc jeszcze działa. zlutowałem uszkodzone kabelki, całośc dokładnie zabezpieczylem przed wilgocią i podłączyłem. zadowolony , że dt odpalila założylem plastiki i w droge. no i wyszło szydło z worka :twisted: zero przerywania, zero blokady prędkości i zbiera sie chyba troche lepiej :mrgreen: na 6 biegu miałem 9 tys obrotów ale odpusciłem bo koncze docieranie no i troche strach latac na takich gumach z taką predkoscią. przód załapał koleiny i troche zaczeło telepac :Pnie wiem co zrobiłem- popsulem, zrobilem niby tak jak było no i przez przypadek "sie naprawiło" :mrgreen: pozdro i dzięki wszystkim na forum, którzy szukali razem ze mną rozwiazania ;) 8) ps. mam nadzieje, że nic sie znowu nie popsuje samo z siebie :flesje: Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 a teraz jak to było : rozciełem kośc CDI znajdującą sie w dt 125 na zbiorniku oleju od mieszanki. wyciełem wszystkie scianki oprócz "podstawy" brzeszczotem. oczywiscie przeciełem przypadkowo 4 kable do tego kosc była fabrycznie zalana sylinkonem /kauczukiem. podczas mozolnego oczyszcznia uszkodziłem lekko niebieskie "coś", które znajduje sie mniej wiecej na srodku kostki ,ale było widać, że zalany drucik chyba nie jest uszkodzony wiec ok no i po zobaczeniu wnętrza cdi opadła mi kopara: pełno elektroniki, ja zero pojęcia w tym temacie (nie wiem po co sie w to pchałem ott byłem zdesperowany). po lekturze na forum stwierdziłem, że sie nie uda- wniosek byl taki, że trzeba złożyc moto i sprawdzic czy kosc jeszcze działa. zlutowałem uszkodzone kabelki, całośc dokładnie zabezpieczylem przed wilgocią i podłączyłem. zadowolony , że dt odpalila założylem plastiki i w droge. no i wyszło szydło z worka zero przerywania, zero blokady prędkości i zbiera sie chyba troche lepiej na 6 biegu miałem 9 tys obrotów ale odpusciłem bo koncze docieranie no i troche strach latac na takich gumach z taką predkoscią. przód załapał koleiny i troche zaczeło telepac nie wiem co zrobiłem- popsulem, zrobilem niby tak jak było no i przez przypadek "sie naprawiło" pozdro i dzięki wszystkim na forum, którzy szukali razem ze mną rozwiazania ps. mam nadzieje, że nic sie znowu nie popsuje samo z siebie Hahahaha no to miales farta stary :mrgreen: . Moze jednak przeciales jakis kabelek i w ten sposob zdjales blokade?? Kurde, niektorzy siedza wiele godzin i kombinuja co zlutowac, co nie, a taki Robak wystarczy ze cos przez przypadek zachaczy brzeszczotem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 26 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 Moze jednak przeciales jakis kabelek i w ten sposob zdjales blokade?? te kable, które przeciełem są niby zlutowane i owiniete taśmą izolacyjną. zrobiłem to na tyle na ile potrafie chociaż wprawy w lutowaniu nie mam i może podczas montarzu kostki cos sie zwarło :roll: hmmm może szybciej to niebieskie " coś" sie uszkodziło i dlatego. najważniejsze, że jest efekt i że wszystko działa jak należy :mrgreen: Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ober Opublikowano 26 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2005 Ja raczej sądzę, że pomogło ci uszkodzenie tego "niebieskiego "czegoś"" (prawdopodobnie kondensator) jakby ktoś miał schemat CDI od tego moto moglibyśmy dojść co to było. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Mam to samo u mnie w dt , ciekawe jest to ze pewnego zimnego ( chlodno na dworku) poranka motocykl tracil blokade i szedl tyle ile powinien odblokowany. Ale zeby to sie zdarzalo to naprawde fenomen , zawsze prawie jest cieplo i jest zablokowana :) Ciekawi mnie tylko dlaczego tak sie dzieje... Wydaje mi się, ze jest to spowodowane tym, ze wartosci takie, jak opornośc, pojemność itp. elementów elektronicznych są funkcją temperatury. Jak jest zimno może zmieniac sie np. pojemnosć kondensatora tak, ze sprzecik sie oddlawia. Mysle, ze chodzi o cos w tym guscie i watpie, ze zwiazane jest to z wilgocia, jak ktos sugerowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek PbS Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Robak zebys wiedzial jeszcze co 'rozwaliles' to bylbym w siodmym niebie. A moze ma ktos schemat tego pudelka i ktos wie co z niego usunac zeby wszystko bylo halo? Prosze o szybka pomoc , bo inaczej pozbede sie dt ;d i kupie cos wiekszego i odblokowanego. Ja naprawde nie chce wiele - 100 km /h przelotow ami starczy a nie 80 jak dotychczas, te 20 km to wiele;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.